Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Kryptodebunker skrev (7 minutter siden):

Du har en dårlig sak. Det er en grunn til at Komplett har satt maks ett skjermkort per ordre. Lager du massestyr ender det med kun ett skjermkort per person. 

Komplett får ikke solgt hovedkort, CPU og minne etc. om de ille har skjermkort på lager. Det er business ikke noe personlig. 

Hvorfor har jeg en dårlig sak? Etter det jeg kan se fremkommer det ikke informasjon om maks ett skjermkort pr kunde hverken på produktside, under bestillingsprosessen eller i salgsbetingelsene. Når man da har inngått avtale om kjøp/salg uten at dette er nevnt noe sted er det ikke rom for å kansellere ordre basert på intern policy hos Komplett.

Nå tenker jeg kun i henhold til lovverket. Jeg forstår hvorfor de kan ha et ønske om en slik begrensning, men da har de plikt til å tydelig informere om at det finnes en slik begrensning.

Btw, jeg har ikke bestilt mer enn ett skjermkort pr ordre :)

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
idleman_2 skrev (23 minutter siden):

Ok så jeg bør gå for revisjon 009 uansett med andre ord ?

 

Tror jeg hadde gått for disse hvis jeg skulle hatt noen fra Finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=206528739 
No affiliation, kjenner ikke selger, osv.

Kjøpte selv 20 stk. versjon 009 fra mineshop.eu, det var varianten som har en liten "hendel" man trykker på for å låse opp kortet: https://mineshop.eu/wp-content/uploads/2018/03/products-USB-riser-extender-cable-1x-to-16x-V009S-6pin-to-sata1.jpg

Synes det var mer praktisk enn den lille dingsen man må dytte på plass eller dra ut, slik du ser i Finn-annonsen.

Ser ut til at jeg ender på ca. 75 kr/stk fra Mineshop (litt vanskelig å vite hvordan man skal fordele frakt, var litt andre ting med også). Pakken var klar til henting etter 13 dager.

Lenke til kommentar

Det forverrer situasjonen at man får bare kjøpe ett kort. Kompensasjonen blir da at man kjøper alle kort man kommer over for så å forsøke å bytte de med andre slik at man får får kun like kort i riggen.

Mining er i det minste fornuftig. Den store majoriteten av de som spiller kaster bort tid og penger på spillinga fordi de ikke har ambisjoner om å få noe ut av det.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Frank Drebin said:

Tror jeg hadde gått for disse hvis jeg skulle hatt noen fra Finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=206528739 
No affiliation, kjenner ikke selger, osv.

Akkurat denne jeg kikker på å snakker med selger... så denne støtter 75 watt om jeg har forstått riktig..hvilken revisjon denne er vet jeg ikke.

 

Ser at vedkommende ikke har noen ->

Vurderinger

Brukeren har ikke fått noen vurderinger
Kan være svindel ?
Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (12 minutter siden):

Akkurat denne jeg kikker på å snakker med selger... så denne støtter 75 watt om jeg har forstått riktig..hvilken revisjon denne er vet jeg ikke

Fokuserer heller på hvordan riseren ser ut (tilkoblinger, padding under, osv.) enn akkurat hvilken revisjon det er for min del, men det går jo an å spørre om et bilde av det faktiske produktet slik at du er sikker på hva du får.

Lenke til kommentar
1 hour ago, idleman_2 said:

Akkurat denne jeg kikker på å snakker med selger... så denne støtter 75 watt om jeg har forstått riktig..hvilken revisjon denne er vet jeg ikke.

 

Ser at vedkommende ikke har noen ->

Brukeren har ikke fått noen vurderinger
Kan være svindel ?

Jeg har handlet av vedkommende, fikk det jeg bestilte (betalte på forhånd)

Lenke til kommentar
1 hour ago, KjellV said:

Hvorfor har jeg en dårlig sak? Etter det jeg kan se fremkommer det ikke informasjon om maks ett skjermkort pr kunde hverken på produktside, under bestillingsprosessen eller i salgsbetingelsene. Når man da har inngått avtale om kjøp/salg uten at dette er nevnt noe sted er det ikke rom for å kansellere ordre basert på intern policy hos Komplett.

Nå tenker jeg kun i henhold til lovverket. Jeg forstår hvorfor de kan ha et ønske om en slik begrensning, men da har de plikt til å tydelig informere om at det finnes en slik begrensning.

Btw, jeg har ikke bestilt mer enn ett skjermkort pr ordre :)

Ikke har de sagt noe om maks ett skjermkort pr ordre heller, men maks ett skjermkort av hver type på samme ordre, jeg bestilte 2x3090 DEMO kort på samme ordre uten problem.

Lenke til kommentar

Men da har jeg asrock H110 BTC+  i3 cpu, 4GB ram  riser kort på vei. Fant ingen pentium gold cpu 7th gen på finn og lite/ingen utvalg på nettbutikker heller så da gikk jeg for en i3 istden

Intel Core i3-7100 Kaby Lake Prosessor - 2 kjerner

Crucial DDR4-2400 SC - 4GB

Endret av idleman_2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (8 minutter siden):

Ikke har de sagt noe om maks ett skjermkort pr ordre heller, men maks ett skjermkort av hver type på samme ordre, jeg bestilte 2x3090 DEMO kort på samme ordre uten problem.

Komplett har en svært dårlig sak. Dessverre hjelper ikke det om de ikke ser det selv og er villige til å gå med på en løsning. Alternativet, som ikke har noe for seg, er å klage til Forbrukertilsynet. Da må man vente 6 måneder før de kan mekle, og eventuelt videre til forbrukertvistutvalget etter det.

Lenke til kommentar
KjellV skrev (1 minutt siden):

Komplett har en svært dårlig sak. Dessverre hjelper ikke det om de ikke ser det selv og er villige til å gå med på en løsning. Alternativet, som ikke har noe for seg, er å klage til Forbrukertilsynet. Da må man vente 6 måneder før de kan mekle, og eventuelt videre til forbrukertvistutvalget etter det.

De kan uansett nedprioritere deg i køen. Så du taper uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...