Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke tror meg skjønner jeg det. Det vanskelig å se noe som man ikke vil se.

Russia today når man snakker om "Russiagate"? 

Dette er vel også OT? Hva har dette med stormingen av kongressen? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (7 minutter siden):

Hvis du ikke tror meg skjønner jeg det. Det vanskelig å se noe som man ikke vil se.

 

Takk for at du undergraver din egen påstand. Kanskje du kan vise til kor i videoen ho påstår at Russland vil slå av strømmen i mid-vesten, og fryse folk ihjel?

Ho siterer direktøren for "national intelligence", som skriver at Kina og Russland har kapasitet til "cyber angrep" på kritisk infastruktur, og Maddow videreformidler, "kva ville skje om dei gjorde akkurat dette".

Kva har skjedd med folks evne til å lese og forstå nyheiter?

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Takk for at du undergraver din egen påstand. Kanskje du kan vise til kor i videoen ho påstår at Russland vil slå av strømmen i mid-vesten, og fryse folk ihjel?

Ho siterer direktøren for "national intelligence", som skriver at Kina og Russland har kapasitet til "cyber angrep" på kritisk infastruktur, og videre formidler, "kva ville skje om dei gjorde akkurat dette".

Kva har skjedd med folks evne til å lese og forstå nyheiter?

Vet du hva. Russland kan gassifisere deg i løpet av 30min fra nå. Hva om Dagsrevyen gjenntok dette i et kjør? Hva ville du kalle det? Hun har gjenntatte ganger fremsatt 'konspirasjons teorier' om Trump's Russlands forbindelser og sagt at Trump er en Russisk 'asset'. Argumentasjonen din ligner på hva Republikanerne sier om Trump; han hadde ingen rolle i stormingen av Kongressen fordi han var ikke der. Du sier akkurat det samme i fordel for en propagandist som Rachel Maddow.

Lenke til kommentar

Live nå nettopp:

Pressekonferanse med speaker Pelosi hvor hun gjennomgår flere tema, bla. sikkerhetssituasjonen, pandemien, neste ukes innsettelse av ny president, stormingen av Capitol, og riksrettssaken mot Trump.

Gikk live i nyhetskanaler og på nett:

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

Vet du hva. Russland kan gassifisere deg i løpet av 30min fra nå. Hva om Dagsrevyen gjenntok dette i et kjør? Hva ville du kalle det? Hun har gjenntatte ganger fremsatt 'konspirasjons teorier' om Trump's Russlands forbindelser og sagt at Trump er en Russisk 'asset'. Argumentasjonen din ligner på hva Republikanerne sier om Trump; han hadde ingen rolle i stormingen av Kongressen fordi han var ikke der. Du sier akkurat det samme i fordel for en propagandist som Rachel Maddow.

Om du skal angripe media for feil framstilling, må du i det minste vise kor dei tar feil. No flytter du bare målet, når ditt første forsøk falt totalt på sin egen urimeligheit.

Eg har ingen problem med å kalle Rachel Maddow for ein propagandist. Men det betyr ikkje at du har rett, når du mistolker det ho faktisk formidler.

Det at den nasjonale etterretning i USA kjem med informasjon om kva Kina og Russland er kapable til, er ikkje det samme som Trump når han spyr rundt seg med konspirasjoner om valgjuks, stjeling av valg, samtidig som han nekter ein fredelig maktovergang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Det at den nasjonale etterretning i USA kjem med informasjon om kva Kina og Russland er kapable til, er ikkje det samme som Trump når han spyr rundt seg med konspirasjoner om valgjuks, stjeling av valg, samtidig som han nekter ein fredelig maktovergang. 

Jeg vet ikke. Jeg vil vel gi deg rett objektivt sett, men å sette det i kontext med kjøret mot Trump er vanskelig å overse.

Lenke til kommentar

Live nå:

Ordfører Bowser i DC med pressebriefing om forberedelser og sikkerhetstiltak til innsettelsen onsdag i lys av sikkerhetssituasjonen etter stormingen av Capitol. Dette samtidig som det nå er rundt 4X flere militære mannskaper i DC enn USA har i Irak, Afhanistan, og Syria sammenlagt.

Live i nyhetskanaler og på nett:

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke. Jeg vil vel gi deg rett objektivt sett, men å sette det i kontext med kjøret mot Trump er vanskelig å overse.

Kjøyret mot Trump er vel knytt sammen med Trump sine ord og handlinger. Om ein forventer at ein person kan sei og gjere kva han/ho vil, uten at ytringene og handlingene har konsekvenser, eller forvente at media ikkje skal dekke det, forventer ein den største "safespacen" eg har høyrt om vertfall. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (54 minutter siden):

Har ikkje du nokre eksempler fra CNN og MSNBC som du meiner sidestilles med Newsmax sitt sprøyt?

Husk at begge sider lever i to helt forskjellige verdner, og mengden sprøyt blir dermed irellevant hos republikanerne. 
Tror poenget heller er at Rachel Maddow og resten på den tilsynelatende venstresiden opererer på lignende måte. Selv om innholdet hos venstresiden er en god del bedre. Men vi mennesker leter etter negative ting, og når noen angriper gruppen vi identifiserer oss med så trumper (no pun intended) det alltid det eventuelt positive. Dermed fremstår det helt kliss likt og forhindrer et forent folk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (15 minutter siden):

Det at den nasjonale etterretning i USA kjem med informasjon om kva Kina og Russland er kapable til, er ikkje det samme som Trump når han spyr rundt seg med konspirasjoner om valgjuks, stjeling av valg, samtidig som han nekter ein fredelig maktovergang. 

Men effekten er veldig lik, når det gjentas om og om igjen i det uendelige. Det er også en form for hjernevask. Trump bruker samme taktikk når han gjentar det samme om og om igjen, helt til folk tror på det.
Som sagt, innholdet er ikke like viktig. Det viktige er assosiasjonen media klarer å skape.

Som Trump selv har sagt det så fint, PR og markedsføring handler om å selge en følelse.

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (Akkurat nå):

Men effekten er veldig lik, når det gjentas om og om igjen i det uendelige. Det er også en form for hjernevask. Trump bruker samme taktikk når han gjentar det samme om og om igjen, helt til folk tror på det

Å "hjernevaske" folk med fakta, kalles kunnskap. 

Taktikken er å opplyse folk. Det Trump og Newsmax bedriver, er totalt motsatt. Beholde sine velgere ignorante.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Å "hjernevaske" folk med fakta, kalles kunnskap. 

Taktikken er å opplyse folk. Det Trump og Newsmax bedriver, er totalt motsatt. Beholde sine velgere ignorante.

Jeg er helt enig, men problemet er likevel at republikanerne ikke ser denne virkeligheten.
Alt de hører er "kritikk kritikk", ikke hva som faktisk blir sagt. Folk skummer overskrifter og leser ikke innhold, samme tingen.

Vi snakker rett og slett om en gruppe mennesker som er mindre intelligente. Eller rettere sagt, ikke evner å se to ting samtidig. Det samme ser vi i ytre venstre hvor cancel culture og virtue signaling betyr mer enn å faktisk løse problem. Som Sam Harris sa, det er faktisk mulig å ha kreft OG hjertesykdom samtidig.

Endret av Kenny Bones
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

75 Millioner idioter?

Det tallet må deles inn i hvem disse 75 millionene faktisk var. En god andel av disse stemte Trump fordi Biden ikke var et valg for dem. De har siden Sovjetunionen blitt hjernevasket til å tro at alt venstre = sosialisme. I tillegg har Fox News og tilsvarende konsekvent malt demokratene som sosialister, når de i realiteten er langt unna. De hadde fortsatt tro om at Trump skulle få dem ut av fattigdommen. Dette er folk som stort sett er meget religiøse også, tro er en viktig del av livet deres. Det betyr selvfølgelig ikke at de er idioter, "mindre intelligent" var kanskje feil ordvalg fra min side.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (15 minutter siden):

Det samme ser vi i ytre venstre hvor cancel culture og virtue signaling betyr mer enn å faktisk løse problem.

Cancel culture og virtue signaling er på ingen måte eksklusivt ytre venstre. Men folk på høgre har vært flinke med å hjernevaske folk i å tro det vertfall.

Eining i resten av innlegget ditt, btw.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (1 minutt siden):

Det tallet må deles inn i hvem disse 75 millionene faktisk var. En god andel av disse stemte Trump fordi Biden ikke var et valg for dem. De har siden Sovjetunionen blitt hjernevasket til å tro at alt venstre = sosialisme. I tillegg har Fox News og tilsvarende konsekvent malt demokratene som sosialister, når de i realiteten er langt unna. De hadde fortsatt tro om at Trump skulle få dem ut av fattigdommen. Dette er folk som stort sett er meget religiøse også, tro er en viktig del av livet deres. Det betyr selvfølgelig ikke at de er idioter, "mindre intelligent" var kanskje feil ordvalg fra min side.

Hjernevasket er ordet du leter etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...