Gå til innhold

Dårlig nett på kvelden


bmwm

Anbefalte innlegg

Jeg har fiberlinje på 500 mbps opp/ned. Jeg har gått fra en apple ruter til en Asus AC87 til en TP-Link AX10. Jeg har en MacBook Pro, en Apple TV, en PS4 og en iPhone koblet til nettet via wifi. På dagen er nettet svært stabilt, jeg får hastigheter på rundt 350mbps på speedtest, på kvelden er nettet svært ustabilt med hastigheter som kan ligge så langt nede som 20 mbps. Jeg har selvfølgelig satt opp 5Ghz nettverk og prøvd ut flere kanaler. Noen som vet hva problemet kan være? Mistenker egentlig nettleverandør, kan ikke ringe og klage siden jeg ikke har en pc med ethernet port jeg kan bruke til å teste hastigheten på nettet uten å bruke en ruter. 

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, bmwm said:

Noen som vet hva problemet kan være? Mistenker egentlig nettleverandør, kan ikke ringe og klage siden jeg ikke har en pc med ethernet port jeg kan bruke til å teste hastigheten på nettet uten å bruke en ruter. 

Du nevner ikke om du har veldig mange naboer rundt deg?

Naboer kan klare å kvele wifi såpass at du kommer ned i slike hastigheter med konsumerwifi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en asus router ASUS RT-AC87U 11AC AC2400 Router koblet opp før jeg kjøpe ny på black friday.

jeg hadde tidligere god hastighet over 300-400mbit trådløst via 5GHz nettet mot router og bredband.
Men, jeg har kun fått maks 100mbit hastighet på 5GHz , i det siste. Trolig etter at jeg oppdaterte firmware på router.
Siden flere har hastighetsproblem med AC87 via 5GHz trådløst nett kan det tyde på at det er firmware oppdatering som er årsaken ?

Etter at jeg bytter router til Asus RT-AX92U Router har jeg ikke hatt noe problem med hastigheten trådløst

Lenke til kommentar
spetter skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en asus router ASUS RT-AC87U 11AC AC2400 Router koblet opp før jeg kjøpe ny på black friday.

jeg hadde tidligere god hastighet over 300-400mbit trådløst via 5GHz nettet mot router og bredband.
Men, jeg har kun fått maks 100mbit hastighet på 5GHz , i det siste. Trolig etter at jeg oppdaterte firmware på router.
Siden flere har hastighetsproblem med AC87 via 5GHz trådløst nett kan det tyde på at det er firmware oppdatering som er årsaken ?

Etter at jeg bytter router til Asus RT-AX92U Router har jeg ikke hatt noe problem med hastigheten trådløst

Jeg har prøvd merlin OS og hadde samme problem. 

 

NULL skrev (48 minutter siden):

@bmwm: Har du fortsatt RT-AC87U-ruteren? Var det samme situasjon med den?

Samme situasjon, forskjellen er at ASUS ruteren ble så og si helt ubrukelig på kvelden, TP-Link blir bare ganske treig, men fortsatt ganske brukbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...