Gå til innhold

Tesla setter ned ladeprisen for å redusere ladekøer


Anbefalte innlegg

Kjetil Lura skrev (På 15.2.2021 den 17.46):

Hydrogen blir en katastrofe? Hvor har du den fremtiden fra?

La oss se om noen år om det er som du og andre el kjørere vil ha rett?

Ingen som vet det, vurdere el i 22, men blir en til hybrid.

2 grunner, maset mot hydrogen og bensin og diesel.

Min bil er 2019 er 6000 på telleren, så el ville passet mitt bruk.

Maset mot hydrogen, diesel/bensin gjør at jeg venter med el bil.

Dyrt, ineffektivt, energisløsende, livsfarlig. Hydrogen-pusherne har prøvd i mange tiår. Det har alltid feilet. Ingen vil ha skrapet.

Du er jo åpenbart hydrogen-tilhenger, så selvsagt vil du skrive ting som du gjør her. Men du representerer ikke folk flest. Ingen andre enn deg vil bry seg om noen "maser mot hydrogen" 😂

Kjetil Lura skrev (1 time siden):

Mye. Hvor mange ikke hydrogen stasjoner har eksplodert?

To av verdens ekstremt få hydrogenstasjoner gikk i luften ganske kort tid etter hverandre. Og disse bombene kjemper du om at skal få fotfeste? Wow.

Endret av hekomo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus skrev (På 17.2.2021 den 0.09):

Fokuset blir noe annerledes nå som Everfuel skal starte opp stasjoner i Norge. De har f.eks kjøpt opp Uno-X assets, som i så måte vil være de minste stasjonene som dukker opp igjen om de taes opp som de var. Fremover nå blir det rundt 800-1600kg stasjoner fremofor 200kg stasjoner fra tidligere. Prisen er den samme, så prisen per kapasitet har gått ned med en god del.

Denne gangen er det annerledes, lover! 🤣

Endret av hekomo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Kjetil Lura said:

Hvor mange ikke hy stasjoner har gått i luften da de kom?

Brenn bare gasser/veske er farlig.

Tror veldig få må sjekke tanken på bensinbilen\dieselbilen sin for lekasjer hele tiden slik man må på Hydrogenbiler..

Lekker det litt av en bensin eller dieselbil så er det vel sjelden at den plutselig eksploderer slik det er med hydrogen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 timer siden):

1,3 kroner pr kWh på de lokale superladerene i dag. Latterlig billig, ble dog ingen lading på meg da de er alt for raske.

Det kan drøyes til en viss grad ved å sette lading til 100%. Avhengig av bil osv kan det ta opp mot to timer. Men selvsagt ganske hensynsløst hvis det er stor pågang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 timer siden):

Det kan drøyes til en viss grad ved å sette lading til 100%. Avhengig av bil osv kan det ta opp mot to timer. Men selvsagt ganske hensynsløst hvis det er stor pågang.

Jeg var å badet med >50% så hadde ikke gått for min del. Kunne valgt v2 laderene, men fortsatt for fort. "Aldri" stor pågang her i området:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 2/20/2021 at 10:04 PM, Complexity said:

Tror veldig få må sjekke tanken på bensinbilen\dieselbilen sin for lekasjer hele tiden slik man må på Hydrogenbiler..

Lekker det litt av en bensin eller dieselbil så er det vel sjelden at den plutselig eksploderer slik det er med hydrogen.

Leste du det jeg skriver. Sa ikke noe om tanken på bensin/diesel?

Lenke til kommentar
oophus skrev (På 20.2.2021 den 22.25):

Bruk kommentar feltet på VG.no du. Dette kunne du tenkt høyt fremfor å forsøple stedet her med intetsigende rølp. Hvordan fører slike kommentarer til videre sunn diskusjon? 

Ja, du har sikkert et poeng her. Men synes du selv at dine egne kommentarer alltid inviterer til en sunn og konstruktiv diskusjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (45 minutter siden):

Ja, du har sikkert et poeng her. Men synes du selv at dine egne kommentarer alltid inviterer til en sunn og konstruktiv diskusjon?

Jeg pleier å komme med argumenter ja, fremfor kommentarer man ikke får gjort noe med. Det å kaste ut en konklusjon uten å beskrive veien dit har liten verdi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 21.2.2021 den 8.03):

Jeg var å badet med >50% så hadde ikke gått for min del. Kunne valgt v2 laderene, men fortsatt for fort. "Aldri" stor pågang her i området:)

Badeanlegg burde settes opp med lastdelt 22 kW AC med rimelige priser. Det vil bli populært og få mange lade-sesjoner å dele engangskostnaden på. Mye mer enn i borettslag med faste plasser.

Ved Tromsøbadet har de lastdelt 22 kW AC, men de tabbet seg ut med grådig prising så de er lite brukt og dermed få å dele kostnaden på, som igjen gir høye priser, en ond sirkel. Folk lader heller bilene sine andre steder. Enten hjemme eller de som kommer fra lengre unna, på hurtigladere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (10 minutter siden):

Badeanlegg burde settes opp med lastdelt 22 kW AC med rimelige priser. Det vil bli populært og få mange lade-sesjoner å dele engangskostnaden på. Mye mer enn i borettslag med faste plasser.

Ved Tromsøbadet har de lastdelt 22 kW AC, men de tabbet seg ut med grådig prising så de er lite brukt og dermed få å dele kostnaden på, som igjen gir høye priser, en ond sirkel. Folk lader heller bilene sine andre steder. Enten hjemme eller de som kommer fra lengre unna, på hurtigladere.

Helt enig, alle fritidssysler burde hatt slik mulighet. Hente inn 11kW+ mens en trener holder fort en dag og to. 

Lenke til kommentar
oophus skrev (10 timer siden):

Jeg pleier å komme med argumenter ja, fremfor kommentarer man ikke får gjort noe med. Det å kaste ut en konklusjon uten å beskrive veien dit har liten verdi. 

Dessverre er jeg av en litt annen oppfatning. Jeg tenker at dine giftige kommentarer veldig ofte ødelegger fullstendig for mange tråder, og da som regel Tesla-tråder der du deltar i omtrent alle som dukker opp.

Så da har du dine meninger om mine innlegg og jeg har mine meninger om dine, og vi er like langt.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Dessverre er jeg av en litt annen oppfatning. Jeg tenker at dine giftige kommentarer veldig ofte ødelegger fullstendig for mange tråder, og da som regel Tesla-tråder der du deltar i omtrent alle som dukker opp.

Så da har du dine meninger om mine innlegg og jeg har mine meninger om dine, og vi er like langt.

Så lenge "kommentarene" er begrunnet, noe de er, så har du muligheten til å tilbakevise dem om de er feil. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 timer siden):

Nå er min oppfatning at de som regel ikke er det, men vi blir neppe enige her uansett.

Som sagt, du har full frihet til å tilbakebevise meninger, kommentarer og påstander med en mening du underbygger. Hvis du forklarer veien til konklusjonen din, så har det mye større verdi enn å bare kaste ut en tom påstand som ofte ikke står av seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...