Gå til innhold

Proteinrike snacks?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg drar ofte på tur til fjells og langt unna gode kjøkkenfasiliteter. Da har jeg kjøpt mye Skyr, Yt, proteinbarer og lignende, men jeg syns det er en altfor dyr vane. Noen som har tips til proteinrike snacks å ta med seg? Jeg spiser selvfølgelig mye nøtter, men det er ikke så digg å proppe i seg massive mengder nøtter når en er sliten og tørst.I tillegg hender det at jeg på kvelden innser jeg har spist for lite proteiner i løpet av dagen, og skulle gjerne hatt noen proteinrike snacks i reserve i fryseren.

Jeg har laget mye burritos med kylling, cottage cheese og diverse grønnsaker. Det er proteinrikt og passe magert, men føles ofte litt overkill. Og jeg skulle gjerne hatt mer variasjon.

Hva er deres beste proteinsnacks? Det er ikke noe problem at det tar tid å forberede, men bør være billig.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fyrste som slår meg når du nevner burritos er sjølvsagt burritos med bønner som eit billig plantebasert alternativ til kylling og anna kjøtt. 

Kor lange turar snakkar vi eigentleg om, ettersom du snakker om å ha ting i frysaren så forstår eg det slik at du vil ja ferdiglaga nedfrosen mat tilgjengeleg når du kjem frå tur? Eller tenker du at frossen mat kan ligge i sekken og tine og likevel være bra niste på dag 3?

Er det behov for å foreslå tørka og speka mat for lang holdbarheit? Kva tenker du om hermetisk skinke? Blir det for lite magert med sine 10g fett per 100g?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...