Gå til innhold

Komplett ønsker ikke erstatte stol.


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg har en AK Racing stol som jeg også fikk problemer med, ved av platen som er skrudd til setet, knakk av foran og sprakk i sømmen. Dette skjedde en lørdag formiddag og det var da uansett uaktuelt å vente i dager eller uker på evt reklamasjon uten stol.

Så min løsning var å ta med stol pluss sveiseapparat til garasjen. Sveiset det som knakk, sveiset på en ny 2mm plate på toppen av det igjen og med ett firkant jern for avstive det hele.

 

Så disse gaming stolene kan være gode å sitte i, men byggekvaliteten er nok ikke den beste.... ;) Man får det man betaler for.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt sveiseapparat hadde jeg nok gjort det samme, men vi er ikke alle bemyndiget med en slik garasje :). Videre ser platen som knakk ut til å være av aluminium eller lignende så da må man ha utstyr til det igjen.

Jeg var fult klar over at jeg ikke kjøpte HÅG eller Herman Miller når jeg kjøpte AKRacing Premium til 5000,-. Men det stod svart på hvitt att den var ratet til 150kg og da skal den tåle en kar på 100kg noen timer per dag i mer enn 2-3 år. Likevel var altså en Ikea stol til 1500,- noe som holdt i over 10 år. Man får det man betaler for? Nei, det var jo hele poenget her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 hours ago, Theo343 said:

Jeg var fult klar over at jeg ikke kjøpte HÅG eller Herman Miller når jeg kjøpte AKRacing Premium til 5000,-. Men det stod svart på hvitt att den var ratet til 150kg og da skal den tåle en kar på 100kg noen timer per dag i mer enn 2-3 år. Likevel var altså en Ikea stol til 1500,- noe som holdt i over 10 år. Man får det man betaler for? Nei, det var jo hele poenget her.

Nå skal det sies at merkevare ikke nødvendigvis er noe kvalitetstegn heller. Hadde en kar på jobben som brakk hjulet to ganger i løpet av en ettårsperiode, på samme stoltype. Mener det var HÅG. Han veide nok over 100kg, men langtifra 150kg.

Lenke til kommentar
Just now, graavik said:

Nå skal det sies at merkevare ikke nødvendigvis er noe kvalitetstegn heller. Hadde en kar på jobben som brakk hjulet to ganger i løpet av en ettårsperiode, på samme stoltype. Mener det var HÅG. Han veide nok over 100kg, men langtifra 150kg.

Har  hatt en del HÅG stoler oppgjennom årene og vekta har variert fra 90-115 og aldri hatt det problemet siste 25 år.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Hadde jeg hatt sveiseapparat hadde jeg nok gjort det samme, men vi er ikke alle bemyndiget med en slik garasje :). Videre ser platen som knakk ut til å være av aluminium eller lignende så da må man ha utstyr til det igjen.

Jeg var fult klar over at jeg ikke kjøpte HÅG eller Herman Miller når jeg kjøpte AKRacing Premium til 5000,-. Men det stod svart på hvitt att den var ratet til 150kg og da skal den tåle en kar på 100kg noen timer per dag i mer enn 2-3 år. Likevel var altså en Ikea stol til 1500,- noe som holdt i over 10 år. Man får det man betaler for? Nei, det var jo hele poenget her.

Det eneste de vekt ratingene på de typisk gaming/racing stolene betyr er at gassliften som følger med er ratet for 150 kilo, ellers er vippe mekanismen identisk med den billigste stolen de selger med max vekt på kanskje 90 kilo, og det er som regel denne so ryker, ikke gassliften.  Så om en veier litt bør en styre unna den flate typen vippe mekanisme som pesten og heller finne sakse typen om en vil ha en gaming/racing stol, er vertfall min erfaring. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Evil-Duck said:

Det eneste de vekt ratingene på de typisk gaming/racing stolene betyr er at gassliften som følger med er ratet for 150 kilo, ellers er vippe mekanismen identisk med den billigste stolen de selger med max vekt på kanskje 90 kilo, og det er som regel denne so ryker, ikke gassliften.  Så om en veier litt bør en styre unna den flate typen vippe mekanisme som pesten og heller finne sakse typen om en vil ha en gaming/racing stol, er vertfall min erfaring. 

Ikke uenig i dette men det bør spesifiseres. Det skrives som om hele stolen er ratet for 150kg da gasslift står i en egen linje som "klasse 4 for de tyngre".

Ellers oppdaget jeg det samme i 2017 ja og vurderte å bytte til en saksemekanisme men si den jeg fikk ny stol gratis den gang lot jeg det være.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...