Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (6 minutter siden):

Ble litt nedetid i dag, men har fått rig nr 2 over på minerstat etter litt TLC på den riggen

image.thumb.png.771872c1a2a6d784fea223cd5e9cc902.png

Må kanskje leke litt med clock speeds osv imorra

Det så ikke så effektivt ut på de 3080-korta. 
Jeg ligger på 96MH/s med et forbruk på 220w med undervolt på 731mV og Powerlimit på 70. Kjører mem-clock på 10151MHz

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (4 minutter siden):

Alt er laget i Kina. Du må nesten ha psu med kinesiske tegn for å få nok 8 pin kontakter. CPU spiller ingen rolle. 

har 2x3070 liggende og får 2 til på torsdag, så må nesten kjøpe meg noe å montere dem i.

hadde egentlig tenkt å returnere/selge dem, men ble mere positiv når tesla hev seg inn i bitcoin.

Lenke til kommentar
muuha skrev (6 minutter siden):

har 2x3070 liggende og får 2 til på torsdag, så må nesten kjøpe meg noe å montere dem i.

hadde egentlig tenkt å returnere/selge dem, men ble mere positiv når tesla hev seg inn i bitcoin.

https://www.iwill.no/iwill-pci-e-1x-til-pci-e-16x-for-mining-mkabler

Og DIY løsning

 

Men vanskelig å få tak i PSU og billig CPU som er på lager. 

Har du ikke en gammel pc stående? 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (37 minutter siden):

Ble litt nedetid i dag, men har fått rig nr 2 over på minerstat etter litt TLC på den riggen

image.thumb.png.771872c1a2a6d784fea223cd5e9cc902.png

Må kanskje leke litt med clock speeds osv imorra

Hvordan opplever du minerstat så langt? Kommer til å teste ut HiveOS, minerstatOS og simpleminingOS etterhvert før jeg bestemmer meg hva som blir gjengs løsning i maskinparken.

 

Dagens fangst. 4 ventepølser/FOMO og én som ble skilt fra sine 5 brødre etter Komplett-kansellering. Blir dårlig søvn i natt når disse må ligge og hvile frem til i morgen kveld..

bilde.thumb.png.6a0f56b2caec0ab8c3d59e381c24cfe0.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
33 minutes ago, KjellV said:

Hvordan opplever du minerstat så langt? Kommer til å teste ut HiveOS, minerstatOS og simpleminingOS etterhvert før jeg bestemmer meg hva som blir gjengs løsning i maskinparken.

 

Dagens fangst. 4 ventepølser/FOMO og én som ble skilt fra sine 5 brødre etter Komplett-kansellering. Blir dårlig søvn i natt når disse må ligge og hvile frem til i morgen kveld..

Testet minerstat og HiveOS, likte UI'et i minerstat mye bedre, det føltes langt mer 2021 ut, og langt mindre "linux hacker i en film" ut ifht HiveOS

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en biostar b250 btc pro som jeg er usikker på er defekt eller ikke. Får ikke noe bildet på skjermen, cpu vifta slår seg ikke på, rgb på gpu er heller ikke på, eneste som er på er led på ram. Har teste alle komponenter en og en, og de virker. Er det noe spessielt jeg må gjøre for å få den til å boote siden det er mining kort?

Lenke til kommentar
4 hours ago, bmwm said:

Jeg har en biostar b250 btc pro som jeg er usikker på er defekt eller ikke. Får ikke noe bildet på skjermen, cpu vifta slår seg ikke på, rgb på gpu er heller ikke på, eneste som er på er led på ram. Har teste alle komponenter en og en, og de virker. Er det noe spessielt jeg må gjøre for å få den til å boote siden det er mining kort?

tatt av cmos batteri/ cmos resette ?

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (39 minutter siden):

Hvor får jeg tak i pcie x1 til x16 riser for mining,  best med sata power eller molex kontakt på disse ?

Hvis jeg må skaffe minst 5 av disse innen 2 uker ?

En 6-pin bruker du for en riser. Disse har kun 6-pin kontakt. Sata er ikke laget for så mye strøm. Du bør kjøpe en minig strømforsyning for å ha nok 6/8 pin til både risere og skjermkort. 

https://www.iwill.no/iwill-pci-e-1x-til-pci-e-16x-for-mining-mkabler

1600w med 16 stk 6/8 pin 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4484440

1800w med 20 stk 6/8 pin

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4664012

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...