Gå til innhold

Er abort greit?


Anbefalte innlegg

N o r e n g skrev (5 minutter siden):

Av og til feiler prevensjon, er det da riktig at kvinnen skal sitte igjen med svarteper?

Løsning: Ikke ha sex med folk du ikke kan forestille deg at skal være forelder til barnet.... Det er også smart ifht risiko for voldtekt, Stalking, osv. Jeg er 100% Ateist, og dette er min praksis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GaiusMarius skrev (8 minutter siden):

Alternativer finnes, man kan feks adoptere det vekk om man ikke ønsker å beholde det. Uansett bør hun ta ansvar for egne handlinger og ikke ta livet av et annet menneske fordi hun ikke gidder.

Så det å bruke prevensjon er ikke å ta ansvar for egne handlinger? Denne personen skal altså vente et år med å begynne på studier fordi hun må bære frem et barn hun ikke skal ha i 9 måneder?

La meg bare understreke at faren kan slippe unna ansvar, men det er kanskje greit siden det er kvinnen som må ta ansvaret?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (Akkurat nå):

Løsning: Ikke ha sex med folk du ikke kan forestille deg at skal være forelder til barnet.... Det er også smart ifht risiko for voldtekt, Stalking, osv. Jeg er 100% Ateist, og dette er min praksis.

Glimrende, jeg antar du var like rasjonell i en alder av 19 år?

Du er i så fall eksepsjonell

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Abigor skrev (13 minutter siden):

Her skal du få et enkelt ja/nei spørsål som ekstremismen din ikke klarer å svare på:

Tar jeg livet av et menneske hvis jeg tråkker på denne?

Dette harr du fått svar på flere ganger allerede, spammingen din begynner å bli oppbrukt og tyder vel på at du ikke har noen argumenter å komme med.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (2 minutter siden):

Så det å bruke prevensjon er ikke å ta ansvar for egne handlinger? Denne personen skal altså vente et år med å begynne på studier fordi hun må bære frem et barn hun ikke skal ha i 9 måneder?

Hun valgte å ha samleie, og tok dermed risikoen. Å ta livet av andre fordi man ikke gidder er egoistisk og ondskapsfullt.

Lenke til kommentar
1 minute ago, GaiusMarius said:

Dette harr du fått svar på flere ganger allerede, spammingen din begynner å bli oppbrukt og tyder vel på at du ikke har noen argumenter å komme med.

Argumentet mitt gjør at du ikke klarer å svare. Men motbevis meg gjerne. Var svaret ja eller nei?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
1 minute ago, GaiusMarius said:

Du har fått svar flere ganger, at du gjentar deg selv viser at du ikke har noe å komme med og er bare pinelig for deg.

Siter at du har svart ja eller nei på spørsmålet. Ellers er vel ikke det du sier riktig? Det er et veldig enkelt spørsmål. Jeg kan svare på det. Andre har svart på det. Klarer du å svare ja eller nei?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (2 minutter siden):

Glimrende, jeg antar du var like rasjonell i en alder av 19 år?

Du er i så fall eksepsjonell

Dette er en mening jeg har justert siden jeg ble aktiv innen politisk debatt.
Veldig mange av mine meninger har endret seg de siste 4 åra.
Abort kan lede til ekstrem skyldfølelse og depresjon, det er også noe som er verdt å beskytte tenåringer mot.
Jeg mener mors alder ved unnfangelse også er en faktor som burde veies.

Abigor skrev (Akkurat nå):

Eventuelt en annen løsning: Abort.

Ja, helst så tidlig som mulig, aller helst angrepille dagen derpå.

grovetussen skrev (Akkurat nå):

Burde kvinner som spontanaborterer fengsles som i enkelte land, eller er det å gå for langt? 

Ikke om det skjedde naturlig, men:
Om barnet var 30 uker gammelt og mor drepte barnet ved for eksempel å drikke seg full, spiste noe de visste var dødelig, eller stikke skarpe gjenstander inn i barnet. Ja, de burde fengsles, eller tvangsinnlegges på psykiatrisk.
Om det var ett uhell anser jeg det som uaktsomt drap.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (3 minutter siden):

Er det greit at faren går lykkelig uvitende videre i livet også da?

Kaller du det likestilling?

Det er lover for slikt, faren må bidra økonomisk som absolutt minimum

 

Abigor skrev (9 minutter siden):

Siter at du har svart ja eller nei på spørsmålet. Ellers er vel ikke det du sier riktig? Det er et veldig enkelt spørsmål. Jeg kan svare på det. Andre har svart på det. Klarer du å svare ja eller nei?

Du fkk mer enn et ja nei svar, du fikk en begrunnelse for hvorfor det er vås og spam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg syns ikkje abort er greit, det er fryktelig kjedelig for min del, men eg meiner det er ein grunnleggande naudvendighet for at kvinner skal ha kontroll over eige kropp og skjebne i moderne verda.

Mykje makkverk eg har høyrd oppover åra om at sex er eit val, men konsekvensene blir jo alltid dytta på dama, samtidig som samme toskene gjerne fremmer ein alle for seg sjølv holdning når det gjeld hjelp og støtte, så då er det vanskelig å sjå det som noko anna enn forsøk på å straffe kvinner, heller enn relevant interesse for barnets liv.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (3 minutter siden):

Eg syns ikkje abort er greit, det er fryktelig kjedelig for min del, men eg meiner det er ein grunnleggande naudvendighet for at kvinner skal ha kontroll over eige kropp og skjebne i moderne verda.

Det er jo akkurat moderne tid som er grunnen for at det er svært lite behov for Abort, Prevensjon.
Informasjon er også svært lett tilgjengelig i moderne tid.

Lenke til kommentar
GaiusMarius skrev (1 minutt siden):

Det er lover for slikt, faren må bidra økonomisk som absolutt minimum

Det er en stor forskjell på og skal, hvis det ikke er mulig å vite hvem som er faren blir det vanskelig å kreve noe. Nå er det sikkert mulig å stevne noen til farskapstest, men det kan være en lang og slitsom prosess.

Du gjør jo nøyaktig det samme når du påstår at folk må ta ansvar for potensielle konsekvenser av sine handlinger, og ikke må bære konsekvensene av det du krever selv. Det er lett å dømme andre for noe du aldri har gjort selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
24 minutes ago, GaiusMarius said:

Du fkk mer enn et ja nei svar, du fikk en begrunnelse for hvorfor det er vås og spam.

Hvor da? Det er et veldig enkelt spørsmål. Er svaret dit ja eller nei? Hvorfor klarer du ikke å svare?

Jeg kan også komme med påstander slik du gjør:

1) Du har aldri svart ja eller nei på spørsmålet mitt.

Finnes det noe motbevis mot denne påstanden?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (8 minutter siden):

Og det er den andre ekstreme siden. Fasiten, som steile fronter ikke vil innrømme, ligger et sted imellom.

Det er helt klart satt på spissen. 😊

Frem til det er overlevelsesdyktig utenfor livmoren da. Ca uke 22-23. Frem til da er jeg for selvbestemt abort. Er det fare kvinnens liv, er jeg for abort frem til fødselen. Da må man velge hvilket liv man skal redde, og det får være opp til kvinnen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...