Gå til innhold

intel 11900K/11700K/11600K


magnusavr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dere synes Gear2 på Rocket Lake var en dårlig ide, bare vent på Alder Lake 🤣

Sitat

The site claims that the DDR5 memory will support Gear 2 (by default) or Gear 4 settings, which means that the controller will be working at 1/2 or 1/4 of the data rate to ensure compatibility and memory overclocking support.

Intel Alder Lake CPU pictured again, Z690 chipset detailed

Lenke til kommentar
Ola Norman skrev (5 timer siden):

Om dere synes Gear2 på Rocket Lake var en dårlig ide, bare vent på Alder Lake 🤣

Intel Alder Lake CPU pictured again, Z690 chipset detailed

Ja men så er også intel sine stock spec ganske så konservative når det gjelder minne kompatibilitet, så hva som faktisk er mulig gjenstår å se.

Lurer jeg på hvor mange av hovedkortene som støtter ddr5, vil det bli slik at kun entusiast korta som vil støtte ddr5 eller vil også de rimeligere gjøre det.. Å hvor mye vil ddr5 koste, vil mest sannsynlig bli mye dyrere enn ddr4 tenker jeg, da omformeren eller hva det nå enn heter sitter på hver enkelt modul.

 

Ikke lenge siden jeg kjøpte 11700k så vil nok gå noen år før jeg oppgraderer igjen i hvert fall, tenkte på å vente på alder lake men var så lei av lav fps og 50% belastning/utnyttelsesgrad på skjermkortet og så for meg at alder lake uansett ville bli mye dyrere.

Endret av bruker-540634
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (33 minutter siden):

2000 IF og over er det nok ganske mange som sliter med, 1900 er nok innafor for de fleste.

Det er værtfall mitt inntrykk.

Har du 5600X eller 5800X går 2000 bra hos mange om du har agesa 1.2.0.0+, men du må ofte fikle endel med vsoc, vddg iod etc, auto funker ofte ikke bra og gir wheas. Mange sitter med ag3sa 1.1.0.0 og da kan du i praksis glemme over 1900. Har prata med flere som fint greier 2000+, men stort sett alle har en ccd, 2066 går fint hos meg, men krever vsoc på 1.25V+ som jeg synes er drygent høyt, 2000 går fint på 1.12V. 5900X og 5950X sliter klart mer over 1900, men noen få greier det og. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, BadCat said:

Hva er sannsynligheten for at 10. eller 11. generasjon CPU vil komme på tilbud på Black Friday/Week/Cyber Monday? I fjor virket det som en del nettbutikker hadde satt til side noen større partier som de la ut.

Kommer masse brukte cpuer når 12 serien kommer. Jeg har allerede solgt unna noen backup cpuer av 10 og 11 serien jeg hadde liggende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...