Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

KjellV skrev (7 minutter siden):

Komplett har en svært dårlig sak. Dessverre hjelper ikke det om de ikke ser det selv og er villige til å gå med på en løsning. Alternativet, som ikke har noe for seg, er å klage til Forbrukertilsynet. Da må man vente 6 måneder før de kan mekle, og eventuelt videre til forbrukertvistutvalget etter det.

Du kan jo prøve handle vi en bedriftskonto, f.eks. hos advania.no? Aner ikke hvordan de er på levering, men husker gamle arbeidsgiveren min handlet alt datautstyr derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KjellV skrev (4 minutter siden):

Jepp, var egentlig det som var poenget mitt. Man er i realiteten maktesløs og Komplett kan gjøre som de vil. Får bare se om det kommer noe ut av det, har ikke så mye å tape.

Hvor mange skjermkort i 30xx serien har du fått levert fra Komplett? 

Jeg har fått tak i 10stk. Alltid kun en per ordre og alltid forskjellige modeller. Så jeg har en skikkelig frankenstein rigg kan du si 😂

Lenke til kommentar
6 minutes ago, bmwm said:

Før CMOS reset var det ingen respons hos noe. Etter reset fikk jeg RAM rgb til å lyse, men rgb på gpu lyser ikke, og cpu vifta kjører ikke.

Hvis du har multimeter og får målt PSU kablene om strømmen er borte etter 'oppstart' ?

Har du koblet cpu vifte på riktig vifte utgang ?.. altså noen hovedkort nekter å starte opp hvis cpu vifta ikke er montert på riktig kontakt...

Men her kan det være mange årsaker... gammel psu ?

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Har ikke multimeter, har prøvd med forskjellige psu som jeg har testa og vet virker. Cpu vifta er kobla til cpu_fan.
 

Jeg shorta power pinsen manuelt, og da slo den seg på, men den restarter etter noen sekunder. Hva kan det komme av?

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
8 minutes ago, bmwm said:

Har ikke multimeter, har prøvd med forskjellige psu som jeg har testa og vet virker. Cpu vifta er kobla til cpu_fan.
 

Jeg shorta power pinsen manuelt, og da slo den seg på, men den restarter etter noen sekunder. Hva kan det komme av?

Feilsøkningsmodus er KOBLE fra alt utstyr  ha kun 1 ram brikke i master slot   og cpu selvsagt   har cpu onboard gpu og hovedkort video utgang  bruk dette  og ingen pcie kort tilkoblet.. booter opp eller ikke  bytt ram, evt bytte ram slot  prøv deg frem  har du ikke igpu på cpu sett inn gpu kort og prøv..

har du hovedkort speaker tilkoblet for feilkode dekoding ?

eller led display som angir feilkoder ?

 

Har selv sett at folk har montert hovedkort 'feil' dvs. feste skruer under hovedkort er feil plassert og kortslutter ting på hovedkort...

eller at folk skrur til skruene så hardt at pcb blir deformert og klemmer strømbaner sammen om disse finnes nær skruehull...

 

Hvis du kjenner noen som er flink på feilsøking og har multimeter   er det mere trygt...

Endret av idleman_2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 time siden):

Hvor mange skjermkort i 30xx serien har du fått levert fra Komplett? 

Jeg har fått tak i 10stk. Alltid kun en per ordre og alltid forskjellige modeller. Så jeg har en skikkelig frankenstein rigg kan du si 😂

Har fått levert 5 kort. Trodde jeg skulle få en strøken rig nå, men den gang ei. Er nok mye Frankenstein rundt om kring ja :D

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (6 minutter siden):

Feilsøkningsmodus er KOBLE fra alt utstyr  ha kun 1 ram brikke i master slot   og cpu selvsagt   har cpu onboard gpu og hovedkort video utgang  bruk dette  og ingen pcie kort tilkoblet.. booter opp eller ikke  bytt ram, evt bytte ram slot  prøv deg frem  har du ikke igpu på cpu sett inn gpu kort og prøv..

Litt rar feil, men den restarta ikke like raskt da jeg fikk satt inn tastatur som ikke er trådløs, trykka esc raskt nok til å boote inn i bios før den rakk å restarte igjen. Veldig merkelig at det skal ha noe å si. Eneste jeg er litt bekymret for er at cpu vifta kjører på full guffe inne i bios, er dette normalt for intel builds? Jeg har bare hatt amd builds til nå.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, bmwm said:

Litt rar feil, men den restarta ikke like raskt da jeg fikk satt inn tastatur som ikke er trådløs, trykka esc raskt nok til å boote inn i bios før den rakk å restarte igjen. Veldig merkelig at det skal ha noe å si. Eneste jeg er litt bekymret for er at cpu vifta kjører på full guffe inne i bios, er dette normalt for intel builds? Jeg har bare hatt amd builds til nå.

kan tyde på dårlig kobling kjøleblokk/cpu ?

ser du temp i bios ?

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...