Gå til innhold

100 grader CPU på ny PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg var så dum å kjøpte ferdig-pc fra Power. Den når 100 grader på Warzone etter typ 1 time. 
Trenger ny vifte da den som er i er nok noe av det billigste skvipet man får tak i.
Jeg lurer på om noen her har peiling på noen gode vifter som passer i denne greia her:
https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/acer-predator-orion-3000-po3-620-stasjonaer-pc/p-1124182/

Takker for alle svar :)

ssss.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert du var så dum. Du fikk et 3070 kort, og det er jo ikke så lett å få tak i om dagen.

Jeg sverger til CPU-kjølere fra Noctua. Det beste du får tak i etter min mening. Noctua NH-U9S er på tilbud hos Power. Er du heldig er den på lager i din lokale butikk.

Skrevet
Dassen skrev (4 minutter siden):

Det er ikke sikkert du var så dum. Du fikk et 3070 kort, og det er jo ikke så lett å få tak i om dagen.

Jeg sverger til CPU-kjølere fra Noctua. Det beste du får tak i etter min mening. Noctua NH-U9S er på tilbud hos Power. Er du heldig er den på lager i din lokale butikk.

Heldigvis betalte jeg "bare" 12.8k for den. Dessverre ikke på lager :( Men tror du denne vifta passer? Synes det er vanskelig å vite mtp det lille kabinettet. Tror jeg må finne fram meterstokken når jeg kommer hjem :D 

Skrevet (endret)

Noctua NH-U9S til kr 489 er en god kjøler til god pris. Vil kanskje tro der er plass til den.

Kjølere som passer til LGA1151 passer også til LGA1200 socket. 

Endret av Svein M
Skrevet

Fant dette bildet på nett og det ser ut til å være samme kjølern i tilsvarende kabinett.
Er 1 på lager i Ålesund som er på andre siden av landet. Heldigvis bor brorsan der så reserverte nå så sender han :D  Takk for hjelpen!

11tzblbq3f3y.jpeg

• Liker 2
Skrevet

Så rart at de leverer med stock kjørler, det blir jo flaskehalsen i hele oppsettet det pga CPU temp. 

Tipper du kommer til å få bedre preformance med en ordentlig kjøler på CPUen ja. 

Skrevet
PatSharpX skrev (1 minutt siden):

Så rart at de leverer med stock kjørler, det blir jo flaskehalsen i hele oppsettet det pga CPU temp. 

Tipper du kommer til å få bedre preformance med en ordentlig kjøler på CPUen ja. 

Kjent problem med OEM pcer dessverre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...