Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

kremt skrev (6 timer siden):

Rejected blir vel ikke summert opp. Mulig du mener incorrect.  

t-rex står det feks: RTX 3060 - 49.55MH/s, (T: 51C, P:118W, F:75%, E:424kH/W), 10991/11047 R:0.51% Shares/min: 0.982

 

Fyrte akkurat opp hovedriggen, å der står det: 

RTX 3070 - 62.25MH/s, (T:50C, P:131W. F:75%, E:471kH/W), 2/2 R:0% Shares/min: 2

 

Alt for høy temp akkurat nå, pleier å ligge på rundt en 45 til 47 grader.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sveibuen skrev (6 minutter siden):

t-rex står det feks: RTX 3060 - 49.55MH/s, (T: 51C, P:118W, F:75%, E:424kH/W), 10991/11047 R:0.51%

 

Alt for høy temp akkurat nå, pleier å ligge på rundt en 45 til 47 grader.

Det er nå ikke høy temp, er ikke høy før den kommer opp i over 60.

Her er pc'n min med to 3060 og ett 3080, må bytte pads på 3080 ser jeg.

 

 

3060rigbilde.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (1 time siden):

Hvordan tjener en penger på proof of stake egentlig ?

 

Man låser sine "coins" for å validere transaksjoner, litt sånn som å sette penger i banken på en måte, jo mer man setter inn desto mer tjener man.

For å kunne bli en Validator må man minimum "Stake" 32eth, man kan også stake ved å sette inn mindre enn 32eth, men har ikke helt satt meg inn i alt enda.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Her er elektrisiteten 20 øre inkludert påslag. :)

Lønnsomheten på mining i region øst, sør og vest er tvilsom om dagen, vi i midt og nord (eller de med god fastpris) klarer oss bra. Bruker ca 10kWh i døgnet på 2 maskiner med 3060ti LHR som miner ca 20t i døgnet. Med priser på 3-4kr kWh er lønnsomheten omtrent borte i sør. 

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Det er snakk om at det skal nå rett under $11k i slutten av desember men det skal litt til. Tvilsomt at det skjer noe før uti januar/februar.

Kan ikke høre på alt som blir sagt, må huske på at "Det som blir sagt" kan påvirker prisen enten ene eller andre veien og det er alltid noen som tjener på det, det sitter noen store kakser der ute en plass som trekker i de rette trådene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Begynte så smått med litt mining (Ethereum med PhoenixMiner) i går så er totalt nybegynner. Bruker Vega 56 i sekundærmaskinen hvor jeg ganske enkelt setter minnet til 950MHz og -25% powerlimit som gir ca 41 MH/s med Memory Timing lvl2 (39-40 med auto timing) og et strømforbruk på 135W (ifølge HWinfo64).

Problemet er at etter ca 3 timer så dropper hash rate til ca 26 MH/s og jeg ser at HBM2 hastigheten på skjermkortet hopper mellom 500 og 750MHz (istedenfor solide 950). Det ser ut som det går tilbake til 950MHz om jeg fjerner powerlimit reduksjonen, men det resulterer jo også i at forbruket går tilbake til 180W (istedenfor 135W). Starter jeg PCen på nytt ser det ut til å fungerer i ca 3 nye timer.

De forskjellige GPU temperaturene ligger mellom 58 og 72C.

Noen som har vært borti noe lignende? Kan det være "Memory Timing lvl2" i adrenaline som er problemet? Prøver på "auto" nå men tar noen timer før evt. problemet gjenoppstår.

Edit: Kan se ut som HBM2 temp kan være årsaken til "throttling", selv om den ikke er særlig høy (har spilt stabilt på langt høyere temp). Har justert ned til -32% PL (ca 122W) og justert opp viftene litt. Økt til 41.7 MH/s

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
PantZman skrev (25 minutter siden):

Hei. Begynte så smått med litt mining (Ethereum med PhoenixMiner) i går så er totalt nybegynner. Bruker Vega 56 i sekundærmaskinen hvor jeg ganske enkelt setter minnet til 950MHz og -25% powerlimit som gir ca 41 MH/s med Memory Timing lvl2 (39-40 med auto timing) og et strømforbruk på 135W (ifølge HWinfo64).

Problemet er at etter ca 3 timer så dropper hash rate til ca 26 MH/s og jeg ser at HBM2 hastigheten på skjermkortet hopper mellom 500 og 750MHz (istedenfor solide 950). Det ser ut som det går tilbake til 950MHz om jeg fjerner powerlimit reduksjonen, men det resulterer jo også i at forbruket går tilbake til 180W (istedenfor 135W). Starter jeg PCen på nytt ser det ut til å fungerer i ca 3 nye timer.

De forskjellige GPU temperaturene ligger mellom 58 og 72C.

Noen som har vært borti noe lignende? Kan det være "Memory Timing lvl2" i adrenaline som er problemet? Prøver på "auto" nå men tar noen timer før evt. problemet gjenoppstår.

prøv med NBminer eller T-rex istedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PantZman skrev (26 minutter siden):

T-rex er vel bare for Nvidia GPUer? NBminer ser ut til å støtte begge så får kanskje ta en titt på det. Noen årsak til at du anbefaler disse over PhoenixMiner?

Tenkte du bare kunne prøve noe annet, jeg begynte med Phoenix miner i starten, men gikk over til T-Rex og startet med Nbminer når de kom med LHR støtte.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...