Gå til innhold

Android-mobil til barn: Sette opp egen Google-konto for barnet?


Anbefalte innlegg

Hei.

Barnet mitt skal få sin første mobiltelefon snart, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål:

  1. Telefonen er Android-basert. Jeg ser vel ingen poeng i å koble denne til min egen Google-konto, så det betyr vel at jeg må opprette en Google-konto for barnet mitt. Jeg ser ikke noe poeng i at barnet skal få sin egen email ennå, så da måtte jeg i tilfelle opprette en Google-konto men ikke utlevere passordet. Er dette slik andre også gjør det?
  2. Hvordan kan jeg best styre hva barnet kan og ikke kan gjøre på telefonen? Ønsker kontroll over den, slik at det ikke installeres app'er o.l. som jeg ikke går god for. 
  3. Har noen her erfaring med spesielle telefon-abonnementer som egner seg bra til barn? 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Lag ny. Sett din email som gjenopprettingsadresse. 
2. Er parental controls i Google Play. Du har vel også Family Library så du kan dele apper med barnet ditt (har ikke prøvd dette selv) mao. du slipper legge inn kortet ditt.
3. Vet ikke. 

Du kan også låse spesifikke apper i settings som gjør at det kreves passord. Er også apper som find my kids så du kan se hvor barnet ditt befinner seg .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv opprettet en google-konto til 4-åringen, samt en egen bruker på nettbrettet. Her er familylink aktivert og familiebibliotek opprettet. Funker gull mtp kjøp og deling av spill, begrensning av skjermtid og at jeg ikke får en haug av reklame myntet på mini. 

Opplæring tar vi underveis, og jeg må godkjenne installasjon av evt spill mini måtte ha lyst på. 

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bruker også family link til dattra mi. 

For å spare penger på abonnement, så har ikke dattra mi eget telefonnummer. Hun har 4G-simkort som bruker data fra mitt telefon abonnement (data/tvilling sim). Vi ringer over internett ved hjelp av appen "Google Duo" 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, JFM said:

Bruker også family link til dattra mi. 

For å spare penger på abonnement, så har ikke dattra mi eget telefonnummer. Hun har 4G-simkort som bruker data fra mitt telefon abonnement (data/tvilling sim). Vi ringer over internett ved hjelp av appen "Google Duo" 

Smart med kun 4G kort. Takk for tipset. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...