Gå til innhold

Hvem har rett i denne saken (QXL)


Anbefalte innlegg

For en ekstremt spydig type. Snakker jo delvis fjortiss-norsk.

 

Jeg mener du har rett i denne saken. Står det ikke noe om at avsender står ansvarlig for å pakke inn pakken forsvarlig? Du har en sak, det er helt klart. Skulle det bli en disputt på høyere plan kan jeg umulig skjønne hvordan selger skulle kunne vinne, samme om dama hans har kontor ved siden av Gud eller ikke..

 

Lykke til, har opplevd liknende før, men i det tilfellet hadde selger oppgitt feil telefonnr, e-mail han ikke svarte på og falsk navn..

 

It's a hard life :(

 

--alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Håper som ALLE andre her at du får tatt knekken på denne selgeren, er ikke noe gøy å bli LURT på denne måten!

Jeg og sikkert flere med meg hadde blitt veldig glade om du legger ut linken til QXL hvor han annonserer dette! Ville gitt en liten pekepinn på en vi ikke vil handle med!

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kommer tilbake med mer informasjon når jeg har fått svar fra QXL/Forbrukerrådet...pr. dags dato så krangler jeg med han via mail.

 

Men det er ikke lett å få han til å forstå fakta i denne saken, han kommer stadig med nye bemerkninger om det meste, tror ikke han ennå har skjønt at han stort sett motsier seg selv for hver mail... :roll:

 

Jeg har vel ikke lov til å opplyse om hvem det er? Jeg mener...det vil vel skade meg en del ved at jeg røper hele historien for gud og alle...eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hva betalte du for greia ?, höres ut som det ikke er snakk om mye penger men att du er såra? da du ble snytt!. Da kan jeg fortelle deg, handler du på qxl er det lotteri om du har med ärlig person eller ikke. Gode karakterer kan peile på kjöp selger har gjort og ikke på om der er en ärlig person du möter.
Jeg lurer på hvor stor prosentèn er for å bli lurt på qxl ?, men det er nokk firma hemmelighet.
Vi elsker jo også å väre naive (litt dumme ?) :love: noen utnytter dette, det er helt normalt! også blir vi så forbanna etterpå men hjelper det?.
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en maskin over qxl. Det var ikke noe problemer i det hele tatt. Kvitering og alt fikk jeg med en gang. Han kjørte også hjem til meg og ba meg starte maskinen slik at alle så at den var i orden.

Mulig at jeg hadde flaks da..

Endret av TeSp
Lenke til kommentar

Generelt sett, så er det blitt "lite" svindel på QXL det siste året. Spesielt siden du nå blir utestengt med 2 minus karakterer.

 

Samtidig så er det ikke så lett å registrere seg mer. Man merker også en kraftig skepsis til personer som er ny registrerte.

 

Jeg så feks en stakkars svenske som solgte Compaq Evo bærbare til en latterlig lav pris (mellom 6-8000,- for stk). Stort sett INGEN bud :roll:.Men så solgte han et par stk...fikk et par plusser, DA la folk inn bud.

 

Selv kjøper jeg mye DVD fra qxl.

 

Fikk nå en epost fra forbrukerrådet. Han anbefalte at jeg sendet inn en klage til både forbrukerrådet og selger.

 

Fikk også mail fra QXL.no support. Jeg kan paste det de skrev.

 

 

Hei XXX og Ice Raven !

 

Når selger beskriver produktet så er han forpliktet til å levere produktet

som beskrevet. Hvis selger ikke greier dette så må han enten utbedre

produktet eller gi selger mulighet til å heve kjøpet.

 

Grunnlaget for dette er nedtegnet i kjøpsloven § 17-22. QXL.NO har dette

nedtegnet i auksjonsreglene punkt 8.

 

I kjøpsloven så sies det at avviket i beskrivelsen må være vesentlig. For å

gi et bilde så er det ikke nok med en ripe på en mobilen . Dette er tuftet

på kjønn og må vurderes fra sak til sak

 

 

Selger har iht. kjøpers forklaring ikke informert godt nok i salgsprosessen.

Så fremt det ikke kommer noe tillegsopplysning om saken så bør selger

utbedre produktet eller gi kjøper mulighet til å heve kjøpet!

 

 

 

Vennlig hilsen

Support

QXL.no

 

 

Føler her at QXL holder meg meg i denne saken...samtidig så har selger fått en kopi til sin email.

 

Hva jeg skrev står vel lengre oppe, så det tar jeg ikke med :yes:

 

Gullkorn? Tja...kanskje etter hvert...jeg må samle de sammen først...han har noen interessante setninger..

Lenke til kommentar
artige mail fra selger...

Lurer virkeleg på kva sjef i eit advokatfirma som ansett kjærestar til 14tissar som sekretærar og ler av manglande informasjon vedrørande kjøp.

Viss det er eit ekte firma han " truer" med så må det vere den værste bakgårdsjappa av eit advokatfirma.

 

Her lyser manglane hard og brutalt.

 

- Strømkontakt manglar --> ikkje informert

- Tilstandsrapporten Nytt/ubrukt --> reell tilstand flassa/skada/bulka

- Museport ok --> eksisterer ikkje, må loddast inn.

 

Men det beste er at han har felt seg sjølv med den 2 vekers DOA garantien sin.

Han har solgt ei komplett maskin som skal kunne starte opp, men ikkje levert med utstyr som er nødvendig for å få dette til. dermed er den DOA i teknisk forstand.

 

Viss no skadane på kabinettet er grunna postens transport, meiner eg at det er sendars ansvar å pakke gjenstanden forsvarlig inn slik at den ikkje kan bli skadd. Med så lite forpakning som denne var utstyrt med fell det tilbake på selgar, og det er selgar som står ansvarleg for gjenstanden uansett.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Jeg fikk et morsomt gullkorn fra han akkurat (denne kom etter at han hadde fått mailen fra QXL og meg).

 

jeg har bedt deg om å ta dette via rettens vei.du trenger ikke skrive mer til meg nå.

evnt videre mailen du sender nå til meg kommer jeg til å ta et gebyr på 1000,-kr for å

lese og besvare mailer fra deg. faktura vil følge fortløpende.ubetalte regninger vil sendes

til inkasso.

 

Altså....hvilket inkasso selskap vil påta seg noe slikt? :cool:

Lenke til kommentar
Jeg fikk et morsomt gullkorn fra han akkurat (denne kom etter at han hadde fått mailen fra QXL og meg).

 

jeg har bedt deg om å ta dette via rettens vei.du trenger ikke skrive mer til meg nå.

evnt videre mailen du sender nå til meg kommer jeg til å ta et gebyr på 1000,-kr for å

lese og besvare mailer fra deg. faktura vil følge fortløpende.ubetalte regninger vil sendes

til inkasso.

 

Altså....hvilket inkasso selskap vil påta seg noe slikt? :cool:

Da er du vel kommet til det punktet for din onkel/tante kanskje bør sende et brev for deg så kan han fakturere dem 1000 spenn for svaret........

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Ellers kan du jo høre med denne [url="http://www.amigashop.com/"]sjappa[/url], mulig de kan hjelpe deg. (Så slipper du å krangle mer med selgeren )

[url="http://www.amigashop.com/shop.php?k=c4e32e1442e2f3f7779233c5649c8ea8&s_19=&grp=19-66-52-96"]A1200PSU40 Amiga 500/600/1200 strømforsyning/PSU 4.3A,refurb. 546,- [/url]

(Kan jo sende en mail, og høre om de har billigere alternativer) Endret av ØW
Lenke til kommentar

Ble lurt nå i høst ved kjøp av et paintbalgevær på qxl, hjalp pent lite med den mailen fra qxl. Jeg fikk ingenting.......................... skal snart selge geværet, men må først skaffe utstyr så det fungerer :devil:

 

har også kjøpt et skjermkort som ikke fungerte, gnom av en selger svarte ALDRI på telefonen eller mail.

 

Så mitt råd er, kjøp alri noe som koster mer enn det er greit for deg å miste.

Lenke til kommentar

Er veldig spent på hva som kommer til å skje videre her nå. Hadde jeg vært IceRaven, så hadde jeg sendt vedkommende flere mailer. Hvis da vedkommende skal fakturere 1000 kroner for hver mail, så ville jeg igjen tatt kontakt med skatteetaten og nevnt navnet til han og at han jobber svart (tar 1000,- for å lese en mail) samt be de følge opp personen. Du kan også nevne at du har sendt omlag 30 mailer og det beløper seg til 30.000,-

 

Og spør for guds skyld om du får rabatt ettehvor mange mailer du sender.

 

Gi oss linken / QXL nick også, for du er jo nesten forpliktet til å oppgi personer som ikke følger retningslinjene slik at vi andre kan styre unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...