Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Vurderer å begynne å mine litt. Har tilgang på ca 3.5kW med 'gratis' effekt. Tenker å kjøpe inn to S9 antminere. Dårlig/god ide? Aldri gjort dette før og starter research nå. Betaler ca 9500 for to stykk.

Tror ikke det er så lønnsomt, 1,5$ dagen.

 

https://www.theblockcrypto.com/post/90060/bitcoin-price-mining-hardware-renaissance

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

To for 9500😅 tallene fikk jeg her i fra https://www.asicminervalue.com/miners/bitmain/antminer-s9-13-5th 

Aner jo ikke om det stemmer, totalt noob

 

 

5,96 USD per dag før strømkostnader står det på den siden. Dvs. ca. 100 NOK brutto per dag med 2xS9 hvis de 3,5 kW du har tilgjengelig virkelig er gratis. Støyen er vel også infernalsk fra slike minere.

Lenke til kommentar
Frank Drebin skrev (1 minutt siden):

5,96 USD per dag før strømkostnader står det på den siden. Dvs. ca. 100 NOK brutto per dag med 2xS9 hvis de 3,5 kW du har tilgjengelig virkelig er gratis. Støyen er vel også infernalsk fra slike minere.

Ja mulig det støyer mye, men det er ok. Vill ikke plage noen i dette området. Og jeg eier plassen og kan isolere ekstra om det skulle være nødvendig. tror jeg starter med dette.

Hvor mye båndbredde trengs for å drive dette, noen som vet?

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Salvesen. said:

Ja mulig det støyer mye, men det er ok. Vill ikke plage noen i dette området. Og jeg eier plassen og kan isolere ekstra om det skulle være nødvendig. tror jeg starter med dette.

Hvor mye båndbredde trengs for å drive dette, noen som vet?

Svært lite, tipper maks 1-2GB i mnd 

Lenke til kommentar

6 dollar per dag minus strøm per stykk? Syns ikke det høres så verst ut gitt prisen, hvor mye watt er de på? Jeg tipper du hasher på ca 65 per stykk da, relativt likt et RTX3070. RTX 3070 vil koste deg 10 tusen per stykk, og trekke rundt 300 watt inkl cpu/hk. MEN,  RTX 3070 vil også ha ganske god gjensalgsverdi, den kan være dårlig på en eldre asic miner. Du trenger også hk/cpu/psu/kabler/risere etc til en rigg, kanskje 3-4 lapper bare der.

Lenke til kommentar
kremt skrev (3 minutter siden):

6 dollar per dag minus strøm per stykk? Syns ikke det høres så verst ut gitt prisen, hvor mye watt er de på? Jeg tipper du hasher på ca 65 per stykk da, relativt likt et RTX3070. RTX 3070 vil koste deg 10 tusen per stykk, og trekke rundt 300 watt inkl cpu/hk. MEN,  RTX 3070 vil også ha ganske god gjensalgsverdi, den kan være dårlig på en eldre asic miner. Du trenger også hk/cpu/psu/kabler/risere etc til en rigg, kanskje 3-4 lapper bare der.

Bruker en del effekt, rundt 1,3kW stykk. 

Lenke til kommentar

2.6 kW kontinuerlig er jo litt, nok til å powre ca 20 stk RTX3060 kort det. Får du brukt varmen til noe fornuftig eller er det ren fyring for kråka? Ellers er det jo bare å begynne å regne på det, du vet vel de fleste faktorene nå. Kwh per døgn, dollar per døgn per asic. Personlig syns jeg det høres ut som energisluk, men alt avhenger jo av hva varmen går til da.

Lenke til kommentar
kremt skrev (2 minutter siden):

2.6 kW kontinuerlig er jo litt, nok til å powre ca 20 stk RTX3060 kort det. Får du brukt varmen til noe fornuftig eller er det ren fyring for kråka? Ellers er det jo bare å begynne å regne på det, du vet vel de fleste faktorene nå. Kwh per døgn, dollar per døgn per asic. Personlig syns jeg det høres ut som energisluk, men alt avhenger jo av hva varmen går til da.

Absolutt energi sluk, varmen vill ikke gå til noe. Foruten å holde ett lokale varmt da, som normalt sett ikke et temperert. 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (4 minutter siden):

At selv med ett enkelt grafikkort vil du tjene mer på å mine på det enn du gjør på de to antiminerene, og det kortet vil faktisk ha en verdi fremover.

Ja mye mulig det! Nå kjøpte jeg bare litt for å teste ut. Mulig det er en dårlig ide. Men miner meg til 0 så får jeg se hva jeg gjør med de. Var lett tilgjengelige:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...