Gå til innhold

corona-tråden om restriksjoner (der man kan syte og få ut litt gørr)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hiver inn et jeg:

Jeg jobber i butikk. Hver dag er jeg i kontakt med omlag 100 kunder, både direkte og indirekte. Er nok en del kunder som skulle holdt seg hjemme. Men det er ikke det som irriterer meg. Fordi på tross av at jeg jobber i butikk og er borti mange folk hver dag, så blir barn nå frarådet å gå knask eller knep. 

Altså, hva er egentlig forskjellen med at ola nordmann drar på butikken for å kjøpe øl, og at barn ringer på dører for knask eller knep? I fjor hadde jeg 3 grupper med barn på døra mi. Fysj og fy. Og med hele TRE smittede i kommunen så må man ikke finne på å dra på knask eller knep. Men dra på butikken, samles med 50 personer på utesteder, bursdager +++, det går fint. 

Lenke til kommentar
0laf skrev (5 minutter siden):


Nøkkelordet her er vel "frarådet" !

Dersom man ikke er redd for egen eller barnas helse, de blir tross alt sjeldent syke uansett, så går man på "knask eller knep", det er kun en anbefaling.

Forhåpentligvis forstår de eldre og syke at de ikke skal lukke opp døren, selv om mange av de kanskje ikke er så innsatt i nyinnsatte amerikanske skikker, slik at du og barna ikke tar livet av de for noen sukkertøy.

Trodde hele poenget med tråden var at man ikke skulle forsvare tiltak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (5 minutter siden):

Jeg støtter alle tiltak men er likevel dritt lei av korona. Det tror jeg alle er. 

jeg også er dritlei, og spesielt når restriksjoner motsier hverandre. Er ikke bare godt som er kommet ut av restriksjonene heller (ungdommer som fester på steder de ikke burde feks). 

Går sikkert fint an å legge til merkelige, internasjonale regler også. Mine amerikanske venner forteller om at de må bruke maske når de går inn i en restaurant, men når de er blitt ledet til bordet og har satt seg ned kan de ta av masken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten skrev (10 minutter siden):

jeg også er dritlei, og spesielt når restriksjoner motsier hverandre. Er ikke bare godt som er kommet ut av restriksjonene heller (ungdommer som fester på steder de ikke burde feks). 

Går sikkert fint an å legge til merkelige, internasjonale regler også. Mine amerikanske venner forteller om at de må bruke maske når de går inn i en restaurant, men når de er blitt ledet til bordet og har satt seg ned kan de ta av masken. 

Slik er det i Oslo og fra torsdag. Munnbind på inne på resturant og bar når man ikke sitter ved bordet sitt. Ganske logisk, da unngår man å smitte andre enn sin egen gruppe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...