Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

PerBertil skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det selvmotsigende? De uteslutter ikke hverandre. Men de forutsetter heller ikke hverandre. Jeg vet om folk som får seg på byen, ikke nødvendigvis særlig ofte. Men det hender seg. De personene har hatt så godt som null hell på Tinder. Noe som står i motsetning til meg som vært på flere dates, men som ikke har hellet med meg på byen. Dette mener jeg er et godt eksempel på hvorfor disse hverken er forutsetninger eller motsigelser.

I gamle dager møtte folk hverandre personlig, noe det desverre er blitt midre av med generasjon mobiltelefon. Og resultatet er deretter.

Å få seg et ligg på byen betyr ikke at man er attraktiv. Det betyr at man vær nærmest da ligging skulle planlegges. Tinder er muligens et sted der menn tror de kan få de fineste damene selv om de ikke er de fineste mennene? Da blir det jo en vrangforestilling.

Å si at det er de kjekkeste menn som får de fineste damene både på byen og på tinder og at man derfor bør slette tinder, blir en selvmotsigelse. Da bør man slutte å gå ut på byen også da? Eller man kan slutte å tro at det kun er de fineste damene som har kvaliteter. De fineste damene ønsker seg selvsagt en mann like pen som henne selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e5d82...19b

Det kan virke som kvinner går for topp 5-10% av mannfolka, og blir skuffet når de blir dumpa. Og det er jo fordi disse topp 5-10% av mennene kan velge og vrake, like bra, eller enda bedre enn kvinnene generelt.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/04ezkM/dating-i-2021-hjertesukk-fra-singel-kvinne-32

Det er på mange måter ikke noe bedre på Sukker eller Møteplassen. Kvinner kan velge og vrake, og sier stort sett ikke et ord tilbake hvis du sier hei. De få gangene jeg har fått noen i prat, er det fordi jeg har kommet på noe morsomt å si når jeg kontakter dem første gangen, fordi de faktisk har en utfyllende profiltekst (noe de aller, aller fleste overhodet ikke har). Men det er ikke nok til å beholde kontakten det heller. Du kan skrive så mye du bare vil at du er interessert i et seriøst og langvarig forhold. Hjelper ingenting, selv om de fleste kvinnene selv skriver det samme.

Nei, det virker mer og mer som at de som mener at datingsidene/appene ikke er laget for å få dates, men for at de selv skal tjene mest mulig penger, har rett.

Anonymous poster hash: e5d82...19b

Lenke til kommentar

Herregud så glad jeg er for at jeg møtte kona før Tinder var en greie. Det virker som bare mas for både menn og kvinner, med mindre man bare er ute etter et ligg.

Det er vel ingen hemmelighet at man bare sveiper på en faktor: utseende. Men det gir bare halve sannheten. Personligheten er minst like viktig, og den vises ikke ved første øyekast.

Hadde vært artig med en personlighets-Tinder.

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vimsan skrev (2 timer siden):

Å få seg et ligg på byen betyr ikke at man er attraktiv. Det betyr at man vær nærmest da ligging skulle planlegges. Tinder er muligens et sted der menn tror de kan få de fineste damene selv om de ikke er de fineste mennene? Da blir det jo en vrangforestilling.

Å si at det er de kjekkeste menn som får de fineste damene både på byen og på tinder og at man derfor bør slette tinder, blir en selvmotsigelse. Da bør man slutte å gå ut på byen også da? Eller man kan slutte å tro at det kun er de fineste damene som har kvaliteter. De fineste damene ønsker seg selvsagt en mann like pen som henne selv. 

Jeg har ikke sagt kun de kjekkeste klarer seg på byen bare, det er ikke poenget i det hele tatt. Poenget er at hvis man ikke har suksess på tinder skal man komme seg ut å møte folk fremfor å dunke hodet i veggen på tinder. Eller skal man fortsette å prøve tinder tross ingen matcher og prøve og prøve å lage en perfekt profil som overhodet ikke funker og som blir lagt nederst i kortstokken? og som dermed aldri vises. Jeg har heller ikke sagt at de kjekkeste mennene bør slette tinder, jeg har sagt at de som ikke har suksess bør slette det enkelt og greit.

Drar man ut på byen, eller man finner en fritids aktivitet eller møter folk på skole og arbeidsplass er sjansene mye større for å møte noen man trives med. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest e5d82...19b skrev (1 time siden):

Det kan virke som kvinner går for topp 5-10% av mannfolka, og blir skuffet når de blir dumpa. Og det er jo fordi disse topp 5-10% av mennene kan velge og vrake, like bra, eller enda bedre enn kvinnene generelt.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/04ezkM/dating-i-2021-hjertesukk-fra-singel-kvinne-32

Det er på mange måter ikke noe bedre på Sukker eller Møteplassen. Kvinner kan velge og vrake, og sier stort sett ikke et ord tilbake hvis du sier hei. De få gangene jeg har fått noen i prat, er det fordi jeg har kommet på noe morsomt å si når jeg kontakter dem første gangen, fordi de faktisk har en utfyllende profiltekst (noe de aller, aller fleste overhodet ikke har). Men det er ikke nok til å beholde kontakten det heller. Du kan skrive så mye du bare vil at du er interessert i et seriøst og langvarig forhold. Hjelper ingenting, selv om de fleste kvinnene selv skriver det samme.

Nei, det virker mer og mer som at de som mener at datingsidene/appene ikke er laget for å få dates, men for at de selv skal tjene mest mulig penger, har rett.

Anonymous poster hash: e5d82...19b

Jeg tenkte selv å dele den artikkelen. En artikkel jeg mener egentlig bare er en tirade mot menn, og der hun i stor grad kan takke seg selv for at hun faller for badboys. Det sannsynlig er at hun sveipet på og møtte akkurat de som var badboys og fuckboys.

Det er nettopp dette, som er en av årsakene til at også 80+% av menn ikke lykkes på tinder, og deretter blir skuffet. Da bør man slette Tinder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke sagt kun de kjekkeste klarer seg på byen bare, det er ikke poenget i det hele tatt. Poenget er at hvis man ikke har suksess på tinder skal man komme seg ut å møte folk fremfor å dunke hodet i veggen på tinder. Eller skal man fortsette å prøve tinder tross ingen matcher og prøve og prøve å lage en perfekt profil som overhodet ikke funker og som blir lagt nederst i kortstokken? og som dermed aldri vises. Jeg har heller ikke sagt at de kjekkeste mennene bør slette tinder, jeg har sagt at de som ikke har suksess bør slette det enkelt og greit.

Drar man ut på byen, eller man finner en fritids aktivitet eller møter folk på skole og arbeidsplass er sjansene mye større for å møte noen man trives med. 

Ute på byen treffer man folk som ofte er beruset. Det er ofte ikke den beste starten. På en fritidsaktivitet treffer man kanskje noen med felles interesser, men du kan ikke regne med å finne de fineste damene der. Jeg hadde aldri involvert meg med en annen forelder fra skole eller arbeidsplass. Det er de dummeste arenaene å treffe noen. Om det går til helvete, så er det kjipt å møte eksen på foreldremøte eller møter på jobben de neste 10 årene. 

Hvorfor leter du etter damer som er de fineste? Er det ikke godt nok med de sol er helt gjennomsnittelige? Jeg er helt gjennomsnittlig, og jeg har ikke møtt på problemer med å finne en partner på noen av arenaene du nevner. Problemet mitt et at jeg bruker det som tidsfordriv i stedet for å ta det seriøst. Men jeg, som helt gjennomsnittlig, har ingen problemer med å finne en partner om jeg vil. Hvorfor skal det være så mye mer vanskelig for deg?

Lenke til kommentar
9 hours ago, PerBertil said:

Det skal jeg gjøre.

62% av profiler er menn. Kvinner swiper kun "ja" på i gjennomsnitt 14%. Mens menn swiper i gjennomsnitt 46% av gangene "ja".

https://www.mic.com/articles/110774/two-thirds-of-tinder-users-are-men-here-s-why

 

Hvis man antar at det er 1000 personer på Tinder i et gitt område, så blir antall høyresveip altså:

Kvinner: 0,14*0,62*1000 = 87

Menn: 0,46*0,38*1000 = 174

 

Menn sveiper mao. høyre på ganske nøyaktig dobbelt så mange. Ikke så ille som tallene kanskje skulle tilsi.

Tinder er vel ikke noe særlig mer enn bysjekking på syre. For å være ærlig tror jeg kvinner er de som blir mest skadet av Tinder. Siden menn større grad er villig til å ta damer som er mindre attraktive for å få seg et ligg, vil fort damene som er mer midt på treet ende opp med mange flere blindveier enn de ønsker. På kort sikt kan det kanskje gi dem et selvtillit-boost at kjekke menn er interessert, men i lengden vil det nok bli psykisk slitsomt for mange.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva det regnestykket skal si noe om. Hvis en kvinne og en mann blar gjennom 100 personer hver, så vil mannen sveipe høyre på 46 kvinner, mens kvinnen vil sveipe høyre på 14 menn... Tar du med flere personer og ser på hvor mange ganger de samme blir sveipet høyre på så vil fordelingen bli enda skjevere.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Vimsan skrev (7 timer siden):

Å få seg et ligg på byen betyr ikke at man er attraktiv. Det betyr at man vær nærmest da ligging skulle planlegges. Tinder er muligens et sted der menn tror de kan få de fineste damene selv om de ikke er de fineste mennene? Da blir det jo en vrangforestilling.

Å si at det er de kjekkeste menn som får de fineste damene både på byen og på tinder og at man derfor bør slette tinder, blir en selvmotsigelse. Da bør man slutte å gå ut på byen også da? Eller man kan slutte å tro at det kun er de fineste damene som har kvaliteter. De fineste damene ønsker seg selvsagt en mann like pen som henne selv. 

Jeg ser til stadighet mindre kjekke menn med vakre modell damer..Jeg driver mye med foto og film, så dette ser jeg hele tiden.

Damer er langt flinkere enn menn til å se forbi utsende , fokusere på personlighet, humor, livsglede som menn viser og ikke bare utsende.

 

Fibonacci skrev (5 timer siden):

Herregud så glad jeg er for at jeg møtte kona før Tinder var en greie. Det virker som bare mas for både menn og kvinner, med mindre man bare er ute etter et ligg.

Det er vel ingen hemmelighet at man bare sveiper på en faktor: utseende. Men det gir bare halve sannheten. Personligheten er minst like viktig, og den vises ikke ved første øyekast.

Hadde vært artig med en personlighets-Tinder.

Man kan fint få et innblikk i personligheten til noen på Tinder, er jo bare ha en bra profil som forteller en historie med tekst og bilder.

Blir som en god jobbsøknad, man må selge seg inn til de man ønsker møte.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (11 minutter siden):

Jeg ser til stadighet mindre kjekke menn med vakre modell damer..Jeg driver mye med foto og film, så dette ser jeg hele tiden.

Damer er langt flinkere enn menn til å se forbi utsende , fokusere på personlighet, humor, livsglede som menn viser og ikke bare utsende.

Rart hvor forskjellig man opplever ting. Jeg ser stadig vekk feite damer sammen med slanke menn og tenker mannen er langt mer attraktiv enn damen. Og min hypotese er at de attraktive damene flokker seg til de aller kjekkeste mennene som går på rundgang, mens de alminnelige mennene må ta til takke med de feite damene.

Kan det tenkes at mennene du omgås har veldig mye penger, og at det er derfor de har modelldamer?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
bo1e skrev (1 minutt siden):

Rart hvor forskjellig man opplever ting. Jeg ser stadig vekk feite damer sammen med slanke menn og tenker mannen er langt mer attraktiv enn damen. Og min hypotese er at de attraktive damene flokker seg til de aller kjekkeste mennene som går på rundgang, mens de alminnelige mennene må ta til takke med de feite damene.

Selvsagt ser man det motsatte også.

Men faktum er at damer ikke har det samme utsende fokuset som menn generelt.

Damer har jo som oftest en periode i livet de lett går på denne "bad boy" mentaliteten til menn, og hvis du er i den aldren så kan det føles som at damer bare puler på menn som er ultra kjekke og/ eller er dominante i oppførelsen.

Lenke til kommentar
bo1e skrev (18 minutter siden):

Rart hvor forskjellig man opplever ting. Jeg ser stadig vekk feite damer sammen med slanke menn og tenker mannen er langt mer attraktiv enn damen. Og min hypotese er at de attraktive damene flokker seg til de aller kjekkeste mennene som går på rundgang, mens de alminnelige mennene må ta til takke med de feite damene.

Kan det tenkes at mennene du omgås har veldig mye penger, og at det er derfor de har modelldamer?

«Ta til takke med»? For en grusom ting å si. Feite damer er krise? Forventer du å få en fotomodell, så er det langt færre av dem enn damer som er både halv og helfeite. Men er virkelig utseendet så viktig?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Beklager ordleggingen hvis du ble støtt. Selv om jeg må si at å ikke ta innover seg realiteten at mange nok må ta til takke med mindre enn de skulle ønske, er ganske naivt. Prøv likevel å se bort fra semantikken og ta stilling til hypotesen. Jeg snakker ikke om personlige preferanser, jeg snakker om de større linjene. Hvordan dette fungerer og henger sammen. Klart man ønsker seg en slank partner heller enn en feit partner. Hvis vi ikke en gang kan være enig om det så får jeg si takk for meg.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
bo1e skrev (14 minutter siden):

Beklager ordleggingen hvis du ble støtt. Selv om jeg må si at å ikke ta innover seg realiteten at mange nok må ta til takke med mindre enn de skulle ønske, er ganske naivt. Prøv likevel å se bort fra semantikken og ta stilling til hypotesen. Jeg snakker ikke om personlige preferanser, jeg snakker om de større linjene. Hvordan dette fungerer og henger sammen. Klart man ønsker seg en slank partner heller enn en feit partner. Hvis vi ikke en gang kan være enig om det så får jeg si takk for meg.

Det beste er ofte å starte med å se på seg selv. En feit mann som konstant rusler rundt i joggebukse og hettegenser er ikke det mest attraktive jeg vet om heller, men hvis han er en 3-4 på skalaen og jeg er en 3-4 på skalaen, så er det jo egentlig en match, er det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (41 minutter siden):

Blir som en god jobbsøknad, man må selge seg inn til de man ønsker møte.

Nei, jeg mener det skal veldig godt gjøres å lage en så god profil som faktisk skiller seg ut fra de hundretalls millioner andre. Det er såpass mye innsats at det i veldig liten grad er verdt det for de fleste.

Lenke til kommentar

Jeg bare kom med min hypotese basert på mine observasjoner som er at menn i større grad enn kvinner ender opp med mindre attraktive partnere, fordi kvinner i større grad samler seg om de aller mest attraktive mennene og "deler" på disse. Jeg tror gjerne datingtjenester som Tinder forsterker dette, fordi kvinner får veldig lett veldig mye oppmerksomhet der. Og attraktive menn som syns det er kjekt å "treffe" mange damer finnes det nok av. Og så får man eksempler som tiraden det ble lenket til litt lenger oppe her.

Lenke til kommentar
Vimsan skrev (5 timer siden):

Ute på byen treffer man folk som ofte er beruset. Det er ofte ikke den beste starten. På en fritidsaktivitet treffer man kanskje noen med felles interesser, men du kan ikke regne med å finne de fineste damene der. Jeg hadde aldri involvert meg med en annen forelder fra skole eller arbeidsplass. Det er de dummeste arenaene å treffe noen. Om det går til helvete, så er det kjipt å møte eksen på foreldremøte eller møter på jobben de neste 10 årene. 

Hvorfor leter du etter damer som er de fineste? Er det ikke godt nok med de sol er helt gjennomsnittelige? Jeg er helt gjennomsnittlig, og jeg har ikke møtt på problemer med å finne en partner på noen av arenaene du nevner. Problemet mitt et at jeg bruker det som tidsfordriv i stedet for å ta det seriøst. Men jeg, som helt gjennomsnittlig, har ingen problemer med å finne en partner om jeg vil. Hvorfor skal det være så mye mer vanskelig for deg?

Ute på byen treffer man folk man bli bedre kjent med, det er ikke noe i veien for å utveksle kontaktinfo om man finner noen med felles interesser. Jeg sa ikke at man skulle gå ut på byen for å sjekke damer for one night stands, men å bli kjent med folk.

Jeg har aldri uttalt at jeg leter etter damer som er de finest. Jeg snakker ikke om meg selv, jeg belyser derimot noe som skaper problemer for veldig mange. Denne tråden handler ikke om meg, og derfor har jeg ikke omtalt personlige erfaringer mer enn nødvendig for å belyse poengene. Jeg tenker derfor heller ikke gå nærmere inn på disse personlige preferanser.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (46 minutter siden):

Men faktum er at damer ikke har det samme utsende fokuset som menn generelt.

Jo, det har de definitivt. Jeg har også et inntrykk av at menn kanskje i litt større grad går hovedsaklig på utseende enn det kvinner gjør, men å si at kvinner ikke fokuserer på utseende mener jeg er en blank løgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...