Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke prøvd badupdate enda, men nå er det på tide. Hvor mye arbeid er det å installere menyopplegget og dashboard/launchergreien? Den biten er vel ikke automagisk? Hvilke muligheter er det nå for å utvide lagringskapasitet? Lenge siden sist jeg styrte med alt dette. Har 3x360er liggende. To er første generasjon, og den ene er "arcade"-versjonen.

Endret av bo1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere, en brukt butikk her i Ålesund selger 360 med 2 kontrollere og 3 spill til 1000kr. Er dette den første versjonen eller en senere oppgradering uten den ikke så fullt så populære ring of death??

IMG_1282.jpeg

Skrevet (endret)
3 hours ago, svenka said:

Dere, en brukt butikk her i Ålesund selger 360 med 2 kontrollere og 3 spill til 1000kr. Er dette den første versjonen eller en senere oppgradering uten den ikke så fullt så populære ring of death??

Det der er slim-versjonen som kom i midten. Dette er generelt den modellen som anbefales som den beste.

Den siste modellen ligner på xbone (Winchester).

Edit: Bare for å være tydelig er slim-modellen en maskin som kom etter de hadde løst RROD-problemene.

Endret av vidor
Skrevet
3 hours ago, bo1e said:

Ikke prøvd badupdate enda, men nå er det på tide. Hvor mye arbeid er det å installere menyopplegget og dashboard/launchergreien? Den biten er vel ikke automagisk? Hvilke muligheter er det nå for å utvide lagringskapasitet? Lenge siden sist jeg styrte med alt dette. Har 3x360er liggende. To er første generasjon, og den ene er "arcade"-versjonen.

Bruker du appen i siste Reddit-posten jeg linket til burde det være relativt enkelt.

Husk at 360'en forblir umoddet når du slår den av, så å sette i en uorginal SATA-disk er nok ikke så smart. Har veldig lite kunnskap om dette, men de som hardmodder kjører vel gjerne større disker, men de flasher NAND.

Du kan greit bruke USB-lagring som vanlig.

For de som vil kjøre modding ofte så tror jeg mesteparten går over til hardmodding etter hvert. Rett og slett av ren convenience.

• Liker 1
Skrevet
vidor skrev (På 12.8.2025 den 17.18):

Bruker du appen i siste Reddit-posten jeg linket til burde det være relativt enkelt.

Husk at 360'en forblir umoddet når du slår den av, så å sette i en uorginal SATA-disk er nok ikke så smart. Har veldig lite kunnskap om dette, men de som hardmodder kjører vel gjerne større disker, men de flasher NAND.

Du kan greit bruke USB-lagring som vanlig.

For de som vil kjøre modding ofte så tror jeg mesteparten går over til hardmodding etter hvert. Rett og slett av ren convenience.

Ja har snakket litt med AI og det virker som USB-lagring er en fin måte å gjøre det på, i kombinasjon med badupdate/badstick.

Hvorfor er slim-versjonen foretrukket fremfor den siste utgaven?

Skrevet
2 hours ago, bo1e said:

Hvorfor er slim-versjonen foretrukket fremfor den siste utgaven?

Fordi den kan hardmoddes og ikke har RROD.

Den har også mer USB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...