Gå til innhold

Ny El-SUV fra Toyota


Hanhijnn

Anbefalte innlegg

Om en uke kommer endelig Toyota med sin første elektrisk SUV, men jeg må innrømme at jeg ikke er videre optimistisk med tanke på hva Lexus presenterte som elbil. Jeg håper virkelig at Toyota gjør min skepsis til skamme. Det hadde vært svært positivt for det grønne skiftet. Elektriske RAV4 regner jeg ikke med, da den var kun en compliance car for det Californiske markedet.

Hva tror dere? Har dere troen på Toyota som elbil-produsent?

https://motor.no/bil/toyota-lofter-pa-skjortekanten-for-elbil-lansering/196518

image.png.fd2066750694e7e240f659d80e0a840c.png

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Too little, too late, tror jeg. Ikke at jeg ikke tror de vil klare å lage en god bil, men de har kastet vekk alt for mange år på hydrogenbiler. Nå er det såpass mange gode elbiler på markedet at det er vanskelig å skille seg ut.

Bare se på Lexus UX300E. Når den kom i salg var den allerede middelmådig. Den kunne blitt en bestselger om den kom et par år tidligere. Det samme tror jeg skjer når denne Toyotaen kommer, med mindre de har noen store ess i ermet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (36 minutter siden):

Toyota er kjent for kvalitet, og om bilene kommer uten feil så vil de selge i bøttevis.

De fleste av dagens elbiler har hatt og har masse feil ved levering.

Nei det har de ikke. Du tenker kanskje på Polestar 2 og ID.3. Men de har vært unntakene, ikke regelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (9 timer siden):

Aldri sett/hørt om en eneste elbil i dagens marked uten feil ved lansering.
Noen er verre enn andre, hvor man hører om de fortsatt.

Kommer an på hva du definerer. Om du tar med hver eneste lille feil og bug og knirkelyd så har du sikkert rett, men da kan du like gjerne utvide til alle biler uansett drivstoff.

Om du derimot tenker mer alvorlige ting så er det i hovedsak bare Polestar 2 og ID.3 som ble "levert med feil". Min Ioniq som jeg kjøpte splitter ny for 8 måneder siden ble i hvert fall ikke levert med feil :) Ikke pappa sin heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Elbiler er fulle av direkte og indirekte feil, som feks. feil i appstyring. Display som fryser, BMS-feil osv.

På en Toyota er det lite bytte av såkalte slitedeler sett opp mot mange andre bilmerker som feks. Zoe hvor endeledd/stabbstag må byttes på omtrent hver service. Jeg er sikker på at Toyota og Lexus leverer god kvalitet, men om de har fulgt med i timen på app-styring og lading skal bli svært spennende og se. Lexus var en skuffelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ladeporten er unødvendig langt bak på siden, og fronten unødvendig lang. Interiøret ser ok ut, bortsett fra rattet.
+ for at den har en del trykknapper og ikke bare skjermer. Er redd for at mitt høyre kne vil slåss med midtkonsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...