Gå til innhold

Forza Horizon 5 Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ett av årets høydepunkt for flere nærmer seg :)

Spillet er vist frem, lokasjon er Mexico. 

 

Lansering er 9. November.

Early access på Premium pakken er 4 dager før, altså 5. November

Spillet er gratis på gamepass fra day one. 

Det er sikkert endel ny spillmekanikk, features og spennende ting å ta seg til, prøver å oppdatere her etterhvert. 

Forskjellen på å kjøpe spillet gjennom Steam eller Microsoft Store er Cross-Save, dvs at du ikke kan ta med deg konto på andre enheter/platformer på samme måte som en xbox live/microsoft store konto, om du ønsker å sikre deg muligheten til å spille på konsoll(xbox og hvem vet i fremtiden) mobil og PC, samt streaming så anbefales å kjøpe på Microsoft Store for PC brukere.

Laget en tråd her sist for Horizon 3 og fikk kontakt med bla @Hansien

Dette førte til:

Vi er en Norsk gjeng som har discord og spiller sammen og deler tips og triks. 

Join gjerne Forza Norge Discorden:

https://discord.gg/4nGUnBN

Her blir det mye aktivitet rundt launch, samme som tidligere har de harde gutta med den største pakken og early access satt seg mål om å bli blant de første i verden til å kjøre Goliath, helst kvelden før offisiell launch men det er og en fin plass generelt for info og inspirasjon. 

Alle er velkomne, holder det for det meste på norsk. 

For Club og Team ingame har vi brukt Speedhunters Norway da dette var en gjenganger i tidligere Forza spill og uten at vi har klart å spore opp hvem som sto bak opprinnelig har vi valgt å ta dette videre og håper å komme i kontakt med flinke aktive folk både rundt kjøring og design/tuning. 

Min gamertag er Thobjo, legg meg gjerne til :)

Endret av Thobjo
Typo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt Forza Horizon spillene religiøst siden de kom, elsket 4'ern helt til jeg hadde forferdelig problemer med Microsoft og hvordan de "hjelper" spillerne sine.

Kommer uansett til å kjøpe dette, ser sykt pent ut, men det har alle gjort når de kom 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble såpass hypet av FH5 at jeg endte opp med å kjøpe FH4 da jeg plutselig oppdaget at det var på Steam, riktignok overpriset som fy! Men er man hypet så sitter pengene løst! Er det mange som spiller FH4 ennå?

Sitat

Forskjellen på å kjøpe spillet gjennom Steam eller Microsoft Store er Cross-Save, dvs at du ikke kan ta med deg konto på andre enheter/platformer på samme måte som en xbox live/microsoft store konto, om du ønsker å sikre deg muligheten til å spille på konsoll(xbox og hvem vet i fremtiden) mobil og PC, samt streaming så anbefales å kjøpe på Microsoft Store for PC brukere.

Jeg kommer til å kjøpe det på Steam, men skjønner ikke helt hvorfor det er som i sitatet over. Man må uansett logge inn med Microsoft-kontoen sin, så da burde det vel gå an å dele kontoen med andre enheter som bruker Microsoft-kontoen?

Lenke til kommentar
7 hours ago, Theo343 said:

Skulle bare ønske vi fikk en demo litt før november. Kunne godt vært begrenset til kun 1 strekke og evt. andre begrensninger på hva man ser osv.

Vi får nok en demo før november, sist var vel store deler av prologuen spillbar? 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Orwandel said:

Ble såpass hypet av FH5 at jeg endte opp med å kjøpe FH4 da jeg plutselig oppdaget at det var på Steam, riktignok overpriset som fy! Men er man hypet så sitter pengene løst! Er det mange som spiller FH4 ennå?

Jeg kommer til å kjøpe det på Steam, men skjønner ikke helt hvorfor det er som i sitatet over. Man må uansett logge inn med Microsoft-kontoen sin, så da burde det vel gå an å dele kontoen med andre enheter som bruker Microsoft-kontoen?

Jeg er ikke sikker men det er slik det står oppført, fungerer Forza hub for steam brukere f.eks?

Lenke til kommentar

Da blir det altså ny Xbox denne gangen også ettersom Gran Turismo 7 ikke har slippdato før 2022, vet det er helt forskjellige spill men personlig er jeg bare ute etter en noenlunde passable realistisk bil-sandkasse. 

Off topic men håper de klarer å gi ut ett skikkelig Forza Motorsport spill snart også, synes motorsport serien har virket som kun ettertanker siden FM4 som var fantastisk. 

Håper også på mer drift content, både single-player og flere muligheter online, det og flere sære sportsbiler fra 70, 80 og 90'tallet med bakhjulstrekk, savner også motorlydene fra FH2, føler FH4 begynner nærme seg støvsugerlydene til eldre gran turismo utgivelser.  

Lenke til kommentar

Kan ikke benekte for det at jeg er veldi skuffet over at det ikke ble satt i Japan denne gangen heller, tror det et horizon spill satt i Japan kunne blitt fantastisk, men en får håpe på det til Horizon 6 da :p . Uansett ett spill jeg gleder til! Gleder meg stort at de har fjernet seasons greiene som de hadde i Horizon 4, som jeg egentlig bare syns var irriterende, for all del gøy å kjøre på snøv og glatte våte veier en gang i blant, men at en skulle bli tvinget til det flere i dager i strekk ble litt for mye for min del vertfall. Så så langt er nok Horizon 3  min favoritt i serien, håper Horizon 5 klarer å levere tilbake litt av magien jeg følte ble borte i 4eren :) 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
krsitoffer1 skrev (11 timer siden):

Off topic men håper de klarer å gi ut ett skikkelig Forza Motorsport spill snart også, synes motorsport serien har virket som kun ettertanker siden FM4 som var fantastisk.

Det er i så fall merkelig hvis Motorsport-serien er en ettertanke, siden Forza Motorsport-serien er de eneste spillene Turn 10 Studios utvikler. Horizon-serien blir utviklet av et annet studio, Playground Games.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (10 timer siden):

Gleder meg stort at de har fjernet seasons greiene som de hadde i Horizon 4, som jeg egentlig bare syns var irriterende, for all del gøy å kjøre på snøv og glatte våte veier en gang i blant, men at en skulle bli tvinget til det flere i dager i strekk ble litt for mye for min del vertfall.

Det er vinter nå, så etter at jeg ble ferdig med tutorial-delen og kom til "live" verdenen har jeg kun spilt i vinterlandskap. Helt enig at det er irriterende. Spesielt siden enkelte eventer ikke er tilpasset vinteren, som det første Taxi-oppdraget som er MYE vanskligere å få 3 stjerner på når du sklir rundt på snøen. Det gjelder de fleste "story" oppdrag hvor man låner en spesiell bil, som oftest uten vinterhjul.

PS: Jeg prøvde å slå sammen postene til én, men fikk det ikke til med sitatene.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Orwandel skrev (På 21.6.2021 den 3.25):

Det er i så fall merkelig hvis Motorsport-serien er en ettertanke, siden Forza Motorsport-serien er de eneste spillene Turn 10 Studios utvikler. Horizon-serien blir utviklet av et annet studio, Playground Games.

Det er kanskje subjektivt av meg, men føler forza 5, 6, og 7 har virket som ettertanker sammenlignet med ressursene som ble lagt i Horizon spillene i det samme tidsrommet, vet Turn 10 kun assisterer Playground litt med Horizon mens kun turn 10 lager Motorsport spillene selv. 

Horizon 5 blir derimot utviklet av Turn 10 uten involvering av Playground games, som kan tolkes som om Motorsport fortsettes og settes i sidelinjen, spesielt med tanke på at de lanserte et nytt motorsport spill i fjord men så plutselig annonserer nå at vi får et nytt Horizon først. 

Satser på at Turn 10 har fått uendelig med ressurser fra Microsoft og at grunnen til at de lanserer Horizon 5 først er fordi de føler de trenger mer tid med motorsport, at de har hørt på tilbakemeldingene og velger å lansere det samtidig som GT7 fordi de er selvsikre på at de skal ta konsoll-sim kronen fra gran turismo en gang for alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...