Gå til innhold

Hva forvente av hotell i Norge? [Løst]


Anbefalte innlegg

Takker for innspill. Tråden kan nå bare ligge. 

Nettsiden til Skandic sier dette, uten noe mer forklaring om hva man kan forvente:

Du vet hva du kan forvente når du bor på et Scandic hotell. Alle våre hotell har sin egen unike personlighet og atmosfære, men visse ting kan du være sikker på når du velger å bo hos oss.

Hva skal man forvente av et hotell i en by i Norge? 

Vi bor på et Skandic hotell i tre dager som en del av vår ferie:

Man kan sjekke inn selv, men det kan kun gjøres via app, ikke Internett. 

På rommer er det ødelagt lyspære, ikke såpe i dispenser på bad og gardiner som stinker gammel røyk.

Kvelden dagen etter mangler det håndklær (brukt tatt med men ikke nytt) , senger er ikke redd opp, kopper fra kaffe ikke tatt bort og ingen nye engangplastglass. 

Nå gjenstår et par dager til...

Er litt skuffet, helt greit på et billig motell, men hva tenker man. 

Jeg forventet: Rent rom (det er det) der det som er virker og er påfylt.

At senger res opp hver dag og kopper fjernes. 

Dette er ikke noen stor deal, men Skandic gir et åpent spørsmål, hva forventer man på hotell?

Har selvsagt tatt det hyggelig opp med resepsjon om lyspære, såpe, fravær av håndkle og stinkende røyk.

Hva forvente ellers av renhold av rom under oppholdet? 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ga selvsagt beskjed om manglende såpe, lyspære og stinkende gardin. Håndkle osv. 

Men ikke noe om re opp seng eller ta bort kaffekopper eller nye plastglass. 

Men hva kan man forvente ellers? At senger res opp greit hver dag, at kaffekopper tas med? 

Vi har lite erfaring med flere døgn på samme hotell. Tenkte at man får "pleiet rommet" hvert døgn. Det gir litt følelse av luksus med å bo på hotell. 

Lenke til kommentar
zanta skrev (16 minutter siden):

Hvorfor klage her? Ta det med hotellet direkte.

Ja. Men hotellet sier ikke noe om hva man kan forvente. Se forrige innlegg. 

Det er en grunn til at jeg ikke henger ut hotellet direkte (med navn), for det har liten hensikt og ikke mitt firmål. Får heller oppsummere når oppholdet er over. Skandic sier ikke noe om hva man kan forvente.

Røyk, skitt og manglende lyspærer og såpe er greit, det "klager" man på.

Men hva med renhold og rompleie underveis under oppholdet? Hva er vanlig? 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 time siden):

Gå ned i resepsjonen og si i fra. Funker hver gang for min del uavhengig av hotellkjede. 

Selvsagt, men føler meg litt dum å fly dit dag en og dag to. Spør selvsagt hyggelig. 

For å gjenta spørsmålet hva er normal praksis på Hotell i Norge, på rompleie på dager under oppholdet.

Klarer selvsagt å re seng selv og ta med og bytte ut kaffekopper og annet selv. Men er det ikke slikt hotellet gjør når man forlater rommet på morgenen og kommer tilbake på kvelden igjen?

Kan selvsagt spørre Skandic i mail, har som sagt ikke mye erfaring med flere døgn på hotell på samme sted i Norge.

Hva forventer folk? Vi er ikke på at hotellet skal rydde og pleie 24/7! Men én gang i døgnet. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det med renhold kan være "koronatiltak". Jeg opplevde det på hotell i fjor sommer, men da ble det tydelig informert. "Vi bytter ikke håndklær og gjør ikke renhold mens du har rommet". Det var for å minimere kontakt mellom gjest og ansatt. Vi kunne legge brukte håndklær ut i gangen, så ble det lagt frem nye. 

Mulig det er slike tiltak i sving fortsatt?

Lenke til kommentar

At sengen er redd opp(usikker på om de bytter sengetøy hver dag når man bor der).
Rommet og badet vaskt.
At håndklær lagt på gulvet er ryddet bort og erstattet med nye, henger man de opp så blir de gjerne ikke skiftet.
At evt. såpe og dopapir fylles opp.
Brukte kopper, glass osv byttes ut med rene.
Generell litt rydding, variabelt her.

Det er hva jeg forventer og alltid har fått.
Virker som du kanskje har fått ett rom som egentlig ikke er i bruk og ikke er på listen over rom de skal ta..

Men har bare bodd en og en natt på hotell siden corona, mulig endringer har skjedd der.
Men rommet skal uansett være klargjort, vasket, redd opp, ryddet osv når du kommer første dagen. Ville krevd nytt rom om gardinene stinket.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
aklla skrev (23 minutter siden):

At sengen er redd opp(usikker på om de bytter sengetøy hver dag når man bor der).
Rommet og badet vaskt.
At håndklær lagt på gulvet er ryddet bort og erstattet med nye, henger man de opp så blir de gjerne ikke skiftet.
At evt. såpe og dopapir fylles opp.
Brukte kopper, glass osv byttes ut med rene.
Generell litt rydding, variabelt her.

Det er hva jeg forventer og alltid har fått.
Virker som du kanskje har fått ett rom som egentlig ikke er i bruk og ikke er på listen over rom de skal ta..

Takk. Akkurat det jeg forventet. Forventet heller ikke skifte av sengetøy.

Syntes det er flaut å klage på at senger ikke res og kopper ikke fjernet osv. Misliker veldig å klage. Men klarte å si i fra på noe 😊

Noen tror jeg klager ut her, det kunne jeg forstått om jeg hang ut hotellet. 

Det kunne jo vært en tekst med hva man kan forvente ut fra tekst på nettside.. 

Er ikke opplyst om noen Korona tiltak. Det strenge regimet som var (nødvendig) er vel over nå.

Jeg ser nå et denne tråden ikke er den mest hensiktsmessige. Det er fare for at dette sporer av.

 

Jeg har forklart min intensjon og undring i tråder over. Så denne tråden er ikke mitt største bidrag her inne... 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (15 timer siden):

Takk. Akkurat det jeg forventet. Forventet heller ikke skifte av sengetøy.

Syntes det er flaut å klage på at senger ikke res og kopper ikke fjernet osv. Misliker veldig å klage. Men klarte å si i fra på noe 😊

Noen tror jeg klager ut her, det kunne jeg forstått om jeg hang ut hotellet. 

Det kunne jo vært en tekst med hva man kan forvente ut fra tekst på nettside.. 

Er ikke opplyst om noen Korona tiltak. Det strenge regimet som var (nødvendig) er vel over nå.

Jeg ser nå et denne tråden ikke er den mest hensiktsmessige. Det er fare for at dette sporer av.

 

Jeg har forklart min intensjon og undring i tråder over. Så denne tråden er ikke mitt største bidrag her inne... 

Det er viktig å klage når de ikke leverer. Akilla over her, forklarer hva som kan forventes. Hvis du ikke klager, så får kanskje hotellet ufortjent dårlig rykte, for det må jo ha vært en glipp med sånt slurv. Er det ikke en glipp, så fortjener de det ryktet de får. Man betaler for å leie rom med service. Det er fint å si fra hyggelig en gang, men blir det ikke bedring, så er man ikke hyggelig lenger. De får betalt for jobben de gjør. Eller skal gjøre. 

Lenke til kommentar

Ser ut til at rommene får en basic gjennomgang. Senger res ikke, det er kun mellom skifte av beboere på rom.

Merker stor kontrast på det meste mellom Thon hotell (høy kvalitet) og Skandic hotell. Altså hotell i samme prisklasse med vanlig rom. 

Jeg forventer ikke klinisk rengjøring og perfekt oppredning hver dag, men at dyner legges greit til.

Fordelen med hotell er jo at man slipper å rengjøre når man drar, slipper å ha med sengetøy og har en ok frokost. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
aklla skrev (11 minutter siden):

Det er pga corona?

Bodd mye på scandic(og thon) og kjenner meg ikke igjen i det du skriver fra før corona i det minste..

Nei, resepsjonen viste til at det ikke er noen aktuelle Korona tiltak. Spurte om det med oppredning under oppholdet, fikk litt ullent svar på det. Nettopp derfor hadde Skandic tjent på å opplyse hva man kan forvente.

Hotellet har fullt belegg på sine over 80 rom. Jeg sa at fullt belegg sikkert påvirker at de med romservice har mye å gjøre. Svaret var at det påvirker ikke hva som gjøres på rom.

Ja ja, da er det ikke noe formål å dra ut denne tråden mer. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
aklla skrev (14 minutter siden):

Jeg ville blitt skuffet om det var slik under vanlig drift. Hadde forresten 20-30 hotelldøgn pr år før covid..

Vi er ikke imponert. For oss er hotell en luksus vi unner oss 2-6 netter i året. Vi velger jo bort dette hotellet om vi skal til Ringerike regionen igjen. 

Endrer overskrift til løst. Tråden utvikler seg bare uten formål. Takk for innspill.

Sender hotellet en oppsummerende mail om hele oppholdet. Har litt forbedring. Hyggelige ansatte er det, men servicen ikke helt på plass.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (21 timer siden):

Selvsagt, men føler meg litt dum å fly dit dag en og dag to. Spør selvsagt hyggelig. 

Ikke noe å føle seg dum for. Resepsjonistene er der for å yte en service og setter pris på tilbakemeldinger så de kan få renhold til å skjerpe seg/yte en god/bedre service. Og tro meg, enkelte i resepsjonen fryder seg når de med rett kan kjefte litt på andre. I tillegg så har Resepsjonistene tilgang til at nødvendig om det skulle mangle noe.

Det er i hvert fall det jeg har fått beskjed om og erfart når jeg har snakket med resepsjonister i stillere perioder om jeg har vært nede for å slappe av med kaffe, pils og/eller kolleger. Til informasjon så bor jeg 150-200 døgn på hotell i året grunnet arbeid, så jeg går ofte på fornavn med de mer trivelige og sosiale Resepsjonistene.

plankeby skrev (21 timer siden):

For å gjenta spørsmålet hva er normal praksis på Hotell i Norge, på rompleie på dager under oppholdet.

Ryddige og oppredde rom, ingen søppel, utbytting av håndklær som ikke henger på gitt "brukes igjen plass" fylt opp igjen dispensere og annet som f.eks kaffekapsler om slikt er på rommet.

Jeg forventer at ting skal fungere, dog er jeg innforstått med det at ei pære kan bli oversett av Renhold så det skal holde med at jeg sier i fra i resepsjonen og det blir fikset fortløpende.

Nå i Coronatider forventer jeg at søppel og annet jeg setter utenfor blir fjernet og erstattet med rent. Jeg forventer og at ingen tar seg inn på rommet jeg har i løpet av tiden jeg skal være der uten at jeg har gitt beskjed om dette.

 

plankeby skrev (2 timer siden):

Nei, resepsjonen viste til at det ikke er noen aktuelle Korona tiltak. Spurte om det med oppredning under oppholdet, fikk litt ullent svar på det. Nettopp derfor hadde Skandic tjent på å opplyse hva man kan forvente.

Der har nok Resepsjonisten tatt en hvit løgn for sin skyld. Det er normalt med oppredning på rommene til vanlig hos den kjeden.

Nå er det derimot en del lokale og landsdekkende tiltak i forbindelse med Corona som spiller inn som gjør at man ikke nødvendigvis kan forvente samme opprydning og renhold som pre-covid.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...