Gå til innhold

Tietoevry anklages for forsøk på knusing av fagforeninger [Ekstra]


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bli spennende å se hva som skjer med lederlønninger og utbytte. Når de ikke klarer å følge konsumprisindeksen en gang, kan vi kanskje forvente underskudd og null i utbytte i år?

Ved trang økonomi (og evnt underskudd) kan man vel ikke akkurat forvente all verdens ... 

Dersom TietoEvry derimot styrer mot et overskudd, vil jeg nok påstå at en del ansatte har rett til å føle seg lurt/snytt.

Lenke til kommentar

Enest

1 hour ago, qualbeen said:

Skal bli spennende å se hva som skjer med lederlønninger og utbytte. Når de ikke klarer å følge konsumprisindeksen en gang, kan vi kanskje forvente underskudd og null i utbytte i år?

Ved trang økonomi (og evnt underskudd) kan man vel ikke akkurat forvente all verdens ... 

Dersom TietoEvry derimot styrer mot et overskudd, vil jeg nok påstå at en del ansatte har rett til å føle seg lurt/snytt.

Erfaringsmessig går lederlønningene opp uansett om bedriften går dårlig eller godt...... Lurer ofte på styrenes kompetanse når man ser hvilke lønnsavvtaler toppeldere har. Eller er dette hjelp til selvhjelp?

Lenke til kommentar
2 hours ago, qualbeen said:

Skal bli spennende å se hva som skjer med lederlønninger og utbytte. Når de ikke klarer å følge konsumprisindeksen en gang, kan vi kanskje forvente underskudd og null i utbytte i år?

Ved trang økonomi (og evnt underskudd) kan man vel ikke akkurat forvente all verdens ... 

Dersom TietoEvry derimot styrer mot et overskudd, vil jeg nok påstå at en del ansatte har rett til å føle seg lurt/snytt.

Utbyttene for neste år er visst allerede sikret, og skal økes åt etter år... Det er en grunn til at ansatte er forbanna. https://min.e24.no/tietoevry-vil-ke-utbyttene-arlig/a/zg0gjv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...