Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Kato85 skrev (1 time siden):

Hei, takk for din melding.

 

PC:en har både en m2 SSD og en SATA HDD.

All data ligger dokk på den m2 SSD, så usikker hvordan jeg skal gjøre hvis jeg eventuelt skal koble ut den ur PCen. Får da ordne ett nytt OS på den andre HDD og boot derfra.

Som mumriken svarer neoenex et par sider tilbake på spørsmål om å mine med: "Du har bare pci-e 2.0 og du må ha 3.0 (eller nyere) på 3060" 

Så første problemet med å sette kortet i pci port lavere enn 3.0 (skal sies at det florerer en tråd på nett siste dagene hvor en fyr har klart å mine på 7 stk 3060 12gb kort ved hjelp av raisere, så mulig en workaround på at kortet må sitte i et 3.0 er på trappene, men ikke noe som er 100%..)

Etter å ha lest litt, tror jeg ikke det ledige pci sporet på hovedkortet du har går høyere enn 2.0 uansett om du bruker m2 porten eller ikke, så da vil ikke det å ikke bruke m2 sporet alene gjøre det ledige sporet brukelig til 3060 mining.

Er mulig at et m2 til pci adapter og OS på sata kan gjøre susen for deg (men da ikke likt de som har vært linka tidligerere i tråden , og kun hvis m2 slot kan aktiveres til pci 3.0 eller høyere (og du finner et adapter som gir mer enn m2 til pci 1.0) 

Klart å finne noe manual til hovedkortet på nett, eller hvilket hovedkort det er spesifikt?

Prøvd å lete litt selv, men x10 er levert med mildt sagt mange forskjellige hovedkort så hjelper litt i blinde her 😅

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke så viktig hvor profitalbel miningen er dag for dag så lenge man ikke tar ut utbytte fortløpende. 

Må huske at ETH kan mangedobble seg på relativt kort tid. Hvem vet om 2 år? Eller om 5år?

Jeg tenker langsiktig ihvertfall. Tar ikke ut noe som helst. Ikke til skatten en gang da jeg har råd til å dekke den med lønnsinntekter 🚀🤑

Lenke til kommentar

Slutt for ethereummining i 2021 godt mulig:

Blir det Shanghai og merge i oktober?

Vi er "heldigvis" i en situasjon der det er mangel på produksjonskapasitet og den er spådd å vare langt inn i eller ut neste år. Vil hjelpe veldig på verdien for skjermkortene. Kommer helt an på hvor mye skjermkort som kommer på markedet ved overgangen til PoS for Ethereum.

Lenke til kommentar
Claus3000 skrev (36 minutter siden):

Er vel ikke så viktig hvor profitalbel miningen er dag for dag så lenge man ikke tar ut utbytte fortløpende. 

Må huske at ETH kan mangedobble seg på relativt kort tid. Hvem vet om 2 år? Eller om 5år?

Jeg tenker langsiktig ihvertfall. Tar ikke ut noe som helst. Ikke til skatten en gang da jeg har råd til å dekke den med lønnsinntekter 🚀🤑

Har heller aldri tenkt på kortsiktig profitt, lønner seg sjelden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (35 minutter siden):

Hva skal drive eth nettverket etter dette, blir det kun asic?

Som Pc Lynet er inne på så vil ikke transaksjoner lenger bli validert gjennom mining av blokker, det er noder som kommer til å stå for valideringen. For å drive en node må man "stake" Eth, som lettest kan forklares som at man stiller Eth som sikkerhet for at man har gode intensjoner. Angriper man nettverket blir man "slashet," man får en slags bot og mister en del eller alt av Eth man staker. PoS bruker bare en brøkdel av energien til PoW og man kan få et betydelig raskere nettverk.

 

Lyraandwill skrev (25 minutter siden):

Folk slutter vel ikke å mine krypto likevel? 

Sarasin skrev (16 minutter siden):

Folk vil alltid mine det som gir profitt, uansett hva man kaller det. Så lenge det går i pluss, så vil det skje :)

Det store spørsmålet er hva som skjer med mining av annen krypto når fjellet med hashrate på Ethereum skal finne seg et nytt hjem. Vanskelighetsgraden kommer til å fyke til vers og fortjenesten går tilsvarende motsatt vei. Winter is coming.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at ting kan variere, men de siste dagene synes jeg ting har vært litt rart. Maskinene har stått på som vanlig uten avbrudd, men hvorfor er det så enormt "dip" i current hashrate? Samme med "Estimated earnings", den lå jo kloss opp mot 0.009 tidligere, nå treffer jeg maks 0.007. Spesielt furundrer det med at current hashrate på rig 2 har ~30% mindre enn reported?

 

Current.thumb.jpg.a805b3b49b0fef95a1ead0d9474d42cd.jpg

 

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (38 minutter siden):

Jeg skjønner at ting kan variere, men de siste dagene synes jeg ting har vært litt rart. Maskinene har stått på som vanlig uten avbrudd, men hvorfor er det så enormt "dip" i current hashrate? Samme med "Estimated earnings", den lå jo kloss opp mot 0.009 tidligere, nå treffer jeg maks 0.007. Spesielt furundrer det med at current hashrate på rig 2 har ~30% mindre enn reported?

 

Current.thumb.jpg.a805b3b49b0fef95a1ead0d9474d42cd.jpg

 

Luck? Om du "finner" noen heftige blokker går reel HR opp, er du uheldig eller får noen stalls går den ned. Ser mitt 3060ti varierer fra 45-80 i current HR, mens avg\reported alltid er 57.5.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Cowboystrekk said:

Luck? Om du "finner" noen heftige blokker går reel HR opp, er du uheldig eller får noen stalls går den ned. Ser mitt 3060ti varierer fra 45-80 i current HR, mens avg\reported alltid er 57.5.

Ok, så dette er det vi kan kalle "normalt"? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...