Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Man må huske, den gjengen som sitter i Dice nå er ganske urutinerte, det vises så godt i dette spillet. Virker ikke ut som de vet hva spillerbase selv vil ha. Det som er mest skummelt er om EA gidder å støtte dette videre. 2042 kan fort bli det siste BF spillet men kanskje like greit? Vi er jo allerede så langt unna det som føltes ut som BF tidligere. Nå skal det være en hero shooter, noe de fleste ikke vil ha. Nei, 2042 er et grusomt spill hvis man har noe respekt for de tidligere spillene så burde man bare sette foten ned. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

How to make the worst battlefield game ever:

- Throw out the unique, beloved and time proven battlefield formula.

- implement a hero shooter formula instead

- go all in on skins and microtransactions at the expense of overall content.

- make sure the game is not competitive by removing the scoreboard and nerfing the point / progression system.

- make sure people can't play on their favorite maps or select map size etc (no server browser).

- make sure people can't communicate with each other (no voip or all-chat)

-kill the immersion by making everyone look exactly the same, like clones, and add cringey voicelines on top just to make sure the immersion is really dead.

- make the maps too big and empty, with no destruction.

-make sure there are very few weapons and little customization options.

-dumb down wehicle mechanics so that there's no skill needed to operate them, and therefore also no reward associsted with mastering them. - add tons of bugs

 

Ganske greit oppsummert.

Ta med ingen dedikerte server muligheter så er dette her kort oppsummert; Søppel.

Endret av _R2D2_
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, PgUp said:

Kunne ikke finne en full server på Portal i server browser, synd. Portal er veldig gøy med klassiske maps fra BF BC2. Blir spennende å se om de greier å snu dette som BF4. Er jo mye potensial her, bare lansert 1-2 år for tidlig.    

Tja, klarer ikke helt å se potensialet når så mye mangler. Mangler et helt latterlig antall funksjoner pluss andre ting fra andre spill, personlig tror jeg de gir ut 4 sesonger så er de ferdig med spillet. Og de gir ikke ut de 4 sesongene for å være snill men det er noe de må gjøre. Beste hadde vært å bare skrapet spillet og beklaget seg på ordentlig måte. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Prøvde meg på 128 spiller modusen sent i natt. Det var en skuffende afære. Mange bots, usynlige spillere og kjøretøy, spill som krasjet gang på gang (sikkert serveren som ikke kunne håndtere bots og ekte folk) og gikk heller ikke ann å respawne ofte, så du måtte vente på at timeren skulle gå ut. Ellers er det jævlig irriterende når noen dør intill et objekt eller en vegg og ikke kan revives, eller når folk står som en statue død, slik at du tror dem er i live og skyter på dem. 

Tror oppriktig dette spillet ikke har spillere særlig lenge igjen nå. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Quakecry skrev (7 minutter siden):

Prøvde meg på 128 spiller modusen sent i natt. Det var en skuffende afære. Mange bots, usynlige spillere og kjøretøy, spill som krasjet gang på gang (sikkert serveren som ikke kunne håndtere bots og ekte folk) og gikk heller ikke ann å respawne ofte, så du måtte vente på at timeren skulle gå ut. Ellers er det jævlig irriterende når noen dør intill et objekt eller en vegg og ikke kan revives, eller når folk står som en statue død, slik at du tror dem er i live og skyter på dem. 

Tror oppriktig dette spillet ikke har spillere særlig lenge igjen nå. 

Så med andre ord var det lurt å ikke kjøpe spille og vente å se på om ting forbedret seg. 

Utrolig trist at de har klart å ødelegge det såpass altså. 

Det som slår meg er jo at de tidligere tydeligvis har prøvd å ha 128 spillere, altså før 2042 var en ide engang. Og da kom de til den konklusjonen at det ikke var gøy. Det er mye som er gale her og playercount er nok bare en del av det, men det viser seg jo at man her ikke har lært av ting man faktisk har prøvd tidligere og. 

Klassesystemet blir nok det som "breaker" det hele. 

Og igjen dette er trist. Jeg er utrolig glad i Battlefield serien men dette spillet hopper jeg med glede over. Jeg håper de klarer å hente seg inn ved neste spill som kommer om 2 - 3 år. Vi får se om EA faktisk klarer å ta inn over seg at de må lytte og ikke bare tvinge i oss alt de mener de kan tjene på da det faktisk ikke er kosteffektivt å miste spillere heller.. 

Kan ikke se hvordan de skal klare å tjene inn på dette spillet, og det virker jo som at EA ikke er fornøyd med salget heller. Vært noen rykter slik jeg forstår det om Free 2 play, ganske utrolig om de ender opp med å gjøre det, men kanskje det er det som redder dette spillet, men jeg er usikker på om jeg faktisk gidder å spille det gratis heller da jeg ikke var særlig begeistret når jeg spilte det gratis sist heller. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
PgUp skrev (11 timer siden):

Kunne ikke finne en full server på Portal i server browser, synd. Portal er veldig gøy med klassiske maps fra BF BC2. Blir spennende å se om de greier å snu dette som BF4. Er jo mye potensial her, bare lansert 1-2 år for tidlig.    

EA har pissa hele communityet i trynet. Nøkkelpersonell har forlatt skuta og det er vel sikkert ingen igjen fra de som drev med BF3-4. Hypen var stor, traileren var bra, rendezook og hele pakka - så kom dette makkverket her.

Om man tror dette spillet noen gang blir bra så god bedring.

 

Endret av _R2D2_
Lenke til kommentar
16 hours ago, _R2D2_ said:

EA har pissa hele communityet i trynet. Nøkkelpersonell har forlatt skuta og det er vel sikkert ingen igjen fra de som drev med BF3-4. Hypen var stor, traileren var bra, rendezook og hele pakka - så kom dette makkverket her.

Om man tror dette spillet noen gang blir bra så god bedring.

 

Helt enig, har avinstallert spillet. Orker ikke flere bugs, null innhold, og elendigheten generelt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sesong 1 utsatt til tidlig sommer, og den eneste logisk forklaringen er at de ikke hadde begynt på utviklingen for sesong 1, før spillet ble gitt ut. 

De få som faktisk gidder å spille dette rølpet her, blir belønnet med å få vente 7-8 måneder på nytt innhold (som mange av dem har forhåndsbetalt for), spørs hvor mange det er igjen til sommeren.

Ingen bør forhåndsbestille digitale spill i 2022, men når det kommer til Dice/EA så bør man heller ikke forhåndsbetale for sesongpass, såpass bør de fleste lære nå.

Lenke til kommentar

Spent å se hvor mange som forsetter å spille dette helt frem til sommeren. Gaming generelt er inne i en utrolig skummel trend, EA sin utgivelse av 2042 var liksom toppen. Man har sett en jevn oppgang ved at spill er uferdige ved release. Live service som høres helt fantastisk ut er det største dritet som kun er fordel utgiverne så de kan finne på unnskyldninger hvorfor spillet ikke er ferdig :p Nei, er en grunn til at jeg spiller mindre og mindre online spill.

Lenke til kommentar

Jeg spiller fortsatt med den samme gjengen. Vi er rundt 10 stk som spiller noen ganger i uka. Høres kanskje litt sykt ut, men vi syntes det er ganske morro til tider. Ja vi spiller i squad sammen, noe som har ALT å si for å trives i spillet. Spille alene er kjedelig, da det ikkje går ann å kommunisere med andre. Epic fail å ikkje ha med VOIP fra dag 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...