Gå til innhold

Lov å være irritert på cryptominere?


Anbefalte innlegg

On 3/3/2021 at 11:06 AM, Drogin said:

Er det flere enn meg som er irritert?

Det er lov å være irritert på cryptominere.

On 3/3/2021 at 11:06 AM, Drogin said:

Hva kan gjøres? Forby cryptomining? Lovgivning om at hver person får max ett kort?

Å forby cryptomining, blir ikke det litt som å forby internett? Hvordan skal det overvåkes? Trafikk kan jo krypteres (forby det også?), blir det razzia da hjemme hos folk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yup, krypto er ponzi scheme akkurat som i hedge fund .............(lol)............  det er derfor visa gjerne vil være med på krypto ponzischeme:

https://www.finextra.com/newsarticle/37384/visa-prepares-for-crypto-future

Ikee bare visa men mastercard også vil gjerne bli en del av ponzischeme

https://www.mastercard.com/news/perspectives/2021/why-mastercard-is-bringing-crypto-onto-our-network/

"Whatever your opinions on cryptocurrencies — from a dyed-in-wool fanatic to utter skeptic — the fact remains that these digital assets are becoming a more important part of the payments world."

 

 

Endret av nonlocality
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, N o r e n g said:

Selvfølgelig får ikke alle avkastning, dette er jo et nullsumspill. 

Det er en av tingene som gjør at bitcoin ikke er et pyramidespill. I pyramidespill får alle eventyrlig avkastning til korthuset faller sammen, og de som ennå ikke hadde kommet seg ut sitter igjen med svarteper. 

Quote

Hvis kryptovaluta ikke er en ponzisvindel ville det være enkelt å forklare hvorfor,

Ja, det er enkelt å forklare hvorfor og det er blitt forklart. 
 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Det er en av tingene som gjør at bitcoin ikke er et pyramidespill. I pyramidespill får alle eventyrlig avkastning til korthuset faller sammen, og de som ennå ikke hadde kommet seg ut sitter igjen med svarteper.

Så grunnen til at det ikke er en Ponzi-svindel er fordi ikke alle har fått avkastning?

Forstår du i det hele tatt hva jeg mener med nullsumspill?

 

BadCat skrev (4 minutter siden):

Alle som selger det de miner får avkastning. Hvis du vil være helt sikker, miner du kun på det kortet du spiller med.

Ja, men de pengene jeg har fått fra å mine bitcoin har jo ikke oppstått fra intet. Noen har kjøpt dem, og noen andre vil sikkert kjøpe dem videre, men hva gjør de som eier bitcoin når det ikke lengre er noen å selge bitcoin til?

Lenke til kommentar

Selv om verdien til valutaen skulle falle så risikerer vel ikke de som miner annet enn at det lille de har i crypto-valuta synker i verdi, og eventuelt at det blir mindre lønnsomt å fortsette å mine. I verste fall så må de selge utstyret og slutte å mine.

Ellers så er dette med crypto-valuta et system for pengeoverføring (banktjeneste). Der brukerene av systemet betaler for tjenesten. Dette vil bestå så lenge det ikke blir utkonkurrert av lignende systemer eller blir forbudt.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
1 hour ago, N o r e n g said:

Så grunnen til at det ikke er en Ponzi-svindel er fordi ikke alle har fått avkastning?

Det er en av forskjellene mellom reelle investeringsobjekter som bitcoin og ponzisvindel, ja. Skjønte du hva jeg skrev tidligere? 

Quote

I ponzi-svindel får alle eventyrlig avkastning til korthuset faller sammen, og de som ennå ikke hadde kommet seg ut sitter igjen med svarteper. 



 

Lenke til kommentar
3 hours ago, N o r e n g said:

Noen har kjøpt dem, og noen andre vil sikkert kjøpe dem videre, men hva gjør de som eier bitcoin når det ikke lengre er noen å selge bitcoin til?

Dette er essensen til alle pyramidespill. Det er nødt for å være stadig rekruttering av nye kjøpere på bunn, gjerne ferske folk som ser på historisk avkastning og tror at dette går til himmelen. Jeg sier ikke at krypto er dårlig. Jeg sier at det finnes en sjanse for at det hele er ponzi og pyramide, om enn bare noen få prosent. Men man vil ikke vite det før korthuset faller.

Lenke til kommentar
kremt skrev (11 timer siden):

Dette er essensen til alle pyramidespill. Det er nødt for å være stadig rekruttering av nye kjøpere på bunn, gjerne ferske folk som ser på historisk avkastning og tror at dette går til himmelen. Jeg sier ikke at krypto er dårlig. Jeg sier at det finnes en sjanse for at det hele er ponzi og pyramide, om enn bare noen få prosent. Men man vil ikke vite det før korthuset faller.

Det er akkurat det samme i aksjeselskap. Plutselig finner samtlige ut at verdiene i selskapet ikke eksisterer og alt er bygd på  luft. Bitcoin vil alltid stige i verdi, alle burde kjøpe litt for å sikre seg pensjon.

 

Lenke til kommentar

Det skjer av og til med aksjer også at en aksje kan gå veldig opp et år. Ofte vanskelig å vite om prisene da vil fortsette opp eller flate ut eller falle ned igjen. Jeg ser at prisen på bitcoin har økt fra 10000 til 50000 dollar fra ca oktober til nå så det er i hvertfall en stor økning. Spørsmålet blir hva er riktig pris. Men det er ikke noe ulovlig pyramide spill dette det er bare markedet som er usikker på riktig pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder tilgangen på skjermkort så virker det som om en må kjøpe en hel maskin da det ikke er løse kort å få tak i. Et alternativ er vel at butikkene innfører en grense å selge bare et og et kort, men det er vel ikke stort hjelp i. Muligens kan en få tak i de svakeste kortene de er vel mindre interessant for minere.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
4 hours ago, Pc Lynet said:

Det er akkurat det samme i aksjeselskap. Plutselig finner samtlige ut at verdiene i selskapet ikke eksisterer og alt er bygd på  luft. 

Nei, det er ikke det samme. Kryptovaluta som bitcoin og aksjeselskap har veldige ulike faktorer for verdisetting. 
En aksje har verdi fordi markedet prissetter deres eiendeler, fremtidige inntjening, posisjon i markedet, produkter  osv. 
En valuta har verdi fordi folk bruker den til å betale med og er enige om at den har en verdi. 

Dermed er et aksjeselskap mye mer utsatt for risiko om ledelsen driver med løgn, manipulasjon og bedrag enn hva en kryptovaluta er. 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar

Laszlo Hanyecz, brukte btc til å betale for 2 pizza back in 2010,  og dette er 11 år siden.

pizzaday.thumb.png.dba844ac393b5cd5c5f31ac1d606c276.png

Idag år 2021 tar samsung, microsoft etc betaling i krypto i sine online stores, liste over forettninger som tar krypto: https://99bitcoins.com/bitcoin/who-accepts/

https://fortune.com/2018/01/10/microsoft-bitcoin-temporary-halt/

I tillegg til dette får de fleste som jobber i kryptomiljøet llønnutbetalinger i form av btc. Jeg bruker krypto overføring hverdag.

List goes on.

Endret av nonlocality
  • Liker 2
Lenke til kommentar
nonlocality skrev (1 time siden):

Idag år 2021 tar samsung, microsoft etc betaling i krypto i sine online stores, liste over forettninger som tar krypto: https://99bitcoins.com/bitcoin/who-accepts/

https://fortune.com/2018/01/10/microsoft-bitcoin-temporary-halt/

I tillegg til dette får de fleste som jobber i kryptomiljøet llønnutbetalinger i form av btc. Jeg bruker krypto overføring hverdag.

List goes on.

Den lista er enten utdatert eller fabrikert: det eneste jeg kan bekrefte i dag er 4chan Pass

Microsoft, Wikipedia, Norwegian, og Twitch/Amazon lar meg ikke bruke kryptovaluta for å betale/donere.

Har du et eksempel på hvor jeg kan kjøpe dagligvarer for bitcoin i Norge?

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...