Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-grkpmGQW
Skrevet

Noen som har prøvd å bruke 3060 Ti DUAL MINI OC til mining? Bør man unngå dette kortet og holde seg til de "større" kortene med 3 vifter? eller er det helt kurrant?

Skrevet
MariusJS skrev (1 minutt siden):

du får ikke x16 på alle uansett

hvorfor ikke ? er fysisk plass til kort som ikke er bredere enn 2x size

Skrevet (endret)
justus skrev (7 minutter siden):

Noen som har prøvd å bruke 3060 Ti DUAL MINI OC til mining? Bør man unngå dette kortet og holde seg til de "større" kortene med 3 vifter? eller er det helt kurrant?

Tynt grunnlag, men jeg har ett MSI 3060 Ti Ventus 2X og det er det dårligste kortet av mine 16. Eneste kortet med kun to vifter.

muuha skrev (3 minutter siden):

hvorfor ikke ? er fysisk plass til kort som ikke er bredere enn 2x size

Ikke nok PCIe-lanes til å forsyne alle portene med x16 regner jeg med.

Endret av KjellV
Skrevet

Er det noen drivere man bør unngå til 10x0, 20x0 eller 30x0? Fikk en melding om at det kunne være noen drivere som gir halv ytelse her, men vet ikke om det stemmer. Ikke så keen på å teste på remote PCer... :)

Skrevet
KjellV skrev (1 minutt siden):

Tynt grunnlag, men jeg har ett MSI 3060 Ti Ventus 2X og det er det dårligste kortet av mine 16. Eneste kortet med kun to vifter.

Ikke nok PCIe-lanes til å forsyne alle portene med x16 regner jeg med.

ok, kanskje jeg ikke har belegg for å si 8stk x16 lanes da, men man kan i allefall bruke 8 stk skjermkort direkte montert i hovedkortet

Skrevet
Just now, muuha said:

ok, kanskje jeg ikke har belegg for å si 8stk x16 lanes da, men man kan i allefall bruke 8 stk skjermkort direkte montert i hovedkortet

Jepp, det kan du, men du får ikke x16 på alle kortene, maks du får er vel x4 på 4 kort eller x1 på 8 kort (mulig du da får x8 på det første kortet)

Skrevet
MariusJS skrev (Akkurat nå):

Jepp, det kan du, men du får ikke x16 på alle kortene, maks du får er vel x4 på 4 kort eller x1 på 8 kort (mulig du da får x8 på det første kortet)

pleier se meg blind på den fysiske dimensjonen til sloten

Skrevet
1 minute ago, muuha said:

pleier se meg blind på den fysiske dimensjonen til sloten

Fort gjort, husker man måtte følge nøye med på det der for CFX/SLI støtte :)

Skrevet
17 minutes ago, MariusJS said:

du får ikke x16 på alle uansett

Det stod at en må bruke kortet i x16 slot men ikke hvor mange pcie lanes en måtte ha på denne slotten for at hacken skal funke ?

Høres ut som en vil ha et threadripper pro oppsett med mange pcie lanes 😛

Gjest Slettet-grkpmGQW
Skrevet
27 minutes ago, KjellV said:

Hva vil det si? at du får noe lavere megahash? eller at de rett og slett blir for varme/bråkete til at du gidder mine med det?

Skrevet
justus skrev (5 minutter siden):

Hva vil det si? at du får noe lavere megahash? eller at de rett og slett blir for varme/bråkete til at du gidder mine med det?

Du får uansett 59-60mh/s bare mer støy fra viftene.

Skrevet
justus skrev (8 minutter siden):

Tenkte på dette etter at jeg postet, men da var jeg allerede på vei ut. Det er det kortet hos meg som er klokket lavest og har flest invalid shares, men det ligger likevel over 61MH/s så ikke nøl med å kjøpe om dere får tak i. Støyer mer enn 3060 Ti / 3070 TUF og Gaming X Trio, men tror ikke det genererer mer støy enn Gainward 3070 Phoenix GS.

Man mister litt perspektiv noen ganger :) 

Skrevet
justus skrev (1 time siden):

Har 2, ligger på ca 62 MH/s og 56 grader så foreløpig helt ok.
Viftene kjører på 75% så litt lyd er det men ikke plagsomt.

Skrevet
1 hour ago, justus said:

image.png.743089402d5dbaefb1b546d9b397b771.pngJeg har dette, fungerer svert bra. På mange måter et pluss med to vifter da det tar mindre plass.

Skrevet
1 minute ago, bmwm said:

Hvor lenge har du kjørt kortet på 3000?

Siden februar, da jeg fikk kortet. Kan det ødelegge kortet? 

Skrevet (endret)

Det er veldig overkill

edit: 61.8 MH/s på 3000 er definitivt ikke verdt det. 

Endret av bmwm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...