Gå til innhold

Er det etisk forsvarlig å spise kjøtt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Som sagt betong er solid og lett å holde rent, men halm og strødsel brukes av alle seriøse røktere for å gjøre det behagelig.

Som sagt byfolk som ikke husker vinteren og at det er kaldt i Norge klager på dette. Hadde vi levd i middelhavet eller Frankrike så kunne grisene gå ute hele året... Men vi er bedre enn EU som sagt.. altså på dyrevern og regelverk.

Kanskje det er bedre fra et dyrevernståsted å la varmekjære dyr leve utendørs rundt middelhavet, og heller drifte villsau og villsvin som klarer seg utendørs her i Norge?
 

Det er sikkert grunner til at man ikke gjør det. Som produktivitet.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (4 minutter siden):

 

image.png.ab65d5a35ed585fa9db4a0e1ad430411.png

Det der er ikke normalen..  Det er oversvømt og ikke måket. Jeg tviler ikke på at lokale NOAS hippier som vet hvor de gamle psykisk syke bøndene bor for å filme fjøsene deres, klarer å få til dette? Men det er sært og unormalt...

Min jobb når jeg var ung var å måke fjøset og fore samt strø strødsel og halm på bingen.. Da ser det ikke slik ut....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Hva vet du om hva som er normalen?

Alle bruk måker og forer og strør, det er normalen. På alle gårder.

Men folk dvs bønder blir senile, psykisk syke og det er tilfelle på bildene du flasher.. og NOAS er veldig smarte, de vet hvor de skal gå..

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
knutinh skrev (9 minutter siden):

Kanskje det er bedre fra et dyrevernståsted å la varmekjære dyr leve utendørs rundt middelhavet, og heller drifte villsau og villsvin som klarer seg utendørs her i Norge?
 

Det er sikkert grunner til at man ikke gjør det. Som produktivitet.

-k

Er ikke problem å drive fjøs så lenge ikke bonden er senil eller alkis. De fleste har utegående gris på sommerstid. Det som varierer er boltreplass, grisen trives i jord og søle men ikke i umåket som på bildet sef..

Lenke til kommentar
Abigor skrev (32 minutter siden):

Er det ikke sammenhengende det jeg sier? Hvis en reportasje på nyhetene viser hvor helseskadelig tobakk er, for deretter å intervjue tobakkindustrien hvor de serverer sine løgner, er det da usammenhengende og mangel på argument om man sier at reportasjen a) ikke er propaganda og b) tobakkindustriens svar er propaganda?

Mener du seriøst at du ikke ser sammenhengen i det jeg sier her?

Nei men må du ikkje påstå at det ikkje var propaganda som blei servert på Dagsrevyen. Spesifiser, så blir debatten bedre. Eg meiner aktivistene bevisst går inn for å finne dei verste tilfellene, og male heile industrien etter dei eksemplene dei finner. Dette meiner eg er rein propaganda. Kva løgn du meiner bøndene kom med, må du igjen, spesifisere.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gouldfan said:

Alle bruk måker og forer og strør, det er normalen. På alle gårder.

Men folk dvs bønder blir senile, psykisk syke og det er tilfelle på bildene du flasher.. og NOAS er veldig smarte, de vet hvor de skal gå..

 

Eller så kan vi snu på det, alle bruk mishandler dyr, det er normalen. På alle gårder.

Men kanskje det er noen unntak? Hva vet du om dette?

Vi har dokumentasjon på dyr som lever i forhold som får holocaust til å se ut som en feriekoloni. Og vi har en kjøttindustri som får tobakksindustriens PR agenter på 70-tallet til å rødme.

Untitled.thumb.png.5b79b3e00e050fed00409c1faf479197.png

Untitled.png.562a97c2d6ec52b1f66d57770b03d77c.png

 

Endret av Abigor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (Akkurat nå):

Eller så kan vi snu på det, alle bruk mishandler dyr, det er normalen. På alle gårder.

Men kanskje det er noen unntak? Hva vet du om dette?

Vi har dokumentasjon på dyr som lever i forhold som får holocaust til å se ut som en feriekoloni. Og vi har en kjøttindustri som får tobakksindustriens PR agenter på 70-tallet til å rødme.

image.thumb.png.8cb562a2c5d1022cb573e739088956df.png

Det er variasjon på bruk, og psykisk syke og senile bønder som ikke vet når de skal gi seg er ikke sammenlignbart med Gestapo og Hitler.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Gouldfan said:

Det er variasjon på bruk, og psykisk syke og senile bønder som ikke vet når de skal gi seg er ikke sammenlignbart med Gestapo og Hitler.

Det var variasjon på sadister og syke nazister som aldri burde hatt jobb i konstentrasjonsleir også. Grisene skal holdes skjult og alt er greit fordi du sier det? Ja da så, da kan vi legge denne saken død. Stikker på butikken og kjøper noen grillpølser fra gilde, det er så godt med et hint av betong på grillen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Vi har dokumentasjon på dyr som lever i forhold som får holocaust til å se ut som en feriekoloni.

Må du slutte med å sammenligne med holocaust. Det er som å pisse på dei som blei sendt der, og blei drept der. Griser er ikkje mennesker, og ein rein sammenligning mellom forholda blir då totalt feil. Ja det er kaldt i sjøen på vinteren, tortur for mennesker, men fisken lever godt. Sel lever god. Samtidig lever grisen fint i litt møkk. Gris lever fint i lavere temperatur. Men ja, ikkje veldig koselig for oss mennesker.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Det var variasjon på sadister og syke nazister som aldri burde hatt jobb i konstentrasjonsleir også. Grisene skal holdes skjult og alt er greit fordi du sier det? Ja da så, da kan vi legge denne saken død. Stikker på butikken og kjøper noen grillpølser fra gilde, det er så godt med et hint av betong på grillen.

Å herlighet.

Sammenligne uføre senile bønder med Hitler???

Det er bare bra at dårlige forhold avdekkes, men ikke tro at det er normalen, dette er propaganda av ekstreme dyrevernere som ille godt vet hvor den senile enkemannen bor....

Men jeg synes det er bra de tar bilder, og passer på.

Og jeg lar det være siste ord.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Pallehysa said:

Nei men må du ikkje påstå at det ikkje var propaganda som blei servert på Dagsrevyen. Spesifiser, så blir debatten bedre. Eg meiner aktivistene bevisst går inn for å finne dei verste tilfellene, og male heile industrien etter dei eksemplene dei finner. Dette meiner eg er rein propaganda. Kva løgn du meiner bøndene kom med, må du igjen, spesifisere.

Hva vet du om det? Det vi fikk servert var fakta - dokumentasjon!

Hva mener du om syriske fengsler? Er det bare Saydnaya som er et unntak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Gouldfan said:

Å herlighet.

Sammenligne uføre senile bønder med Hitler???

Det er bare bra at dårlige forhold avdekkes, men ikke tro at det er normalen, dette er propaganda av ekstreme dyrevernere som ikke godt vet hvor den senile enkemannen bor....

Hvor har du uføre senile bønder fra?!? Hva er normalen? Hvem er den senile enkemannen? Hva er dette for en diskusjon? Jeg forstår ikke!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om det? Det vi fikk servert var fakta - dokumentasjon!

Hva mener du om syriske fengsler? Er det bare Saydnaya som er et unntak?

Som ikkje er representativ for samtlige gårder. Og ikkje prøv å dra inn syriske fengsler. Er ein total avsporing.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (Akkurat nå):

Hvor har du uføre senile bønder fra?!?

Det bildet du viser er tegn på personlig tragedie.

Så sant det ikke er flom så er det ikke måket på dagevis!

Det skal måkes og strøs hver morgen, og gjerne til kvelds også.

Det er faktisk normalen, for det er viktig å skjøte dyra så de holder seg friske...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...