Gå til innhold

Her er de første detaljene om Final Fantasy XVIs verden og figurer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DKC skrev (23 timer siden):

De har gått vekk fra EMO-band-gjengen i det forrige og landet nå altså på ... øh, viktorianske figurer det er vanskelig å tippe kjønnet på?

FF er ikke det det engang var.

 

Saggers skrev (23 timer siden):

De har virkelig en design krise i Square. Ser akkurat ut som NPC´s fra FF14.

Hehe, det er umulig å tilfredsstille alle fans 😅

Enkelte er glad for at de går litt mer tilbake til røttene, med inspirasoner fra middelalderen, konger og krystaller. Ja, det er likt FF14, men ser ikke på det som noe problem. Det er mange FF-fans som aldri har rørt FF14, inkludert meg selv. Online appellerer ikke til meg overhodet. Og da er det siste spillet som hadde en slik setting, hva, FF9? Dette virker som en fresh take på FF14 møter Witcher 3.

Nå likte jeg også storyen som FF15 forsøkte å fortelle. Hadde de gitt blaffen i open world-hypen så kunne de ha fortalt en historie som er like god som FF6 og 7, om ikke bedre. Hele greia med Ardyn og broren er driiitbra.

Tror dette er en sunn retning for Square Enix. De har også tatt tung inspirasjon fra Witcher 3, noe Tim Rogers har snakket en del om. Japanske spillutviklere er visstnok besatt av Witcher 3 og CD project red. Som kommer opp i hvert arbeidsmøte, "Hva ville Witcher 3 ha gjort". Er det noe FF15 (og ff7 remake forsåvidt) sugde på så var det open world sidequests. FF7 remake gjorde en god del ting bedre, og har en solid lineæritet i storytelling, men så fort det er snakk om sidequests og alt som har med open world å gjøre så blir alt plastikk.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...