Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OC-Freak skrev (2 minutter siden):

Jobber som terminalarbeider hos en av de større transportørene i Norge. Med andre ord ikke noe yrke som har status eller imponerende lønn.

Ikke noe galt i det. Teit at damer skal avslå en på grunn av hva man livnærer seg som.

Men gold digger damer skal man holde seg langt langt unna.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (11 minutter siden):

Ikke noe galt i det. Teit at damer skal avslå en på grunn av hva man livnærer seg som.

Men gold digger damer skal man holde seg langt langt unna.

Ja enig, så sånn sett vinn-vinn situasjon for begge da hun har ett annet syn på lønn og status enn meg og dermed ikke interessant mer for min del. Dessverre er det mange "gold digger" damer på tinder, eller ihvertfall mange med forventninger om at man har en relativt anstendig lønn.

Jeg har lønn nok til å dekke mitt daglige behov og boliglån, samt oftest litt igjen på konto på slutten av måneden. Så jeg har slett ikke noe å klage på :)

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (1 time siden):

Jobber som terminalarbeider hos en av de større transportørene i Norge. Med andre ord ikke noe yrke som har status eller imponerende lønn.

Jobb har ikke mye å si på Tinder og treffer du damer som slutter prate med deg utifra hva jobb du har så gjorde de deg en tjeneste bare..

Slike damer er ikke verdt et sek av tiden din her på jorda.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye fordommer. Tenkte jeg skulle avlive noen av dem.

- Vil si jeg har et forholdsvis vanlig utseende (de fleste var kjekkere når man var i sine beste år). Men jeg har likevel hatt fantastisk vakre kvinner. En av de var undertøysmodell. Heldigvis er det slik at også kvinner ser etter andre kvaliteter enn den teite 10/10 terningen.

- Selv en gjennomsnittlig mann kan lykkes på tinder. Men det har mye med hvordan man fremstår, hvordan man snakker med kvinnen i andre enden osv. Jeg beviste dette selv med å ha 2 ålreighte forhold med vakre kvinner som jeg traff på tinder men kun hadde bilde av fronten av en kajakk jeg padlet i på sjøen (jeg var ikke i bildet). Vi snakket og ble kjent, hadde date og det var ein fin sommerflørt begge ganger på ca. 6 måneder.

- En gjennomsnittlig mann kan få like mange match som alle andre. Jeg hadde ingen problemer med å få match på tinder. Jeg har vært aktiv i 3 forskjellige perioder og alle gangene handlet det mer om å velge hvem man ville prioritere å bruke mer tid på å bli kjent med.

Selv om de jeg endte opp med var vakre gikk jeg ikke etter utseendet men først og fremst personlighet.

Jeg var veldig selektiv på hvem jeg brukte mer tid på. Man kan merke ganske tidlig i en samtale hva den andre er ute etter og litt om hva slags verdier de har. Jeg fikk også flere tilbud om å møtes for en kveld enn jeg takket ja til.

Og til sist som en ung vakker 25 åring sa til meg etter å ha snakket litt om hennes strabaser med Tinder. Så lenge man har god hygiene, er opptatt av å se litt velstelt og ordentlig ut så har man sjelden problemer. Klipp negler, vask deg,  puss tenna og kjøp munnvann om du har dårlig ånde, evt. ta et besøk hos tannlege for å avklare hvorfor.

EDIT:
En ting jeg kan legge til var at det ble lettere å få fine damer når jeg rundet 40. Jeg var på ingen måte noen sugardaddy og selv om jeg fikk tilbud fra damer helt ned i 23 år så forsøkte jeg å holde meg innenfor et greit aldersspenn.

Men jeg var klar på at jeg var ferdig med barn (dvs. jeg ville ikke ha noen runde 2) og måtte slå opp med ei på 25 fordi jeg forstod at hun gjerne ville ha barn.

Ellers forsøkte jeg å holde meg rundt 30+.

EDIT2:
Når det er sagt skal jeg ikke nekte for at en stor andel av Tinder er litt i "kjøttmarked" og "ligge-app" kategorien. Men fult mulig å finne en god partner der.

Og som flere andre er inne på. Ikke se det som et nederlag at en person ikke vil ha deg, da var det bare ikke rett person.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Her var det mye fordommer. Tenkte jeg skulle avlive noen av dem.

- Vil si jeg har et forholdsvis vanlig utseende (de fleste var kjekkere når man var i sine beste år). Men jeg har likevel hatt fantastisk vakre kvinner. En av de var undertøysmodell. Heldigvis er det slik at også kvinner ser etter andre kvaliteter enn den teite 10/10 terningen.

- Selv en gjennomsnittlig mann kan lykkes på tinder. Men det har mye med hvordan man fremstår, hvordan man snakker med kvinnen i andre enden osv. Jeg beviste dette selv med å ha 2 ålreighte forhold med vakre kvinner som jeg traff på tinder men kun hadde bilde av fronten av en kajakk jeg padlet i på sjøen (jeg var ikke i bildet). Vi snakket og ble kjent, hadde date og det var ein fin sommerflørt begge ganger på ca. 6 måneder.

- En gjennomsnittlig mann kan få like mange match som alle andre. Jeg hadde ingen problemer med å få match på tinder. Jeg har vært aktiv i 3 forskjellige perioder og alle gangene handlet det mer om å velge hvem man ville prioritere å bruke mer tid på å bli kjent med.

Selv om de jeg endte opp med var vakre gikk jeg ikke etter utseendet men først og fremst personlighet.

Jeg var veldig selektiv på hvem jeg brukte mer tid på. Man kan merke ganske tidlig i en samtale hva den andre er ute etter og litt om hva slags verdier de har. Jeg fikk også flere tilbud om å møtes for en kveld enn jeg takket ja til.

Og til sist som en ung vakker 25 åring sa til meg etter å ha snakket litt om hennes strabaser med Tinder. Så lenge man har god hygiene, er opptatt av å se litt velstelt og ordentlig ut så har man sjelden problemer. Klipp negler, vask deg,  puss tenna og kjøp munnvann om du har dårlig ånde, evt. ta et besøk hos tannlege for å avklare hvorfor.

EDIT:
En ting jeg kan legge til var at det ble lettere å få fine damer når jeg rundet 40. Jeg var på ingen måte noen sugardaddy og selv om jeg fikk tilbud fra damer helt ned i 23 år så forsøkte jeg å holde meg innenfor et greit aldersspenn.

Men jeg var klar på at jeg var ferdig med barn (dvs. jeg ville ikke ha noen runde 2) og måtte slå opp med ei på 25 fordi jeg forstod at hun gjerne ville ha barn.

Ellers forsøkte jeg å holde meg rundt 30+.

EDIT2:
Når det er sagt skal jeg ikke nekte for at en stor andel av Tinder er litt i "kjøttmarked" og "ligge-app" kategorien. Men fult mulig å finne en god partner der.

Og som flere andre er inne på. Ikke se det som et nederlag at en person ikke vil ha deg, da var det bare ikke rett person.

Om du hevder du skal avlive fordommer så må du forholde deg til objektive fakta. Det gjør du ikke her, men i stedet forteller du din subjektive mening basert på dine erfaringer. Det er det ikke noe galt i, men det er ikke dermed sagt at dette er universelt. Jeg snakker om det store bildet. Sannheten er at majoriteten, ja den absolutte majoriteten har ingen suksess overhodet på Tinder og at det er et marked som er lagt opp for å drenere  lommeboka di. Kvinner derimot har det ganske enkelt. Ingen får meg til å tro at det er like vanskelig for en gjennomsnittlig kvinne, eller til og med uattraktive som det er for gjennomsnittlige og uattraktive. Kvinner får i gjennomsnitt betraktelig mange flere matcher. Tilhører man majoriteten av menn bør man derfor gi opp Tinder, da det faktisk på sikt vil svekke selvtilliten din, som igjen i virkeligheten vil motvirke dine muligheter til å få dame da damer foretrekker selvsikre menn.

Man må tenke at det finnes mange fisker i havet og at det finnes andre muligheter enn en app på telefonen som i hovedsak er basert på at eierne skal tjene penger. Mange her inne antyder at Tinder virker å være det absolutte, og at om at man ikke lykkes der så har man ikke prøvd godt nok.

Jeg kan bekrefte at ingen av mine damehistorier, som ikke er veldig mange akkurat men i alle fall noe har vært kvinner jeg har truffet personlig og blitt kjent med personlig. På Tinder har jeg vært på date med et par stykker, og det var planlagt en til i sommer men den valgte jeg å avlyse da på grunn av at dama hadde null respekt min tid og bare utsatte ting. Så med andre ord har jeg hatt null suksess med Tinder og kun suksess med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 timer siden):

En ting jeg kan legge til var at det ble lettere å få fine damer når jeg rundet 40. Jeg var på ingen måte noen sugardaddy og selv om jeg fikk tilbud fra damer helt ned i 23 år så forsøkte jeg å holde meg innenfor et greit aldersspenn.

Så gammel er jeg heldigvis ikke før om lenge. Men kjenner jeg gruer meg som bare det til å fylle 30, kun litt over et år til😬 Skal ønske meg grå hårfarge og barbermaskin til  30 års dagen så jeg kan barbere måne og farge den grå og se gammel ut.

For meg er det absolutte minimum alderspenn 20 for kun et ligg, men kanskje rundt 22 for kjæreste. Det absolutte maksimum er 32 eller 33 på det absolutt høyeste jeg kunne gått.
 

Endret av PerBertil
Lenke til kommentar
8 hours ago, PerBertil said:

Om du hevder du skal avlive fordommer så må du forholde deg til objektive fakta. Det gjør du ikke her, men i stedet forteller du din subjektive mening basert på dine erfaringer. Det er det ikke noe galt i, men det er ikke dermed sagt at dette er universelt. Jeg snakker om det store bildet. Sannheten er at majoriteten, ja den absolutte majoriteten har ingen suksess overhodet på Tinder og at det er et marked som er lagt opp for å drenere  lommeboka di.

men kan du vise oss undersøkelsen du har gjort? Du sa du hadde empiri på dette?

Jeg var forøvrig ikke hverken skallet eller grå som 40 :) Også i mitt livs beste form.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

men kan du vise oss undersøkelsen du har gjort?

Jeg har visst til flere profesjonelle undersøkelser tidligere som bekrefter flere av mine uttalelser her. Mener du menn som ikke lykkes på tinder bør fortsette å dunke hodet i veggen der? eller bør de finne andre måter å få dame på?

Endret av PerBertil
Lenke til kommentar
On 10/1/2021 at 1:46 AM, Guest bdb3a...b16 said:

Det der er ikke linker til studier, det er linker til artikler om studiene, uten å se tallene og begrunnelsene selv har du ingen empiri å basere deg på.

'Kvinner får dårligere selvtillit av speil, knus alle speil'

Anonymous poster hash: bdb3a...b16

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

 

Ja, linker som oppsummerer resultatene av studiene. Du kan sikkert søke opp forskningsrapportene om du ikke tror det som står i oppsummeringen.

Mener du menn som ikke lykkes på Tinder skal fortsette å prøve på tinder til de lykkes? som vi muligens føre til dårlig selvtillit fordi de ikke får matcher overhode? Majoriteten av menn har null suksess på tinder. Mener du da de bør fortsette å dunke huet i veggen?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at sosialt media i hovedsak kan være skadelig når man har et egosentrisk fokus og formål med det.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt.
Skal unge menn eller menn generelt som ikke lykkes på Tinder fortsette å prøve og dunke huet i veggen? Eller skal de prøve noe annet?

Lenke til kommentar

«Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat»

Hvis man ikke evner å tilpasse seg eller endre taktikk og fremgangsmåte så blir det dette som står ovenfor og det har ingen hensikt. Om man har forsøkt dette og det likevel ikke fungerer ville jeg forsøkt andre arenaer.

Selv om jeg datt innom Tinder et par ganger så er det på ingen måte foretrukken måte å treffe kvinner på. Jeg foretrekker å blir kjent med dem via hverdslige sysler.

Lenke til kommentar

For å ha det sagt, kanskje en liten elefant i rommet - noen folk er idioter og kan være veldig pågående eller ubehagelige på slike plattformer. Og ja, dessverre menn i langt større grad enn kvinner. Når jeg ser hva slags meldinger enkelte av mine venninner får av mannfolk på internett, enten på Tinder, Happn eller helt uoppfordret andre steder som på Instagram eller Messenger så tenker jeg først og fremst at mannfolk oftere er "problemet" enn selve plattformene og hva de legger opp til. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For å utdype litt, det kan ha rene evolusjonære årsaker også - at menn i større grad enn kvinner bestemmer seg raskt for en sveip enn kvinner, og at kvinner oftere føler de har mer å tape på en kort relasjon som ikke funker enn menn har, så de bruker lengre tid på å vurdere hver enkelt person og sveiper mindre. Nå snakker jeg veldig generelt, men det er slik jeg tror de store linjene er. 

Å skylde på kvinner blir i hvert fall helt feil synes jeg, da glir man fort over i noe som minner om incel-tankegang, noen av innleggene i tråden kan minne litt om det. Jeg stusser også litt på hvorfor noen må dele inn folk i attraktive og uattraktive, eller score på utseendet og slike ting. Dette er noe som er høyst subjektivt og jeg tror ikke man har et godt utgangspunkt om man skal vurdere sin egen attraktivitet etter sånne premisser.

Disse plattformene har kanskje gjort det litt lettere å møte den rette for mange, men å finne den personen er fortsatt vanskelig slik det alltid har vært for en del. Forventningene har dog muligens har endret seg til at dette skal være enkelt via disse appene og da ender noen med å skylde på appen eller det motsatte kjønn.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (23 minutter siden):

«Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat»

Hvis man ikke evner å tilpasse seg eller endre taktikk og fremgangsmåte så blir det dette som står ovenfor og det har ingen hensikt. Om man har forsøkt dette og det likevel ikke fungerer ville jeg forsøkt andre arenaer.

Selv om jeg datt innom Tinder et par ganger så er det på ingen måte foretrukken måte å treffe kvinner på. Jeg foretrekker å blir kjent med dem via hverdslige sysler.

Å endre taktikk og tilpasse seg er ofte svært vanskelig og ofte ikke verdt strevet for mange menn med tanke på resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...