Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vet en mann om han er kåt eller forelska?


Gjest 7fd26...d12

Anbefalte innlegg

Gjest 7fd26...d12

Spørsmålet står i tittelen. Hva er forskjellen på disse følelsene? Tenker da på menn som gjør hva som helst for å ligge med en kvinne de er kåt på. Sier hva som helst, later som han liker tingene hun liker og lignende for å komme nærme og for å få ligge med henne. En mann som er forelsket vil jo si hva han føler for henne og de har sikkert ting til felles også. 

Spør fordi jeg tror ikke noen av mennene jeg har vært med faktisk har vært forelska i meg. Har innsett i ettertid at de kanskje bare var kåte og ville ha sex. Har også skjønt det slik at den kåte følelsen og forelskelsesfølelsen er veldig lik hos menn. 

Anonymous poster hash: 7fd26...d12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behovet for sex dekker mer enn bare ett. Man kan være "kåt" på flere måter enn en.

Så det er nok ikke mulig å svare på spørsmålet ditt. Tro det eller ei, men vi menn er like forskjellige som dere og vi har også følelser.

Sex er et verktøy man kan føle med. Enten sammen eller alene.

 

Det er helt sikkert kvinner som går rundt med den oppfatning at mine intensjoner har vært uærlige ved noen tilfeller, men jeg er ærlig og jeg kan føle noe for en person og oppleve at de følelsene avtar når jeg finner ut at vi er fullstendig mismatch når det kommer til seksuell stemning eller følelsesliv.

 

Jeg hadde nylig en episode der jeg var veldig interessert i en jente. Jeg var på nippet klar for å se for meg et forhold med henne (dog det var innledende) og jeg kunne se det for meg. Men så havnet vi til sengs og jeg fant ut at WOW! er det mulig å være SÅ forskjellige?? Jeg følte ingenting seksuelt samspill eller koordinasjon, hun var defensiv og passiv og det ble raskt tydelig at dette kunne aldri bli et forhold. Hun forteller seg sikkert at jeg fikk pult og var ferdig, men jeg hadde lyst til å avslutte lenge før det var i nærheten av gjort.

Husk at i mine øyne, som mann, så er det vanskelig å vite når ei dame vil ha meg, pengene mine, barna mine eller et notch. Vi er like jævlige og like forskjellige innenfor begge kjønn.

Lenke til kommentar

Kåt: Da rykker det i penis. 
Forelsket: Da rykker det i hjerte.

Kvinner er veldig emosjonelle, og menn liker som kjent ikke å snakke om følelser og den slags. Fordi det ofte er veldig vanskelig å definere - og man kan føle seg presset til å gi et svar; på tross av man ikke har peiling. Så det beste og tryggeste er å være litt avvikende i forhold til den type prat for å unngå konflikt. Dette har jeg selv lært. 

Om du ønsker å "sjekke" om en mann er forelsket eller ikke; bør være ganske enkelt ved å studere kroppspråket. Men jeg vil våge å påstå at det skal mer til før en mann blir forelsket enn ei dame. Jeg har følt på en type forelskelse to ganger i livet. Samtidig har jeg erfart gjentatte ganger at damer blir fullstendig betatt etter kun et par møter. Det er direkte skremmende, da springer jeg vekk. 

Alle har sin agenda, det er også vanskelig å vite hva dere damer ønsker. Så dette går begge veier. 

Hilsen mann 35... med litt for mange dårlige erfaringer. 😜 

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (28 minutter siden):

Kåt: Da rykker det i penis. 
Forelsket: Da rykker det i hjerte.

Kvinner er veldig emosjonelle, og menn liker som kjent ikke å snakke om følelser og den slags. Fordi det ofte er veldig vanskelig å definere - og man kan føle seg presset til å gi et svar; på tross av man ikke har peiling. Så det beste og tryggeste er å være litt avvikende i forhold til den type prat for å unngå konflikt. Dette har jeg selv lært. 

Om du ønsker å "sjekke" om en mann er forelsket eller ikke; bør være ganske enkelt ved å studere kroppspråket. Men jeg vil våge å påstå at det skal mer til før en mann blir forelsket enn ei dame. Jeg har følt på en type forelskelse to ganger i livet. Samtidig har jeg erfart gjentatte ganger at damer blir fullstendig betatt etter kun et par møter. Det er direkte skremmende, da springer jeg vekk. 

Alle har sin agenda, det er også vanskelig å vite hva dere damer ønsker. Så dette går begge veier. 

Hilsen mann 35... med litt for mange dårlige erfaringer. 😜 

du er heldig som har hatt kjangs på lojale kvinner. det er et bra tegn at en kvinne er romantisk og betatt. det er en normal kvinne. de fleste menn setter ikke pris på denne feminine siden til en kvinne. det er leit. 

Lenke til kommentar

Det vil du ikke klare å oppdage i en fei. Over tid vil du merke om en person egentlig bryr seg gjennom sin handlemåte og oppførsel, og ikke bare gjennom sine ord. F.eks. hvis noen forteller deg at de er forelsket så er det naturlig å ville være sammen med den personen man er forelsket i så ofte som mulig. Bare være der med deg, se TV sammen eller hva som helst, vise kjærtegn (kos, klemmer, smil, ta tak i hånda, holde rundt, gjøre ting for deg etc) uoppfordret - uten at det automatisk skal føre til sex. Dog finnes det forførere som kjenner til dette, spiller spillet og venter tålmodig på at ligget skal komme. Ingen fasitsvar på dette altså, men noe du må kjenne på til du føler deg trygg. 

Merk at menn som regel er kåte opptil flere ganger til dagen. De kan fremdeles være forelsket, men de som er forelsket vil være tålmodige i langt større grad enn bare de som vil høvle over deg - sånn generelt sett. Kåt og forelsket er derimot ikke det samme, men en mann som elsker deg vil såklart ha seksuell kontakt med kvinnen han elsker. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (43 minutter siden):

Merk at menn som regel er kåte opptil flere ganger til dagen.

Det er kvinner også skal jeg fortelle deg. 😜 Ikke noe forskjell på kjønn når det gjelder kåtskap. 
Er ganske stigmatiserende at kvinner tror menn går rundt som kåte dyr 24/7. 

Min erfaring (som mann), er at kvinner er vel så kåte... og veldig ofte mer kåt enn meg selv. 

Lenke til kommentar
Gjest 7fd26...d12

Ja, jeg vet det går begge veier, men det var ikke poenget her. Nå var fokuset på menn og deres følelser og intensjoner. Det er vanskelig å si for i dagens samfunn er det mye fokus på at kvinner har for høye krav og menn har for lave, det vil si at menn tar det de får og det som er tilgjengelig, og at man egentlig ikke kan vite om mannen faktisk liker deg nettopp fordi han ikke har krav. Og om du som lite attraktiv kvinne får deg noe er det stor sjanse for at mannen bare ikke har krav, og bruker deg som et hull å tømme seg i. Så var det dette med kåthet og følelser, fordi jeg ser for meg at en kåt mann og en forelsket mann oppfører seg akkurat på samme vis? Bare at en forelsket mann gjør det fordi han er glad i dama? Men da er det jo komplett umulig å vite hva som er ekte? En av dere skrev at man kan se det på kroppsspråket men helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan det skal være mulig. 

Anonymous poster hash: 7fd26...d12

Lenke til kommentar

Det er fordi det ér ikke mulig.

Iallefall ikke med noen betydningsfull treffsikkerhet. Vi mennesker er alt for nyanserte og vi lever i et alt for kunstig samfunn til at denslags er mulig.

Ethvert annet svar er faktisk feil 😆

Kjønnene er definitivt forskjellige, men vi har de samme tankeprosesser og dermed følelser. Vi har noe forskjellig fysiologi som gjør ett kjønn mer tilbøyelig til A kontra B men det vil aldri være en god tommelfingerregel av noen sort.

Samtidig er parringsdansen såpass innfløkt og forstyrret av moderne normer og oppfattelser i en verden hvor de fleste ikke engang klarer å være ærlige mot seg selv, langt mindre andre - så hos mange går man omtrent blindt på.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (41 minutter siden):

Det er kvinner også skal jeg fortelle deg. 😜 Ikke noe forskjell på kjønn når det gjelder kåtskap. 
Er ganske stigmatiserende at kvinner tror menn går rundt som kåte dyr 24/7. 

Min erfaring (som mann), er at kvinner er vel så kåte... og veldig ofte mer kåt enn meg selv. 

Jeg har vært borti kåte kvinner, men generelt er min erfaring at det er ganske stor forskjell på kvinner og menn her. Kanskje ikke på kåthet i seg selv, litt usikker. Mulig det har med at de har bedre selvkontroll og andre tenningsmønstre enn menn. Kvinner tenner vel generelt mer på sosiale og relasjonelle ting, det å ha en kjemi, og gjerne en mann med status, mens for menn betyr slikt mindre. Der er det stort sett nok med et bra utseende. Eller, for en del, bare et sted å få tømt seg.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (16 timer siden):

Jeg har vært borti kåte kvinner, men generelt er min erfaring at det er ganske stor forskjell på kvinner og menn her. Kanskje ikke på kåthet i seg selv, litt usikker. Mulig det har med at de har bedre selvkontroll og andre tenningsmønstre enn menn. Kvinner tenner vel generelt mer på sosiale og relasjonelle ting, det å ha en kjemi, og gjerne en mann med status, mens for menn betyr slikt mindre. Der er det stort sett nok med et bra utseende. Eller, for en del, bare et sted å få tømt seg.

Er enig i at kvinner gjerne ser mer etter det relasjonelle og sosiale. Dessverre har jeg en del kompiser som bare er glade for å "ha et hull" å få tømt seg i. Noen av dem manipulerer damer på veien, for å få det som de vil. Personlig syns jeg dette er ekstremt respektløst og absolutt ikke greit. Når jeg var tidlig i 20-årene, så var jeg "lært opp" til at man skal prøve seg på alt med puls - og aldri si nei til et tilbud. Men etter hvert som jeg ble mer voksen. Forsto jeg kjapt at dette er helt feil. I dag skal det en god del til før jeg hopper til sengs med noen. Personlighet betyr mer enn utseende for min del. Jeg vil si at begge deler teller 50/50. 

Nå er det 15 år og vel så det siden jeg var tidlig i 20 åra. Men det ser ikke ut som ting har forandret seg så mye. Denne #metoo bevegelsen har gjort en del med seksuell trakassering. Men det er fremdeles en lang vei å gå for å normalisere dette med seksuell tilnærming. Hele vårt samfunn er så gjennomsyra av seksualitet - at det er veldig vanskelig for folk å forstå hva "som er ekte". Sannsynligvis kommer vi heller aldri til å komme dit, der lyst er alene KUN betinget med en gjensidig god relasjon og kjemi - med en ærlig og direkte fremtoning uten all denne kunstige fasaden, manipulasjonen og alkoholen mange trenger for å få selvtillit nok til å prøve seg. 

Endret av Kris85
Lenke til kommentar
Gjest 7fd26...d12 skrev (19 timer siden):

Spørsmålet står i tittelen. Hva er forskjellen på disse følelsene? Tenker da på menn som gjør hva som helst for å ligge med en kvinne de er kåt på. Sier hva som helst, later som han liker tingene hun liker og lignende for å komme nærme og for å få ligge med henne. En mann som er forelsket vil jo si hva han føler for henne og de har sikkert ting til felles også. 

Spør fordi jeg tror ikke noen av mennene jeg har vært med faktisk har vært forelska i meg. Har innsett i ettertid at de kanskje bare var kåte og ville ha sex. Har også skjønt det slik at den kåte følelsen og forelskelsesfølelsen er veldig lik hos menn. 

Anonymous poster hash: 7fd26...d12

Om jeg er forelsket, så handler det ikke først og fremst om sex.

Men så igjen, så har jeg aldri vært kåt på noen uten at det har vært tydelig implisert gjensidig tiltrekning -- og da har det aldri vært forelskelse, men åpenbar gjensidig tiltrekning.

Om jeg er forelsket, så er jeg genuint interessert i tingene hun er interessert i -- men det kan jo selvsagt ende opp med å være uinteressant om det viser seg at vi ikke er kompatible.

...jeg har vært forelsket tre ganger -- og alle tre har vært totalt uinteressert, type 'ikke engang venner'.

 

---

Det er mulig at gutter har vært forelsket, men at de selv har blitt lurt.
Forelskelse tar ikke hensyn til kompatibilitet -- og det å oppdage personligheten og interessene til en person kan lett ta bort magien, og med den forelskelsen, og guttene kan bli misbrukt av sine egne følelser for å oppnå sex, selv om det ikke var intensjonen deres å utnytte noen.

Og så har du drittsekker, gutter som sier hva jenter ønsker å høre for å oppnå sex -- og gutter som får hva de vil ha uten å legge inn innsats.
Tid og ekslusivitet er den beste måten å finne ut om noen er genuint interessert.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg har vel vært forelsket sikkert et halvt hundre ganger i livet. Noen små, noen store og noen har jeg virkelig elsket. Ta en forelskelse, nær den, bland inn litt gjensidig seksuell nytelse og lek så vokser den. Det er ikke noe magisk :)

Jeg tror folk flest har et skrudd og kunstig syn på dette her. Jeg er iallefall ganske sikker på at ungdomsserier ikke hjelper på unge sinn :) (jeg sikter ikke med det til dere).

Endret av Corp Por
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (1 time siden):

Er enig i at kvinner gjerne ser mer etter det relasjonelle og sosiale. Dessverre har jeg en del kompiser som bare er glade for å "ha et hull" å få tømt seg i. Noen av dem manipulerer damer på veien, for å få det som de vil. Personlig syns jeg dette er ekstremt respektløst og absolutt ikke greit. Når jeg var tidlig i 20-årene, så var jeg "lært opp" til at man skal prøve seg på alt med puls - og aldri si nei til et tilbud. Men etter hvert som jeg ble mer voksen. Forsto jeg kjapt at dette er helt feil. I dag skal det en god del til før jeg hopper til sengs med noen. Personlighet betyr mer enn utseende for min del. Jeg vil si at begge deler teller 50/50. 

Nå er det 15 år og vel så det siden jeg var tidlig i 20 åra. Men det ser ikke ut som ting har forandret seg så mye. Denne #metoo bevegelsen har gjort en del med seksuell trakassering. Men det er fremdeles en lang vei å gå for å normalisere dette med seksuell tilnærming. Hele vårt samfunn er så gjennomsyra av seksualitet - at det er veldig vanskelig for folk å forstå hva "som er ekte". Sannsynligvis kommer vi heller aldri til å komme dit, der lyst er alene KUN betinget med en gjensidig god relasjon og kjemi - med en ærlig og direkte fremtoning uten all denne kunstige fasaden, manipulasjonen og alkoholen mange trenger for å få selvtillit nok til å prøve seg. 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Alltid vært tilsvarende for meg helt fra jeg "oppdaget" det motsatte kjønn egentlig. En masse kamerater som kun har 1 ting i hodet, og på vorspiel og guttesamlinger kommer det en masse rølpehistorier og drittprat - som om det gjelder å overgå hverandre i å være konge på haugen med mest mulig damer i beltet. Noe er jo humor, mens annet har jeg alltid funnet langt over streken. Billigste bikkja i byen sa jeg til en kompis en gang. Han bare lo. Han vet jo at jeg er glad i ham selv om han vet hva jeg mener om slikt. Jenter, generelt, er flinkere til å prate og forholde seg "normalt" til relasjoner, prat og sex. Mulig det har noe med testosteron å gjøre. Jeg skjønner jo hva kompisene mener når de driver på som de gjør. Jeg kjenner jo på instinktene og følelsene selv, men man må liksom beherske seg, ha selvkontroll og behandle folk med respekt. Det triste er at en del jenter idag ser ut til å tenke; Guttene kan holde på sånn, så da kan vi også - så da skal vi f*** meg gjøre det. Urettferdig at vi skal være billige liksom når de er helter når de ligger rundt. Nei, tenker jeg. Presist motsatt! Gutter kan også være billige (og veldig mange er det). Har skjedd en del ganger at jeg har blitt avvist pga slike fordommer hvor jenta tror jeg bare er ute etter 1 ting. Det er ganske frustrerende, men jeg forstår jo jenta også.

Enig i at relasjon og kjemi er viktig, men må ærlig innrømme at utseende er det første jeg tenner på ihvertfall (og alle menn jeg kjenner). Kan gjerne bli litt "overtenning" da i form av blyghet som fører til at hjernen går i lås og man ikke finner frem til ord og slikt - men uten den fysiske tiltrekningen blir det fort vanskelig for meg å ta steget videre ihvertfall. Men så kan også personlighet og dårlig kjemi helt klart ødelegge for et fint ytre.

Metoo-greia har både positive og negative sider ved seg synes jeg, men den delen som har tatt tak i trakassering i form av rumpeklyping og lignende er så absolutt positiv, men det må jo være mulig å flørte og tilnærme seg også uten å bli sett på som en skitten gris. Og så har du dette med utfordrende utkledning da, som ikke alltid er så lett for menn å styre seg i forhold til - noe damer såklart vet vil tiltrekke oppmerksomhet, men når den kommer så kommer det kanskje en ørefik med på slep. Det er jo en bra ting forsåvidt at menn finner damer attraktive, noe annet ville jo vært både trist og uheldig, men det finnes såklart grenser. Vanskelige balanser her som man nesten må føle seg litt frem i fra person til person. Synes disse meme-ene er gode og peker på en del fenomener:

e50d71fe23af4b32a272b99e294146f8--so-sad

hJutlZt.jpg

 

5188b491e434e.jpeg

Nm54JW3.jpg

oXsWBK9.jpg

 

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden):

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.......

Jeg vil bare korrigere deg når det kommer til dette med #metoo. Først og fremst er det fullt lovlig å flørte. Problemet er når du flørter mot en kvinnes vilje. La oss si at du møter ei dame på byen, du hilser og hun virker hyggelig. Men hun tar bort hånda di når du legger den på låret hennes. Det er ikke en invitasjon til å gjøre det igjen, det er en tydelig beskjed om å holde fingrene unna fatet. Om du nærmer deg henne for mye, men hun trekker seg unna, så er ikke det ensbetydende med "du er en skitten gris" - det er avvisning. Om du finner en dame attraktiv men sier til henne at hun har sexy rumpe og du vil knulle henne, så kan du faktisk risikere å få en slengbemerkning tilbake eller en ørefik. Det er ikke alle kvinner som liker å bli snakket slik til, selv om noen kanskje syns det er tennende. Jeg hadde iallfall fått fnatt, og hadde nok kun satt pris på en slik kommentar fra en kjæreste eller en jeg har sex med. Jeg mistenker at menn som har noe sterkt imot denne bevegelsen, ikke helt vet hvordan de skal flørte, og hvordan de skal være anstendige samtidig som de formidler sitt budskap. Det er forskjell på grab them by the pussy og å vise interesse. Noen kvinner er sikkert uenige med meg her. 

Å vite om en mann er kåt eller forelska er i mine øyne nesten umulig. Dette fordi mange gutter sier hva som helst for å få seg et ligg, og man kan faktisk ikke være sikker på hva som er sant eller ikke. Noen er også veldig karismatiske og sjarmerende, og da er det enda vanskeligere å skille de gode fra de onde. Jeg er nok ikke den eneste dama som lider av trust issues når det kommer til menn (åpenbart), men det er fint å lese at det ikke bare finnes manipulerende typer der ute. Sex er jo ofte mannens kjærlighetsspråk også. Men jeg tror der er visse tegn man kan se etter. En mann som bryr seg om deg vil bry seg om deg i senga. En mann som bare vil tømme seg vil gjøre det som passer han, uten å ta spesielt hensyn til dine preferanser. En mann som bryr seg om deg vil ligge ved siden av deg i senga etterpå, en mann som ikke bryr seg stikker hjem ganske kjapt, helst før pikken er tørr. Men manipulerende genier vet nok hvordan de skal skjule sine spor. 

Endret av Lakrisen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lakrisen skrev (39 minutter siden):

Jeg vil bare korrigere deg når det kommer til dette med #metoo. Først og fremst er det fullt lovlig å flørte. Problemet er når du flørter mot en kvinnes vilje. La oss si at du møter ei dame på byen, du hilser og hun virker hyggelig. Men hun tar bort hånda di når du legger den på låret hennes. Det er ikke en invitasjon til å gjøre det igjen, det er en tydelig beskjed om å holde fingrene unna fatet. Om du nærmer deg henne for mye, men hun trekker seg unna, så er ikke det ensbetydende med "du er en skitten gris" - det er avvisning. Om du finner en dame attraktiv men sier til henne at hun har sexy rumpe og du vil knulle henne, så kan du faktisk risikere å få en slengbemerkning tilbake eller en ørefik. Det er ikke alle kvinner som liker å bli snakket slik til, selv om noen kanskje syns det er tennende. Jeg hadde iallfall fått fnatt, og hadde nok kun satt pris på en slik kommentar fra en kjæreste eller en jeg har sex med. Jeg mistenker at menn som har noe sterkt imot denne bevegelsen, ikke helt vet hvordan de skal flørte, og hvordan de skal være anstendige samtidig som de formidler sitt budskap. Det er forskjell på grab them by the pussy og å vise interesse. Noen kvinner er sikkert uenige med meg her. 

Å vite om en mann er kåt eller forelska er i mine øyne nesten umulig. Dette fordi mange gutter sier hva som helst for å få seg et ligg, og man kan faktisk ikke være sikker på hva som er sant eller ikke. Noen er også veldig karismatiske og sjarmerende, og da er det enda vanskeligere å skille de gode fra de onde. Jeg er nok ikke den eneste dama som lider av trust issues når det kommer til menn (åpenbart), men det er fint å lese at det ikke bare finnes manipulerende typer der ute. Sex er jo ofte mannens kjærlighetsspråk også. Men jeg tror der er visse tegn man kan se etter. En mann som bryr seg om deg vil bry seg om deg i senga. En mann som bare vil tømme seg vil gjøre det som passer han, uten å ta spesielt hensyn til dine preferanser. En mann som bryr seg om deg vil ligge ved siden av deg i senga etterpå, en mann som ikke bryr seg stikker hjem ganske kjapt, helst før pikken er tørr. Men manipulerende genier vet nok hvordan de skal skjule sine spor. 

Jeg vet ikke hvorfor du ville korrigere meg. For jeg er helt enig i eksemplene du gir. Hadde vært interessant å vite hva som gjorde at du mistenkte noe her... Jeg har aldri lagt hånda på låret til ei dame på den måten. Heller aldri nevnt rumpe og knulling (aldri ute etter noe ligg heller for den saks skyld). Det er hva jeg refererte til hva kompiser gjerne finner på. Ellers tror jeg mistanken du har treffer noen ganger, men langt ifra alle ;)

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvorfor du ville korrigere meg. For jeg er helt enig i eksemplene du gir. Hadde vært interessant å vite hva som gjorde at du mistenkte noe her... Jeg har aldri lagt hånda på låret til ei dame på den måten. Heller aldri nevnt rumpe og knulling. Det er hva jeg refererte til hva kompiser gjerne finner på. Ellers tror jeg mistanken du har treffer noen ganger, men langt ifra alle ;)

"Metoo-greia har både positive og negative sider ved seg synes jeg, men den delen som har tatt tak i trakassering i form av rumpeklyping og lignende er så absolutt positiv, men det må jo være mulig å flørte og tilnærme seg også uten å bli sett på som en skitten gris." 

Jeg lurer på hva du mener de negative sidene ved #metoo er? Fikk inntrykk av at du mente det er ok å være pågående, men jeg misforsto helt sikkert? Å klype noen i rumpa er ikke det samme som å flørte, og de som flørter på en anstendig måte blir nok ikke beskyldt for trakassering om de trekker seg tilbake etter de har blitt avvist? 

Lenke til kommentar
Lakrisen skrev (6 minutter siden):

"Metoo-greia har både positive og negative sider ved seg synes jeg, men den delen som har tatt tak i trakassering i form av rumpeklyping og lignende er så absolutt positiv, men det må jo være mulig å flørte og tilnærme seg også uten å bli sett på som en skitten gris." 

Jeg lurer på hva du mener de negative sidene ved #metoo er? Fikk inntrykk av at du mente det er ok å være pågående, men jeg misforsto helt sikkert? Å klype noen i rumpa er ikke det samme som å flørte, og de som flørter på en anstendig måte blir nok ikke beskyldt for trakassering om de trekker seg tilbake etter de har blitt avvist? 

Ok. Jeg tenker på ting som er mer i gråsonene og "utviklingsfasen", og mannen kanskje er litt usikker, så han prøver seg litt frem. Når en dame hinter f.eks. - muligens ikke med vilje - men det kan nok oppfattes sånn av en god del menn. Da kan man sikkert finne på å ta hånda om livet ute på et dansegulv f.eks, og hvis hun da smiler, etterhvert føre hånda nedover låret. Altså.. noen damer smiler kanskje fordi de er usikre eller bare vil være hyggelige og ikke avvisende. Går an å danse liksom, men ikke mer. Vel, i slike situasjoner vil en god del menn forsøke seg ytterligere tror jeg. Jeg er enig i at dersom hånda da dyttes bort så er det et klart nei, men så tenker en del.. jaja.. kanskje hun bare gjør seg litt kostbar, så jeg prøver igjen.. Det har funket før liksom. Så kommer det en klaps kanskje.. Det er slike ting, som vel egentlig er misforståtte situasjoner, jeg tenker på. Jeg snakker ikke av egen erfaring her, men utifra historier fra andre som jeg opplever er ganske reelle. Den siste meme-en jeg la inn er kanskje ikke helt Metoo, men den er inne på noe. Viser man seg frem så må man nesten forvente å få noen blikk, men noen damer reagerer da med den typen kommentar. Folk må kle seg som de vil, men jeg tror de bør være litt bevisst på hvordan ting fungerer oppi menns hoder også. Vil man ikke ha blikk så bør man kanskje kle seg annerledes. Det kan bli umulig å la være å se. Det er som å se en flott bil for en mann som er bil-entusiast. Samtidig forstår jeg det hvis en mann sitter å glor konstant uten å ta et hintende blikk. Da blir det innpåslitende.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 minutter siden):

Ok. Jeg tenker på ting som er mer i gråsonene og "utviklingsfasen", og mannen kanskje er litt usikker, så han prøver seg litt frem. Når en dame hinter f.eks. - muligens ikke med vilje - men det kan nok oppfattes sånn av en god del menn. Da kan man sikkert finne på å ta hånda om livet ute på et dansegulv f.eks, og hvis hun da smiler, etterhvert føre hånda nedover låret. Altså.. noen damer smiler kanskje fordi de er usikre eller bare vil være hyggelige og ikke avvisende. Går an å danse liksom, men ikke mer. Vel, i slike situasjoner vil en god del menn forsøke seg ytterligere tror jeg. Jeg er enig i at dersom hånda da dyttes bort så er det et klart nei, men så tenker en del.. jaja.. kanskje hun bare gjør seg litt kostbar, så jeg prøver igjen.. Det har funket før liksom. Så kommer det en klaps kanskje.. Det er slike ting, som vel egentlig er misforståtte situasjoner, jeg tenker på. Jeg snakker ikke av egen erfaring her, men utifra historier fra andre som jeg opplever er ganske reelle. Den siste meme-en jeg la inn er kanskje ikke helt Metoo, men den er inne på noe. Viser man seg frem så må man nesten forvente å få noen blikk, men noen damer reagerer da med den typen kommentar. Folk må kle seg som de vil, men jeg tror de bør være litt bevisst på hvordan ting fungerer oppi menns hoder også. Vil man ikke ha blikk så bør man kanskje kle seg annerledes. Det kan bli umulig å la være å se. Det er som å se en flott bil for en mann som er bil-entusiast. Samtidig forstår jeg det hvis en mann sitter å glor konstant uten å ta et hintende blikk. Da blir det innpåslitende.

Det høres mer ut som misforståtte situasjoner ja, og det er ikke slik at alle menn er griser som har lyst til å forgripe seg på kvinner. Og dette vet jo vi kvinner også. Men noen kvinner er glade i å rope høyt og lage drama ut av ingenting. Disse kvinnene skal ikke forvirres med de som opplever overgrep eller som blir trakassert. Det er et viktig skille her. 

Det er klart at man får noen blikk om man viser seg frem. Spørsmålet er, hva defineres som å vise seg frem? Når jeg trener på treningssenteret så trener jeg i tights og tettsittende topp. Jeg skjønner at det overlater lite til fantasien, og at rumpa mi sannsynligvis ser bra ut. Men det er ikke for å sanke oppmerksomhet og bli tatt bilder av, at jeg kler meg slik. Det er mange kvinner som trener i slike klær. Jeg har fått blikk noen ganger (og da har jeg per definisjon ikke en attraktiv kropp heller, så kan bare forestille meg blikkene stramme, veltrente kvinner får), og har da vurdert å gå over til joggebukse og hettegenser. Men det føles ikke like komfortabelt å trene i, og jeg føler meg ikke like vel i det. Dette er bare eksempel, og for å sette ting litt i perspektiv. Kvinne i tights som tar knebøy, for eksempel. Da viser man seg jo frem.....? Eller gjør man egentlig det? Nei, man er på trening.

Det er ikke slik at om man går med en utringet topp og tettsittende bukse, at man er ute etter oppmerksomhet. Å få et blikk eller to er greit nok, men å bli åpenlyst trakassert var ikke akkurat ønsket man hadde når man gikk ut døra. Dette må ikke forvirres med de kvinnene som LIKER å få denne typen oppmerksomhet, for de finnes, de også. Og de vil nok gjerne gjengjelde både blikk og kommentarer. 

Det er ikke umulig å la være å se. Du kan snu deg bort. Om en kvinne er så tiltalende og fristende at du ikke klarer se bort, da tenker jeg at du har et lite problem. Bare fordi hun er attraktivt bekledd betyr ikke det at du har rett til å glo henne ned. Kan tenke meg at treningssenteret må være et minefelt for de som mener dette. En løsning kan være å ta frem mobilen og søke opp damer der, og se der i stedet. Da plager du ingen heller. Jeg personlig kler meg ikke i utringing fordi jeg har store pupper, og har opplevd så mange ganger å bli seksualisert av menn når jeg går med den type bekledning (blikk, kommentarer). Det er veldig plagsomt. Har selv brukt å føle meg vel med utringing og det er lett og luftig når det er varmt i været, men siden puppene er store så kan jeg visst ikke gå kledd slik uten å få blikk, og basert på din logikk må jeg bare forvente det og akseptere det.

Misforstå meg rett. Jeg skjønner at man ser en og to ganger på noen man finner attraktiv. Tro meg, jeg gjør det selv, og noen ganger må jeg gi meg selv streng beskjed om å slutte å stirre. Men ansvaret ligger på meg og ikke den som er attraktiv, og det er JEG som må skjerpe meg. Ikke han kjekke mannen som ikke kan noe for at han er kjekk, og som ikke kan noe for at bulen viser under den grå joggebuksa på senteret, eller han med de deilige armene som tar benkpress...... Da er det jeg som skal snu meg bort, ikke han som skal tenke over bekledningen eller hvordan han oppfører seg. Kall meg kvinnegris men jeg setter pris på en kjekk mann, akkurat som dere menn setter pris på attraktive kvinner. Glo med måte, sier jeg bare! :)  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...