Gå til innhold

Ny Android-telefon med fokus på bra batteri og kamera


hekomo

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe ny telefon, og har sett på noen ulike modeller.

Først hva jeg ser etter:

  • Android
  • God batteritid
  • Så bra kamera som mulig
  • Forholdsvis ny (2020+?)
  • Ikke for stor (noe på størrelse med Samsung Galaxy S21, for eksempel. Kan kanskje gå litt opp i størrelse hvis alt annet stemmer)
  • Må støtte dobbelt SIM-kort
  • Helst ikke buet skjerm
  • Helst vann/støvtett
  • Helst under 10.000,-
  • Bryr meg ikke om ting som støtte for SD-kort eller vanlig lydutgang

Som dere ser, har jeg vurdert Samsung Galaxy S21, men jeg har hatt dårlig erfaring med batteritiden på Galaxy-telefoner. Den har dessuten Exynos, og det er et dårlig tegn.

Så har jeg sett på Samsung Galaxy S20 FE som virket veldig lovende og tilsynelatende med bedre batteritid enn S21. Men fortsatt skeptisk til batteriet der. Dessuten virker det som S20 FE har problemer med berøringsskjermen som de har prøvd å fikse flere ganger med programvareoppdatering uten å ha fått det til. At den har Snapdragon på 5G-versjonen er bra da.

Har også vurdert Samsung Galaxy S10 Lite som visstnok skal ha mye til felles med S20-serien. Kanskje litt stor i størrelsen? Er visst ikke vanntett eller støvtett. Føler litt at jeg kjøper "gammel" teknologi, men siden den "slekter" på S20-serien så er det kanskje ikke så ille?

Så også på Sony Xperia 5 II, men skjermen virker veldig lang og smal? Kameraet skal visst også slite litt i dårlig lys? Men den har visst veldig bra batteri.

Jeg foretrekker størrelsen på S21, men S10 Lite og Xperia 5 II er kanskje det som er nærmest nå siden jeg er redd S21 kommer til å ha dårlig batteritid.

Noen anbefalinger? Er det andre telefoner jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at S10 Lite er dårligere enn gamle S10e på flere områder. Og den er stor.

Hadde S20 FE kommet uten skjermfeil så hadde jeg kanskje gått for den. Men kanskje det finnes bedre alternativer fra andre produsenter.

Kommer ikke over hvor lang og smal skjermen på Xperia 5 II virker.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, hekomo said:

Pixel 5 ser lovende ut ja. Men den er ikke offisielt tilgjengelig i Norge, så det blir import via en av de vanlige som selger importerte telefoner?

Ser det er en egen tråd for den, så jeg får lese litt der.

Edit: Prisen! 😬

Ja den er kostbar siden den ikke selges i Norge. Måtte vel ut med 7 tusen for min på Amazon når den kom.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (10 minutter siden):

Pixel 5 ser lovende ut ja. Men den er ikke offisielt tilgjengelig i Norge, så det blir import via en av de vanlige som selger importerte telefoner?

Ser det er en egen tråd for den, så jeg får lese litt der.

Edit: Prisen! 😬

Dette er mer levbart: https://www.amazon.co.uk/Google-Android-Mobile-Battery-Resistant-Just-Black/dp/B08JLSQWHD/ref=sr_1_2?dchild=1&keywords=pixel+5&qid=1612660255&sr=8-2

Lenke til kommentar
10 minutes ago, hekomo said:

Jeg drev og så på videoer av Pixel 5 og kom over denne videoen som påpeker at Pixel 4a er nesten samme telefon bare at den ikke er vanntett, ikke trådløs lading, ikke 90Hz-skjerm, og 2 GB mindre RAM.

Men den koster ned mot litt over halve prisen av 5!

Og den mangle vidvinkel kamera, men om de tingene ikke betyr noe for deg så har du en knall telefon der ja. 
Er samme innmat som Pixel 5 ellers.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 6.2.2021 den 13.59):

Ser at S10 Lite er dårligere enn gamle S10e på flere områder. Og den er stor.

Hadde S20 FE kommet uten skjermfeil så hadde jeg kanskje gått for den. Men kanskje det finnes bedre alternativer fra andre produsenter.

Kommer ikke over hvor lang og smal skjermen på Xperia 5 II virker.

Sony sin avlange telefon venner du deg fort til. Har forgjengeren og den er utrolig lett å holde. Ulempen er små bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...