Jump to content
Redaksjonen.

Her smeller ID.3 seg til topps

Recommended Posts

47 minutes ago, Trestein said:

Der røk frunk teorien!

Kva slags frunk-teori og kvifor rauk han?  Kva bilar med frunk er testa etter 2020-kriteria?

 

Sitat:

Det er ikke mulig å sammenligne poengsummer for ulike år uten videre, ettersom det innføres revisjoner av testkriteriene hvert år. 2020-testene skiller seg mye fra tidligere år, ettersom blant annet forskjøvet frontkollisjon testes annerledes nå, og at kraften i sidekollisjon er økt, for å nevne noe.

Edited by Sturle S
  • Like 3

Share this post


Link to post
Sturle S skrev (10 minutter siden):

Kva slags frunk-teori og kvifor rauk han?  Kva bilar med frunk er testa etter 2020-kriteria?

 

Sitat:

Det er ikke mulig å sammenligne poengsummer for ulike år uten videre, ettersom det innføres revisjoner av testkriteriene hvert år. 2020-testene skiller seg mye fra tidligere år, ettersom blant annet forskjøvet frontkollisjon testes annerledes nå, og at kraften i sidekollisjon er økt, for å nevne noe.

Det var en diskusjon om kollisjons sikkerhet. Påstanden var at vw sitt konsept ga dårlig kollisjonssikkerhet. Alternativet til vw var å ha lenger front med kupeen trekt bakover og kortere bagasjerom.

Share this post


Link to post
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Veldig missvisende tittel, denne scoren tar de langt i fra til topps. 15% bak model 3 feks(totalt). 

Er den testet med samme kriterier eller slenger du ut påstander uten å lese artikkelen.

Share this post


Link to post
Trestein skrev (1 minutt siden):

Er den testet med samme kriterier eller slenger du ut påstander uten å lese artikkelen.

Jeg ser på ratingen til encap. Tesla ligger over på alt foruten barne sikkerhet. Her vinner id 3 med en liten margin. Det er bare til å gå på nettsidene å se selv.

  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Jeg ser på ratingen til encap. Tesla ligger over på alt foruten barne sikkerhet. Her vinner id 3 med en liten margin. Det er bare til å gå på nettsidene å se selv.

Du svarte ikke. Det stod uttrykkelig at testen ikke kunne sammenlignes med tidligere tester og det første du gjorde var å sammenligne score prosenten med tesla. 

Da var spørsmålet for å gjøre det må tesla være testet etter samme kriterier. Er den det?

 

Share this post


Link to post
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Veldig missvisende tittel, denne scoren tar de langt i fra til topps. 15% bak model 3 feks(totalt). 

NCAP2020 kan ikke sammenlignes med NCAP2019. Det er forskjellige testkriterier.

Share this post


Link to post
Trestein skrev (2 minutter siden):

Du svarte ikke. Det stod uttrykkelig at testen ikke kunne sammenlignes med tidligere tester og det første du gjorde var å sammenligne score prosenten med tesla. 

Da var spørsmålet for å gjøre det må tesla være testet etter samme kriterier. Er den det?

 

Å herregud, neida id 3 er verdens sikreste bil siden de har gjort om på noen av testene. Alle de andre testene bør bare fjernes.

Forøvrig går det andre veien også, id3 kunne gjerne fått lavere score i 2019 pga ikke lik test..

 

Dere er søte da

Edited by Salvesen.
  • Like 3
  • Innsiktsfullt 2

Share this post


Link to post
9 minutes ago, Trestein said:

Det var en diskusjon om kollisjons sikkerhet. Påstanden var at vw sitt konsept ga dårlig kollisjonssikkerhet. Alternativet til vw var å ha lenger front med kupeen trekt bakover og kortere bagasjerom.

Dårleg eller dårlegare enn med frunk?  No har dei berre samanlikna med ein annan bil som heller ikkje har frunk, so eg lurer på kvifor du meiner at frunk-teorien rauk.  Då må vi vel samanlikne resultatet med ein bil med frunk?  Mange andre bilar utan frunk har òg klart bra score tidlegare, so det er ikkje vanskeleg å dokumentere at bilar utan frunk kan ha god kollisjonstryggleik, men bilar med frunk har generelt gjort det betre.

  • Like 2
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Trestein skrev (1 time siden):

Der røk frunk teorien!

Hvordan mener du? En kan jo ikke sammenligne denne testen med noe annet og det er ingen bil med frunk som har gjennomgått den. Her møter du deg selv i døren... Har du ikke lest artikkelen?

  • Like 3
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Hvordan mener du? En kan jo ikke sammenligne denne testen med noe annet og det er ingen bil med frunk som har gjennomgått den. Her møter du deg selv i døren... Har du ikke lest artikkelen?

Poenget var vel at den bestod testen med god margin. Teorien var at den var farlig pga kort front. Husk at de måler akselerasjonen på dukkene inni. 

Share this post


Link to post
Trestein skrev (1 minutt siden):

Poenget var vel at den bestod testen med god margin. Teorien var at den var farlig pga kort front. Husk at de måler akselerasjonen på dukkene inni. 

Nei du sa teorien røyk, altså er det enda fult mulig at biler med frunk vill gjøre det bedre. For som sagt så var ikke scoren noe særlig. Biler har som nevnt av andre historisk sett gjort det bedre med frunk. 

  • Like 2
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Nei du sa teorien røyk, altså er det enda fult mulig at biler med frunk vill gjøre det bedre. For som sagt så var ikke scoren noe særlig. Biler har som nevnt av andre historisk sett gjort det bedre med frunk. 

Ja teorien om at biler bør ha frunk for å være sikker røyk. Dette har vw bevist. Bilen beskyttet fører og passasjerer. 

Når det er sagt kan det helt sikkert komme biler med og uten frunk som gjør det bedre eller dårligere. Poenget er at det går fint å lage en sikker bil uten frunk. Tror ikke det har stor betydning , det kan nok slå begge veier. Treffer man en stolpe midt på bilen kan det gi et annet resultat enn en murvegg

Share this post


Link to post
4 minutes ago, Trestein said:

Ja teorien om at biler bør ha frunk for å være sikker røyk. Dette har vw bevist. Bilen beskyttet fører og passasjerer.

Du slår inn opne dører her.  Dersom nokon har lansert ein slik teori nokon sinne, rauk den allereie før han var lansert.  Alle bilar utan frunk er jo sikre for ein viss verdi av sikker.  Det vi òg veit frå tidlegare testar er at bilar med frunk er sikrare enn bilar utan frunk.

Edited by Sturle S
  • Like 2
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Sturle S skrev (2 minutter siden):

Du slår inn opne dører her.  Dersom nokon har lansert ein slik teori nokon sinne, rauk den allereie før han var lansert.  Alle bilar utan frunk er jo sikre for ein viss verdi av sikker.  Det vi òg veit frå tidlegare testar er at bilar med frunk er sikrare enn bilar utan frunk.

Har du noe dokumentasjon på dette?

Share this post


Link to post
Trestein skrev (7 minutter siden):

Ja teorien om at biler bør ha frunk for å være sikker røyk. Dette har vw bevist. Bilen beskyttet fører og passasjerer. 

Når det er sagt kan det helt sikkert komme biler med og uten frunk som gjør det bedre eller dårligere. Poenget er at det går fint å lage en sikker bil uten frunk. Tror ikke det har stor betydning , det kan nok slå begge veier. Treffer man en stolpe midt på bilen kan det gi et annet resultat enn en murvegg

Kan du sitere den påstanden? 

  • Like 2
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...