Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V70 D3 2016 - Bruker endel olje?


Anbefalte innlegg

13 hours ago, MultiGamerClub said:

1l på 8000km er ikke mye, men de TROR / KANSKJE topp pakning lekker olje, er ingen bil-mekaniker og denne bilen er såpass ny at jeg velger å stole på dem. Har heller egentlig ikke noe sted og jekke opp bilen utenom en bombet garasje vi rydder :)

Alt til sin tid, er bare glad jeg kan kjøre igjen uten og bekymre meg for mye at motoren bare sier "fuck you" :)

Sikker på at de sa toppakningen og ikke toppdekselpakningen? Stor forskjell!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke bilmekaniker men jeg også tenker at 1 liter per 8000km er så lite at det ikke kan regnes som en lekkasje. Men om verkstedet mener de må bytte toppakning så er det vanskelig å si nei også. Mitt Ford-verksted påpekte oljelekkasje på turbo for en del år siden, har verken gjort noe med det eller merket noe til det siden.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (6 timer siden):

Sikker på at de sa toppakningen og ikke toppdekselpakningen? Stor forskjell!

Tror jeg hørte topp-pakningen KAN / KANSKJE lekker olje nedover.. Men tar alt den 8 juli og bytter til 0w-20 olje. (Castrol noe)

MailMan13 skrev (6 timer siden):

Hvis det lekker så lite at det er vanskelig å avdekke, så lekker det ikke :p

Lekker 1 liter på 8km høres kanskje ikke så ille ut.. Men har funent 3-4 flekker i grusen der bilen min står som tilsier noe annet..

Rart nok tenkte jeg det var moren min sin bil eller bror sin.. Flaut når det er min egen. 🙃

 

 edit:

Svein M skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke bilmekaniker men jeg også tenker at 1 liter per 8000km er så lite at det ikke kan regnes som en lekkasje. Men om verkstedet mener de må bytte toppakning så er det vanskelig å si nei også. Mitt Ford-verksted påpekte oljelekkasje på turbo for en del år siden, har verken gjort noe med det eller merket noe til det siden.

Er ikke direkte noe jeg får gjort selv uten om å stupe ned i subforumer og guider på youtube på hvordan jeg bytter dette.. Men overlater dette til noen som faktisk kan det, har ikke lyst og ødelegge bilen min som "bare" blir 6 år i år. Liker at ting funker som det skal og bare går, så om jeg stikker 500km opp i nord eller rettere sagt 10 timer inn i landet at den funker som den skal :)

Endret av MultiGamerClub
La til et innlegg så jeg ikke dobbel-poster.
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (47 minutter siden):

Er det dekselet montro

Hva mener du?

Dekselet under motoren kan gjøre at evt. lekkasje faller ned på bakken et annet sted enn der det faktisk lekker.

Det høres her ut som at lekkasjen faktisk bør lokaliseres før man begynner med reparasjoner basert på antagelser.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (13 minutter siden):

Hva mener du?

Dekselet under motoren kan gjøre at evt. lekkasje faller ned på bakken et annet sted enn der det faktisk lekker.

Det høres her ut som at lekkasjen faktisk bør lokaliseres før man begynner med reparasjoner basert på antagelser.

Mente dekselet over motoren, ser ut som røyken kom ut derifra. Skal legge ut videoen på youtube som ulistet og sende den til verkstedet og spørre hva det kan være. Filmet og snakket samtidig sånn halv 1 på natten og mikrofonen plukket selvfølgelig opp dette ganske krystall klart.. Evt bare muter hele videoen x), innser det blir litt kleint og legge ut her heh.

Tenkte og ta av dekselet å se hva det kan være, må bare finne ut hva slags verktøy jeg trenger ^^ (Antar jeg finner det i manualen i dag tidlig, shit klokka er mye :D )

Endret av MultiGamerClub
*verkstedet
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...