Gå til innhold

[LØST]Dashbordkamera funker ikke, ingenting er feil


Anbefalte innlegg

Har ett dod ls500w+ i bilen som ikke holder på batteriet i det heletatt. Det skal være på 500mah. Når jeg tar ut ledningen, slår det seg rett av. Har snakket med de som solgte det, å han holder seg hard på at det skal være slik. Han sier at batteriet kun er ment til å holde lenge nok til å få lagret pågående opptak. Jeg ville tro at batteriet skal holde så lenge at jeg kan ta det ned å bla gjennom opptakene i det minste.

Har også hatt perioder med minnefeil, det mener han er pga. at jeg bruker slike billige minnekort av type sandisk, samsung, kingston. Heller ikke det som fulgte med kamera fra produsenten var bra nok. Han mente at jeg måtte ha ett spesiellt mlc-kort. Når jeg søker på nett etter det, er det vistnok kun de som selger akkurat det. 

Blir bare så frustrert av så dårlig kundeservice. Alt er tydeligvis brukerfeil.

Har vært å kjøpt minnekort på fotobutikk til nesten 1000 kr beregnet for 4k opptak, men det kommer fortsatt opp minnefeil til tider.

Jeg kommer ikke til å kjøpe leverandørens anbefalte minnekort da jeg mener de påtvinger meg en ting som ikke finnes andre plasser enn i nettbutikken deres

Endret av Postkassestativ
Problemet er løst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til dette kameraet. Har selv et dyrere kamera og ble overrasket over batteriet der også.

Batteriet i mange slike kameraer, selv merkevarer, er kun ment til at det rekker å lagre/avslutte riktig i det 12v strøm brytes. Altså at kamerat holder seg på i få sekunder når 12 volt brytes, så skriving til minnekort og annet fullføres.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Postkassestativ said:

Har ett dod ls500w+ i bilen som ikke holder på batteriet i det heletatt. Det skal være på 500mah. Når jeg tar ut ledningen, slår det seg rett av. Har snakket med de som solgte det, å han holder seg hard på at det skal være slik. Han sier at batteriet kun er ment til å holde lenge nok til å få lagret pågående opptak. Jeg ville tro at batteriet skal holde så lenge at jeg kan ta det ned å bla gjennom opptakene i det minste.

Har også hatt perioder med minnefeil, det mener han er pga. at jeg bruker slike billige minnekort av type sandisk, samsung, kingston. Heller ikke det som fulgte med kamera fra produsenten var bra nok. Han mente at jeg måtte ha ett spesiellt mlc-kort. Når jeg søker på nett etter det, er det vistnok kun de som selger akkurat det. 

Blir bare så frustrert av så dårlig kundeservice. Alt er tydeligvis brukerfeil.

Har vært å kjøpt minnekort på fotobutikk til nesten 1000 kr beregnet for 4k opptak, men det kommer fortsatt opp minnefeil til tider.

Jeg kommer ikke til å kjøpe leverandørens anbefalte minnekort da jeg mener de påtvinger meg en ting som ikke finnes andre plasser enn i nettbutikken deres

Når det gjelder minnekort så hold deg langt unna den selgeren . Det han serverer deg er blanke løgna og ingenting annet. Minnefeil her betyr en ting. Dårlig kamera. Både kingston og sandisk er i buk av profesjonelle fotografer,  og sandisk er vel en av de som definerte SD kort standarden. Jeg vill tatt kontakt med DOD direkte for råd (fabrikken )

MLC er forøvrig ikke ett merke i reell forstand men mer ett minne type, altså hvilket minne er montert på SD kortet, til alt overmål er MLC  minne også for ett rimelig alternativ å regne enn SLC. Mulig det finnes noen som bruker MLC som ett salgsnavn og kjører på med salgs gimmick rundt det men det blir ikke bedre av den grunn. 

https://www.truecosmos.com/what-is-slc-mlc-tlc-nand-flash/

Her snakker de om SSD disker men det er samme type flash i SD kort.

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte kameraet holdt det på strømmen ganske lenge, mer enn lenge nok til å lagre video. Nå blir siste video lagret som korrupt fil som ikke kan leses, så batteriet er dødt. Det er montert med adapter fra sikringsboks. Er montert slik at det skal slå seg av når jeg stopper bilen. Har ingen interesse for å filme gårdplassen å hekken på jobb i flere timer.

Fikk beskjed om å sende det i retur, men tørr ikke da han mener batteriet er slik det skal å feilen er mine 6 forskjellige minnekort. Risikerer da at de krever betaling av feilsøking fordi det er brukerfeil, å at jeg må bruke enda mere penger på det.

Lenke til kommentar
On 3/8/2021 at 8:51 PM, Postkassestativ said:

Når jeg kjøpte kameraet holdt det på strømmen ganske lenge, mer enn lenge nok til å lagre video. Nå blir siste video lagret som korrupt fil som ikke kan leses, så batteriet er dødt. Det er montert med adapter fra sikringsboks. Er montert slik at det skal slå seg av når jeg stopper bilen. Har ingen interesse for å filme gårdplassen å hekken på jobb i flere timer.

Fikk beskjed om å sende det i retur, men tørr ikke da han mener batteriet er slik det skal å feilen er mine 6 forskjellige minnekort. Risikerer da at de krever betaling av feilsøking fordi det er brukerfeil, å at jeg må bruke enda mere penger på det.

Hvor kjøpte du kameraet?

Lenke til kommentar
10 hours ago, Postkassestativ said:

Skal ikke henge ut noen nettbutikker før jeg faktisk ikke ser noen utvei. Det er en av norges dashcam-butikker på nett. Det blir så jeg må sende det i retur uansett, lever helt sitt eget liv. Hvis de mener det enda er brukerfeil, så må jeg kontakte leverandør...

Greier du å dokumentere feilen, så er mye gjort. Ta video av ting som ikke fungerer, etc.

Veldig greit i tilfelle selger slår seg vrang.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 år senere...
Postkassestativ skrev (På 19.5.2021 den 8:27 AM):

Da har jeg fått nytt kamera, å det ser ut til å fungere greit. Batteriet funker så lenge at jeg kan se gjennom videoer og bilder uten at det er tilkoblet lader. Slår seg heller ikke av umiddelbart hvis strømmen blir brutt i noen sekunder feks. ved start av motor.

Fungerer det nye kameraet ditt enda?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...