Gå til innhold

Bruk av ambilight på ny tv


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter også og vurderer Philips 58PUS9005. Tanken er at den erstatter en eldre og mindre Samsung som er montert på veggen. Har noen erfaringer med tver med ambilight montert på vegg? For min del vil tven komme ganske nær veggen, så jeg lurer litt på effekten av ambilight når tven kun er noen cm fra vegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,
det har jeg sett, men den skal henge på veggen, og er lite sugen på et stativ som henger tven langt ut fra veggen, så derfor jeg lurer litt på om andre har hengt den nær veggen, og hvordan resultatet blir...

zanta (eller andre som har samme tv), tven skal være 82 mm dyp, så kommer det litt an på hvor led er montert forhold til dypeste punkt (det som kommer nærmest veggen). Gidder noen sjekke sånn ca? Eventuelt et bilde fra baksiden, jeg klarer ikke finne verken hos Elkjøp eller Philips...

Takk

Lenke til kommentar
zanta skrev (11 timer siden):

Det ble Philips 58PUS9005 på meg. De 3 ekstra tommene i størrelse ift 55Q60T, integrasjon mot Philips Hue og innebygget Chromecast var viktig for meg. Bildet er meget bra

Ser ut som man får ganske mye for pengene der. Kan jeg spørre: hvor bredt er det stativet på TV'en?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
goystein skrev (16 timer siden):

Hei,
det har jeg sett, men den skal henge på veggen, og er lite sugen på et stativ som henger tven langt ut fra veggen, så derfor jeg lurer litt på om andre har hengt den nær veggen, og hvordan resultatet blir...

zanta (eller andre som har samme tv), tven skal være 82 mm dyp, så kommer det litt an på hvor led er montert forhold til dypeste punkt (det som kommer nærmest veggen). Gidder noen sjekke sånn ca? Eventuelt et bilde fra baksiden, jeg klarer ikke finne verken hos Elkjøp eller Philips...

Takk

Jeg har prøvd det, med liten suksess. Lyset blir dårlig og man ser tydelig hver enkelt LED som lyser opp veggen. Du må ha litt avstand til veggen ellers er det bare ubrukelig etter min mening. 

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (29 minutter siden):

Jeg har prøvd det, med liten suksess. Lyset blir dårlig og man ser tydelig hver enkelt LED som lyser opp veggen. Du må ha litt avstand til veggen ellers er det bare ubrukelig etter min mening. 

Takk for svar. Jeg bestilte i går, så da får vi se... Enten slå av ambilight hvis vi ikke er fornøyd, eller skru fast noe mellom vegg og stativ.

Lenke til kommentar
On 1/5/2021 at 3:38 PM, Randeboy said:

Det går helt ok fra 5 cm men blir mye bedre fra rundt 15 cm. Stor forskjell på hvor mye av lyset som spres ut på sidene. 

Testet litt her: Med under ca 4 cm ser jeg hver LED, fra ca 5 cm fordeles lyset jevnt. Vil variere med veggens farge, glans/matthet og sikkert også farge.

Lenke til kommentar

Syns det fungerer greit selv om tven henger på veggen.
Men jeg har et annet problem jeg ikke klarer å finne ut av. Jeg har en lydplanke (samsung), men får ikke lyd i den. Tven sier "Bytter til lydanlegget" og skrur jeg lyden opp eller ned med tv fjernkontrollen, så viser lydplanen at den går opp eller ned, men lyden kommer fortsatt fra tven.
Planken fungerte uten problemer med den gamle tven (dog en samsung tv). Planken er koblet til med HDMI kabel. Ikke testet med optisk kabel, men det er jo fint når man kan styre lyden med fjernkontrollen til tven...

Noen som har vært noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...