Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, Dragonlove said:

Er fortsatt 3 arbeidsdager denne uken, selvfølgelig leverer posten tirsdag og torsdag denne uken, så da blir det bare torsdag, tenkte på i postkassen.

dagene de leverer varierer vel fra sted til sted? eller er det tirsdag og torsdag denne uken overalt?

Lenke til kommentar

Trenger litt innspill fra ekspertene her.

Fikk i dag mine 4 Evga 3060 (vanlige) fra Elkjøp. Har fått dem til 5,1k per stk.

Har 5 av HP PCene fra power.

Selge 4 av 3060TI kortene løst på finn for 9-10k (brukt til å mine i 3 dager so far), og sette inni 3060 kortene? (Iom at jeg har 5 pcer gående - ja, har ikke gode nok psuer, så det lille ekstra strømforbruket får bare være - så blir jeg jo ikke stoppet av den biten med dummy plugs, flere i samme rig eller hva nå den utfordringen består i) og ta overskuddet eller bare legge 3060ene på finn? Noen som har noen formening om hva jeg kan få for dem i så fall?

Er vel bare ca 10-12 i hashrate-forskjell mellom 3060 og 3060TI?

Endret av Neonex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
8 hours ago, Neonex said:

Trenger litt innspill fra ekspertene her.

Fikk i dag mine 4 Evga 3060 (vanlige) fra Elkjøp. Har fått dem til 5,1k per stk.

Har 5 av HP PCene fra power.

Selge 4 av 3060TI kortene løst på finn for 9-10k (brukt til å mine i 3 dager so far), og sette inni 3060 kortene? (Iom at jeg har 5 pcer gående - ja, har ikke gode nok psuer, så det lille ekstra strømforbruket får bare være - så blir jeg jo ikke stoppet av den biten med dummy plugs, flere i samme rig eller hva nå den utfordringen består i) og ta overskuddet eller bare legge 3060ene på finn? Noen som har noen formening om hva jeg kan få for dem i så fall?

Er vel bare ca 10-12 i hashrate-forskjell mellom 3060 og 3060TI?

Hvis du skal selge på FINN kan du med forvente å få: 6000-6500 for en 3060. 9500-10000 for en 3060 Ti.

Hvorvidt du bør selge eller ikke er litt opp til deg og hva du har tenkt. Hvis du skal mine kan det være lurt å ha flere tanker i hodet samtidig.. 3060 Ti er nice nå, men 3060 er et meget solid valg når man etterhvert må over på andre coins... og gitt hvor mye man får for en 3060 Ti nå er det kanskje det som er det rette playet.. Jeg personlig har en rig med 4x 3060Ti og 2x 3070, driver og utvider til rig nummer 2 nå men hvis jeg skulle gjort om på det så skulle jeg gjerne beholdt de 3060ene jeg fikk tak i. Solgte byttet/to til @Pc Lynet som har en 3060 rig som virker som en meget solid investering.. Sikkert helt kurrant å mine med et kort i kabinett, men anbefaler egentlig å bygge rig hvis du har mulighet.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (13 minutter siden):

Må ha full-size risere da eller? Tror ikke noe på det. 

P9X79-E WS kan kjøre 

4 xPcie 3.0 X16 slots (Dual@X16/x16;Quad@x16/x16/x16/x16, blue)
3 x Pcie 3.0 x16 slot (@x8 mode, Black)

En riser er jo bare en forlengelse av kontakten og man trenger vel kun å bruke riser om temperatur eller plass blir en issue.

Ser prisene på en del av disse HK har gått opp i pris,.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (3 minutter siden):

P9X79-E WS kan kjøre 

4 xPcie 3.0 X16 slots (Dual@X16/x16;Quad@x16/x16/x16/x16, blue)
3 x Pcie 3.0 x16 slot (@x8 mode, Black)

En riser er jo bare en forlengelse av kontakten og man trenger vel kun å bruke riser om temperatur eller plass blir en issue.

Ser prisene på en del av disse HK har gått opp i pris,.

Men 3060 12gb fungerer kun på Ethereum full speed i fullsize slot. Du får ikke mer enn to eller 3 på ett hovedkort. 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (8 minutter siden):

P9X79-E WS kan kjøre 

4 xPcie 3.0 X16 slots (Dual@X16/x16;Quad@x16/x16/x16/x16, blue)
3 x Pcie 3.0 x16 slot (@x8 mode, Black)

En riser er jo bare en forlengelse av kontakten og man trenger vel kun å bruke riser om temperatur eller plass blir en issue.

Ser prisene på en del av disse HK har gått opp i pris,.

P9X79-E WS har nok ikke vært produsert på årevis, så ikke rart at prisene er høye på bruktmarkedet. Det samme gjelder mange av hovedkortene i den lista. X79 produseres ikke lenger, og tviler på at det er noe særlig med X99 i produksjon heller. X299 er nok det man må gå for for å få flere x16-slotter, de produseres fortsatt.

Pc Lynet skrev (3 minutter siden):

Men 3060 12gb fungerer kun på Ethereum full speed i fullsize slot. Du får ikke mer enn to eller 3 på ett hovedkort. 

Man kan da bruke fullsize-risere, da burde det fungere. 

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

Bortkastet investering. Ethereum er jo snart bare pos. Mine heller Conflux tjener 5-600kr døgnet nå med 900mhs på Octopus 

 

Pc Lynet skrev (4 minutter siden):

Bortkastet investering. Ethereum er jo snart bare pos. Mine heller Conflux tjener 5-600kr døgnet nå med 900mhs på Octopus 

Tja, om man hodler så tenker jeg nok Eth vil stige mer i verdi enn Conflux, men det er nå uansett greitt å ha muligheten, synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

 

Tja, om man hodler så tenker jeg nok Eth vil stige mer i verdi enn Conflux, men det er nå uansett greitt å ha muligheten, synes nå jeg da.

Conflux gikk fra 0.7 til $ 1.5 denne uka 😜 Ethereum sin storhetstid er over. Ethereum $500 til sommeren. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...