Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Tråden om de som gir blaffen i Covid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kajac skrev (På 24.3.2021 den 10.42):

Det er jo ikke rart gruppen vokser når det stadig blir innført unødvendige og skjevfordelte tiltak. Folk mister fort respekten for tiltakene da, konspirasjonsteoretikere eller ikke. Tiltakene som Høie introduserte i går er et eksempel på dette, hvor selv kommuner med lite eller ingen smitte blir påtvunget unødvendige tiltak. At en kommune som ikke har hatt smitte på mange dager skal ha samme tiltakene som en kommune med hundrevis av smittede hver dag bidrar til alt annet enn å styrke oppslutningen rundt tiltakene.

Problemet er jo at folk flytter seg til dit det ikke er smitte.
Stenger man barer i Oslo, men holder de åpne i Drammen, så drar folk fra Oslo til Drammen og smitten blir spredd.
Stenger de over alt har de i Oslo ikke noe sted å dra.

Man så dette når man stengte polet i Oslo, de dro bare til andre kommuner i stedet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg er tilhenger av at folk skal få gjøre som de vil, enten de velger å beskytte seg eller ikke. All propagandaen om at 'din maske beskytter meg' er i realiteten vaksinepropaganda da det selvsagt kan overføres til vaksinene alle blir pålagt å ta. De må ta i bruk likemannspress, slik at ikke det ser fullt så mye ut som tvang.

Lenke til kommentar
On 3/23/2021 at 8:12 PM, plankeby said:

Den lille gruppen personer som gir f... er en utfordring man bør tørre å gripe an. Denne "gruppen" vil man alltid finne når samfunnet stiller krav. 

Hvorfor må man tørre å gripe ann? Jeg har ikke vært smittet (hvertfall ikke noe jeg har merket). Jeg kjenner ingen som er smittet. Corona er så langt noe jeg bare kjenner fra tv. Bruker ikke munnbind. Klemmer de jeg er glad i. Lever stort sett som før. I løpet av det siste året har jeg vært på festival, ute på byen og drikke øl, på fester og reist mer rundt i Norge på ferie enn noen gang tidligere. Det som har forandret seg er at jeg ikke har reist utenlands.

Hvorfor skal noen ta tak i dette?

Jeg har andre ting enn å følge med på nyhetene hver dag. Jeg synes faktisk at om samfunnet har noen viktige regler å forkynne så bør de sende et brev i postkassa. Følger såklart med nå og da, men reglene endrer seg brått, er forvirrende og varierer fra sted til sted. For eksempel, hva er maks antall personer som kan samles i private hjem i dag? Hvilken nettside står dette på? Anbefalinger er jo kjekt for de som lever med smitte tett på seg. Det gjør ikke jeg.

Gir ikke totalt faen, men jeg gidder heller ikke bry meg for mye. Så jeg hoster ikke aktivt på folk. Men jeg begrenser meg heller ikke nevneverdig. Sunn fornuft har holdt meg og mine nærmeste smittefrie så langt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
On 3/25/2021 at 9:02 AM, Snikpellik said:

Er det ikke bare å ta litt antibac fra dispenserne som står i inngangen til omtrent alle butikker? Tar jo tre sekunder. 

Hvorfor det? Jeg vasker hendene hjemme før jeg går på butikken. Ønsker ikke å ha det klisset på hendene, får ikke rene hender av å smøre de inn i sprit. Foretrekker såpe som kan skylles av med vann. Dessuten er det irriterende på huden for noen. Eventuelt kan man bruke hansker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...