Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Groovy Gorilla skrev (Akkurat nå):

Og når neste bølge med arbeidsinnvandring skjer? Karantene hotell er ikke noe permanent løsning.

Hva med alle de som kommer fra Sverige og Finland som kun trenger å teste seg en gang pr uke og ikke ved ankomst? De er aldri i noe karantene.

Det er vaksinerte helsearbeidere. Karantenehotell er en permanent løsning. Se på Kina og Australia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Salvesen. said:

Sist jeg sjekket har en taushetsplikt på sykehuset. Og personen baserer sine meninger på pasientene han møter på sykehuset. Om det er på kanten eller strider i mot blir opp til helse-bergen å vurdere. 

Så da får du bare anmelde NRK og alle andre aviser som daglig har reportasjer om covid pasienter i Norske sykehus. Ser du virkelig ikke problemet her? 

Og få ditt forsøk på "truer landets sikkerhet" :) Popcorn ready 🥡

  • Liker 4
Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 minutter siden):

Klarer du ikke å lese?  -> " Uten tiltak ville selvsagt tallene vært forskjellige"

Ok.. med teskje.. I Norge i dag, med de tiltakene vi har, dør det færre mennesker nå enn under en vanlig influensasesong. Dette er fakta men av en eller annen grunn fortsetter du å trolle..

De som dør av influensa er hovedsakelig + 80år. Veldig få får langtidsskader av influensa. 60% får det av koronaviruset. Influensa er ett luftveisvirus. Koronaviruset angriper alle organer og veggene i blodårene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (3 minutter siden):

Klarer du ikke å lese?  -> " Uten tiltak ville selvsagt tallene vært forskjellige"

Ok.. med teskje.. I Norge i dag, med de tiltakene vi har, dør det færre mennesker nå enn under en vanlig influensasesong. Dette er fakta men av en eller annen grunn fortsetter du å trolle..

Klarer fint å lese jeg, men det ble oversett i farten så beklager det..

 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (Akkurat nå):

Så da får du bare anmelde NRK og alle andre aviser som daglig har reportasjer om covid pasienter i Norske sykehus. Ser du virkelig ikke problemet her? 

Og få ditt forsøk på "truer landets sikkerhet" :) Popcorn ready 🥡

Har ikke tenkt å anmelde noen jeg, bare tipset helse-bergen. Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei av den grunn... Forøvrig jobber ikke NRK på sykehuset sist jeg sjekket og jeg antar at de har fått kalrering for å legge ut det de legger ut i fra pasienter etc.

Kos deg med popcorn da!

Lenke til kommentar
scuderia skrev (12 minutter siden):

Altså, du drar frem en graf som viser enorm sesong variasjon og påstår at den bekrefter ditt syn om at sesong ikke har noe å si for dette viruset? 

Ser du at første bølge mars/april var mindre enn andre bølge midt i juli? Forklar gjerne det utifra sesongvariasjon.

Lenke til kommentar
Sitat

253 coronainnlagte i Sør-Øst:

Det er 253 coronainnlagte pasienter i Helse Sør-Øst.

Det opplyser helseforetaket i en pressemelding.

Det er tre flere pasienter enn i går.

Av disse var 83 pasienter innlagt ved intensivavdelinger. 52 av dem får respiratorbehandling.

Sitat

To coronadødsfall ved Oslo universitetssykehus:

I går døde en inneliggende pasient med covid-19-sykdom ved OUS, og i morgentimene i dag døde ytterligere en pasient. Det opplyser Oslo universitetssykehus i en pressemelding onsdag formiddag.

- Dette er de 52. og 53. dødsfallene ved sykehuset relatert til pandemien. Vi kan av personvernhensyn ikke gi ytterligere informasjon om de avdøde, skriver sykehuset.

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Pc Lynet said:

De som dør av influensa er hovedsakelig + 80år. Veldig få får langtidsskader av influensa. 60% får det av koronaviruset. Influensa er ett luftveisvirus. Koronaviruset angriper alle organer og veggene i blodårene dine.

https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2019/influensasesongen-i-norge-2018-19_publiser.pdf

Har du dokumentasjon på at 60% av alle med covid får langtidsskader? 

I 2018 døde det vel to personer under 18 år.. men ja, influensa som det meste annet tar de gamle og syke. Covid er ikke forskjellig.

Igjen, alle er enige om at Covid pandemien er farligere enn influensa, men bare fordi vi ikke er med på dommedagsprofetiene deres er vi plutselig konspirasjonsQanonAntiVax alle sammen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Sannsynligheten for det er nok ganske stor. Men det er ikke sikkert, det vet vi ikke noe om og trenger ikke vite så mye om.

Overveiende sannsynlig. Det må være lov å trekke logiske slutninger. Pasient vernet er altfor sterkt her i Norge. Så mange har dødd av koronaviruset at man fint kunne oppgitt alder til nærmeste ti år.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Pc Lynet said:

Ser du at første bølge mars/april var mindre enn andre bølge midt i juli? Forklar gjerne det utifra sesongvariasjon.

Ser du ikke at vinter bølgen er ekstremt mye større? 

Antall bekreftede er helt avhengig av antall tester. Økt test kapasitet gir flere positive resultater. Om du ser på dødeligheten så er det en helt klar sesong variasjon i USA. 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (3 minutter siden):

https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2019/influensasesongen-i-norge-2018-19_publiser.pdf

Har du dokumentasjon på at 60% av alle med covid får langtidsskader? 

I 2018 døde det vel to personer under 18 år.. men ja, influensa som det meste annet tar de gamle og syke. Covid er ikke forskjellig.

Igjen, alle er enige om at Covid pandemien er farligere enn influensa, men bare fordi vi ikke er med på dommedagsprofetiene deres er vi plutselig konspirasjonsQanonAntiVax alle sammen? 

Sitat

Unge mister hukommelsen

Forskere ved Universitetet i Bergen har sammen med forskere ved Universitetssykehuset i Bergen, Stavanger Universitetssykehus, Haraldsplass Diakonale Sykehus, Bergen kommune og amerikanske forskere laget en studie hvor de har fulgt 2697 personer over seks måneder.

Funnene fra Bergen Covid-19 Research Group viser at 61 prosent av de som ble koronasmittet, fortsatt sliter med ettervirkninger. Rebekka Cox er professor ved Universitetet i Bergen, og hun er ekspert på virussykdommer. Hun er en av dem som har forsket på langtidsvirkninger for koronapasienter.

– Når vi så på pasienter etter seks måneder, så vi at over 60 prosent hadde langtidsskader med symptomer som konsentrasjonsvansker, utmattelse, lukt- og smaksforandring og hukommelsestap. Det som er veldig bekymringsfullt er at mange unge voksne mellom 16 og 30 år har problemer med pust og hukommelsestap, sier Cox.

– Er kvinner mer utsatt enn menn når det kommer til langtidsvirkninger?

– Ja, det vi har sett er at normalt friske kvinner sliter mest med langtidskomplikasjoner og lungekomplikasjoner, sier forskeren.

https://www.tv2.no/nyheter/13886679/

Jeg har ikke kalt deg antivaxer.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Salvesen. said:

Har ikke tenkt å anmelde noen jeg, bare tipset helse-bergen. Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei av den grunn... Forøvrig jobber ikke NRK på sykehuset sist jeg sjekket og jeg antar at de har fått kalrering for å legge ut det de legger ut i fra pasienter etc.

Kos deg med popcorn da!

Så personen som ligger i koma i respirator har altså gitt sin klarering til sykehuset at her er det bare å kjøre på? :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 minutter siden):

Ser du ikke at vinter bølgen er ekstremt mye større? 

Antall bekreftede er helt avhengig av antall tester. Økt test kapasitet gir flere positive resultater. Om du ser på dødeligheten så er det en helt klar sesong variasjon i USA. 

Selvfølgelig men hvorfor tror du at varmere og vær og mer samling utendørs skal stagge mutantene? Det eneste som kan redde oss fra en ny bølge til sommeren er at alle blir vaksinert. Så håper J og J ikke får samme problem som AZ. Eller at alle får Pfizer og Moderna i stedet men da blir nok vaksineringen noen måneder forsinket.

Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 minutter siden):

Så personen som ligger i koma i respirator har altså gitt sin klarering til sykehuset at her er det bare å kjøre på? :)

Hadde jeg ligget i koma, ville jeg at myndigheten informerte alle om at en frisk mann på 31 år omtrent er død av koronaviruset. Slik at kanskje noen andre tar smittevern litt mer seriøst og ikke ender opp på samme plass som meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pc Lynet said:

https://www.tv2.no/nyheter/13886679/

Jeg har ikke kalt deg antivaxer.

Interessant, men forskningen er ikke publisert enda ser jeg. Og 6 mnd er altfor kort tid til å si noe definitivt om langtidsskader. Gikk på en skikkelig influensa selv i 2018 og brukte nesten et år før jeg følte meg tipp topp etter dette.

Men viktig å forske på dette siden trolig mange vil slite med skader i lang tid.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...