Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg av når GPU treffer 73 grader..


Anbefalte innlegg

Cinebench (CPU) er ingen problem = CPU Ok?

Heaven Benchmark 4.0 (GPU) Stopper/restater seg selv på 73 grader. Kan forhindres med å bruke afterburner og justere viftene til max. Sånn at den ikke treffer 73 grader. Noe som egentlig skal være helt fint.

Power Supply problem? Se over alle PSU kabler. (ikke gjort ennå) Eller bytt ut med nytt, kjør ny test? 

Eller 1080 IT som må byttes? Skal tåle mer enn 73 grader.

Kan det være noe annet? Software eller noe? Akkurat reinstallert Windows. samme feil.   

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å bytte kjølepasta på GPU, har selv et 1080 ti kort fra 2017 som ble merkbart varmere og som fikk dårligere ytelse i sommer.

Viste seg at den originale kjølepastaen var helt inntørket og knallhard, rengjorde og påførte MX-4 kjølepasta. Resultatet er 20° lavere temperatur og kortet "booster" til ca 2025MHz igjen. Er forresten latterlig enkelt å bytte kjølepasta, i allefall på Strix kortet jeg har.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
El burro skrev (11 minutter siden):

Du kan jo prøve å bytte kjølepasta på GPU, har selv et 1080 ti kort fra 2017 som ble merkbart varmere og som fikk dårligere ytelse i sommer.

Viste seg at den originale kjølepastaen var helt inntørket og knallhard, rengjorde og påførte MX-4 kjølepasta. Resultatet er 20° lavere temperatur og kortet "booster" til ca 2025MHz igjen. Er forresten latterlig enkelt å bytte kjølepasta, i allefall på Strix kortet jeg har.   

Dette er et bra tips, dette er nok verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, El burro said:

Du kan jo prøve å bytte kjølepasta på GPU, har selv et 1080 ti kort fra 2017 som ble merkbart varmere og som fikk dårligere ytelse i sommer.

Viste seg at den originale kjølepastaen var helt inntørket og knallhard, rengjorde og påførte MX-4 kjølepasta. Resultatet er 20° lavere temperatur og kortet "booster" til ca 2025MHz igjen. Er forresten latterlig enkelt å bytte kjølepasta, i allefall på Strix kortet jeg har.   

Jeg bifaller denne. Byttet kjøler på et gtx 1080 kort i fjor sommer, og så den orginale kjøleren og gpu hadde forstenet kjølepasta. Måtte skrapes vekk med kniv. Ikke rart det var støy, og i tillegg var bare halve gpu dekket av pasta.

Lenke til kommentar
El burro skrev (1 time siden):

Du kan jo prøve å bytte kjølepasta på GPU, har selv et 1080 ti kort fra 2017 som ble merkbart varmere og som fikk dårligere ytelse i sommer.

Viste seg at den originale kjølepastaen var helt inntørket og knallhard, rengjorde og påførte MX-4 kjølepasta. Resultatet er 20° lavere temperatur og kortet "booster" til ca 2025MHz igjen. Er forresten latterlig enkelt å bytte kjølepasta, i allefall på Strix kortet jeg har.   

Takk! Hadde jeg aldri tenkt på selv, det skal jeg prøve :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...