Gå til innhold

Hvem har rett i denne saken (QXL)


Anbefalte innlegg

Jeg fikk et morsomt gullkorn fra han akkurat (denne kom etter at han hadde fått mailen fra QXL og meg).

 

jeg har bedt deg om å ta dette via rettens vei.du trenger ikke skrive mer til meg nå.

evnt videre mailen du sender nå til meg kommer jeg til å ta et gebyr på 1000,-kr for å

lese og besvare mailer fra deg. faktura vil følge fortløpende.ubetalte regninger vil sendes

til inkasso.

 

Altså....hvilket inkasso selskap vil påta seg noe slikt?  :cool:

 

Ingen inkassoselskap har lov til å sende ut regninger der det er

tvist om saken.

 

Hvilket nicknavn har han på QXL ?

 

Ps. har ikke lest hele tråden ennå, det kan være aktuellt å stille

vanskelige spm hvis han prøver å selge noe annet på QXL ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært i kontakt med datakompaniet...de selger jo den psu'en jeg trenger, men jeg gidder vel ikke å bruke 600,- på den? Det er jo han som har gjort noe galt. Da får han kjøpe den til meg.

 

Ellers så tenkte jeg å bestilt meg en ny Amiga 1200 istede (helt ny). Da blir det nok fart i sakene etter hvert :cool:

 

 

Det bildet har jeg sett, og det er egentlig veldig "greit" problemet er bare at jeg ikke har pluggen...dessuten så er det ikke tilkobling på innsiden (rett ved strøminngangen) så jeg kommer jo ikke til der heller...

 

Har derimot hørt at det er muligheter for å koble strøm direkte til HK ved lodding, men jeg har jo ikke anelse om hvor det er.

 

Saken skal gå sin gang, forhåpentligvis så vil han få sin straff. Brev vil bli skrevet imorgen, 1stk kopi til selger, 1stk kopi til forbrukerrådet i Skien.

 

Vi får se hva han sier senere.. :sleep:

 

Jeg legger fortsatt ikke ut verken navn/url til selger...syntes det er for galt å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg fikk et morsomt gullkorn fra han akkurat (denne kom etter at han hadde fått mailen fra QXL og meg).

 

jeg har bedt deg om å ta dette via rettens vei.du trenger ikke skrive mer til meg nå.

evnt videre mailen du sender nå til meg kommer jeg til å ta et gebyr på 1000,-kr for å

lese og besvare mailer fra deg. faktura vil følge fortløpende.ubetalte regninger vil sendes

til inkasso.

 

Altså....hvilket inkasso selskap vil påta seg noe slikt? :cool:

Vel dette viser jo klart at gutten du har kjøpt varen hos ikke vet hva han snakker om og prøver med en "barnehagebløff" å skremme deg, nei stå på ikke gi deg før du har knærta han. Den der advokaten han viser til tror jeg ikke er mer advokat en apen Julius er :wow::wow:

Lenke til kommentar

Sikkert noen som har en brukt strømforsyning liggende. Hadde en liggende før, men nå har jeg flytta hjemmefra for lengst, og regner med at mutter har kvitta meg med den. :ermm:

 

Sett inn en annonse på bruktmarked..

Endret av ØW
Lenke til kommentar

Etter oppførsel til selgar skulle ein tru det stod om millionar.

 

Men å sei 1000,- for kvar mail, og viss du ikkje betaler så går det til inkasso.

Trudde sånne telesex seleskaper var langt ute på viddene, men er blir virkeleg standarden sett for totalt idiotskap.

 

Synes du takla saka granske bra iceraven,

men viss han nekter å gjere opp for seg etter saksbehandling i Forbrukerrådet, ville eg nok ha publisert QXL nicet hans, med advarsel om at denne personen ikkje er seriøs.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Hvis han nekter for evig og alltid, så publiserer jeg nick/navn her. Garantert.

 

Folk burde bli advart mot slike som han...denne inkasso saken hans er jo ganske morsom. Hvilket inkassoselskap ved sine fulle fem ville tatt på seg noe som dette? :roll:

 

Kan informere om at "gutten" er 27 år gammel...

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

jeg blei også lurt av en selger! Selger sa at telefonen (en nokia 7650 forresten) var i meget god stand, bare noen "striper" på displayet.

 

Jaja tenkte jeg, "striper" - det er da ingenting..

Så jeg slår til og når pakken kommer i posten så tenker jeg at dette var en god handel. men når jeg åpner pakken var den HELT annerledes enn det selger hadde opplyst om.

Den hadde en stor, nesten 3 cm ripe/hakk/kutt i skjermen som det ikke var opplyst om. start opp knappen funka ikke. Spurte spesifikt om klaffen var "løs i fisken"(ikke mine ord) men det var den ikke.. noe den ER!

Klaget og klaget men han svarer ikke på mailer eller telefoner..

Burde kanskje skjønt når det var en 18 åring og telefonen ble solgt så billig!

Har en far som er flink med diverse og kjenner folkene på nokia norge så jeg fikk fikset telefonen.. men maken til selger har jeg aldrivært i nærheten av!

Link til "auksjon"

 

 

Selger hadde dessuten ikke slettet noe på telefonen... fant mange bilder av dama hans (usaklig men ikke pen) og mange telefon nr.. var nesten ikke plass igjen på telefonen!

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Jeg fikk et morsomt gullkorn fra han akkurat (denne kom etter at han hadde fått mailen fra QXL og meg).

 

jeg har bedt deg om å ta dette via rettens vei.du trenger ikke skrive mer til meg nå.

evnt videre mailen du sender nå til meg kommer jeg til å ta et gebyr på 1000,-kr for å

lese og besvare mailer fra deg. faktura vil følge fortløpende.ubetalte regninger vil sendes

til inkasso.

 

Altså....hvilket inkasso selskap vil påta seg noe slikt? :cool:

He he he :laugh::laugh:

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge !

 

Lykke til, og bare stå på. Spennende å høre hva som skjer her videre.

Lenke til kommentar

Har en god del erfaring på QXL og det går somregel veldig bra, bortsett fra de få som er utrolige til og lyve\dikte historier til QXL. Blant annet en gang var det en jeg informerte om at varen han hadde ikke hadde den nyprisen han hadde oppgitt, så sa jeg pent at om han regulerte prisen litt, skulle jeg legge inn bud. Dette synes han var kjempefrekt, så han trykket på knappen "vis alle aukjoner fra denne selgeren" (eller noe sånt) og så la han inn beskjed på alle auksjonene "IKKE KJØP FRA DENNE SELGEREN. JEG BLE LURT! HOLD AVSTAND" uten noen annen grunn enn den jeg skrev over. Og oppkrav lønner seg ikke som selger da jeg flere ganger har sendt pakker som kjøper ikke vil hente, slik at den kommer retur, og jeg sitter igjen med portoutgifter... :mad: Så nå selger jeg bare med forskuddsbetaling.

 

Forresten, tilbake til temaet. :p Trådstarter har absolutt rett i dette. Håper du kommer til bunns i dette og at selger får seg en smell... ;)

Lenke til kommentar
Hvis han nekter for evig og alltid, så publiserer jeg nick/navn her. Garantert.

 

Folk burde bli advart mot slike som han...denne inkasso saken hans er jo ganske morsom. Hvilket inkassoselskap ved sine fulle fem ville tatt på seg noe som dette? :roll:

 

Kan informere om at "gutten" er 27 år gammel...

joda 27 år men det er på fødselsatesten, jeg tenkte på oppførsel og da kan du fort slå av en 14- 15 år :D

Lenke til kommentar

way to go, IceRaven! slasker som det der burde vært brent på bålet... :realmad:

Kjøpte selv en telefon der i sommer, hvro selger oppga telefonen som pent brukt. Viste seg senere når jeg fikk den at den hadde veldig mange striper og hakk, samt fuktskade på bunnkontakt. :wallbash:

kjør ham i grøfta, sier nå jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Det er tragisk at sånne mennesker bor i landet her og lager så mye kvalme. Bruk advokat fra nå av og ikke ta direkte kontakt med han. Det skader deg mer enn det gagner deg

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar

Blir så sinnsykt provosert av sånne folk. Har du forresten telefon nummeret til "gutten"? Jeg jobber deltid som telefonselger, og vi har omlag 100 oppdragsgivere. Legge nummeret hans, la oss si 100 ganger på vær liste. Tipper han da får omlag 150 telefoner hver dag fra selgere som skal selge han alt fra annonser til lokalavisen fra kristiansand i sør til alta i nord, når man alt er i gang søker man opp jobb/privat/mobil så er man oppe i 450, og e-mail adressen hans kan man jo gjøre litt av hvert med. :devil:

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Blir så sinnsykt provosert av sånne folk. Har du forresten telefon nummeret til "gutten"? Jeg jobber deltid som telefonselger, og vi har omlag 100 oppdragsgivere. Legge nummeret hans, la oss si 100 ganger på vær liste. Tipper han da får omlag 150 telefoner hver dag fra selgere som skal selge han alt fra annonser til lokalavisen fra kristiansand i sør til alta i nord, når man alt er i gang søker man opp jobb/privat/mobil så er man oppe i 450, og e-mail adressen hans kan man jo gjøre litt av hvert med. :devil:

:fun: lol :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...