Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cardinal skrev (2 minutter siden):

Har også en HX1000i og da jeg kjørte 3080en på den brukte jeg 3x 8 pin fra PSU til kortet

bare pass på at du bruker PCIE kabler og ikke de to til HK/CPU

Trenger ikke mer enn 2 fra psu. En med split på og en vanlig 

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar

KOmmer ann på hvilken 3080 det er snakk om..... Min EVGA  går over 400, HU målte vel 420-430w. OG så har man jo OC biosene....

Corsair bruker vel 16 AWG kabel til første kontakt og 18 AWG  til siste. Teoretisk skal kablen tåle 288 watt totalt. Siste 150w. Men oftest er usikkerheten selve pinnene i kontakten og hva de tåler.

75 w via PCIE, 288w via første kabel og 150w via andre bør gå helt fint hvis man ikke har mer enn to kontakter ledig. Men har man tre, så hvorfor ikke bruke dem?

 

Til mining bruker man jo mye mindre og klarer seg vel med en kabel i utgangspunktet. men det jeg har lest der er at under feks oppstart kan kortene dra full strøm i kort periode. Men burde vel gå greit. En annen ting er og systemet kræsjer og da hender det vist at overklokkingen  resettes. Da har man plutselig kort som trekker full strøm....

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (Akkurat nå):

Hva skjer om innstillingene på hiveon blir radert ut (om det er mulig) og alle gpu's kjører på full pupp.. ? dvs gpu trekker mere enn hva psu kan levere ?

Du kan få varmegang hvis overbelastningen blir værende over lang tid.  

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (På 24.3.2021 den 11.56):

 

Thad Castle skrev (3 minutter siden):

Noen som har kjøpt noen rammer fra Kina f.eks som kan anbefales? De fra Iwill er jo ganske stivt priset. 

Blir like dyrt fra Kina med frakt 600kr og moms 25%

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (24 minutter siden):

Hva skjer om innstillingene på hiveon blir radert ut (om det er mulig) og alle gpu's kjører på full pupp.. ? dvs gpu trekker mere enn hva psu kan levere ?

Da kan det i værste fall begynne å brenne.

 

https://www.popularmechanics.com/culture/web/a11610/this-is-what-happens-when-a-bitcoin-mine-burns-down-17410755/

 

https://coingeek.com/russian-in-hospital-after-btc-mining-operation-sets-apartment-ablaze/

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...