Gå til innhold

Hvem har rett i denne saken (QXL)


Anbefalte innlegg

Jeg er enig med folk her... Ta saken opp med QXL. De har alletider slått hardt ned på folk som prøver å svindle. Jeg har selv handlet og solgt en del på QXL, og har fått så å si øyeblikkelig hjelp når f.eks. kjøper ikke stod ved budet o.l.

Så forhindrer du iallfall at vedkommende ikke kan prøve og svindle noen andre. Useriøse kjøpere/selgere er det ingen som liker.

BTW.

Når du kontakter QXL, så kan skrive omtrent det du skrev i første posten. Der forklarte du jo ganske bra hva som har skjedd. Bare unngå subjektive/usaklige kommentarer. (bare et råd)

Endret av JaymzAH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært konstant saklig gjennom mine mailer, jeg har ikke bannet eller sagt noe usaklig av noe slag. Jeg har hele tiden kommet med mine meninger om saken + at jeg har stilt spm. ved beskrivelsen + faktiske fakta når varen ankom :)

 

Jeg gidder ikke å bli sinna for dette, jeg er litt for rolig av person til det :)

 

Men som sagt, selger har jo kommet med noen interessante kommentarer i mailene sine :D

 

Her har dere et morsomt eksempel:

 

Jeg syntes kabinettlokket spriket en del (bevis på slitasje), så jeg spurte om det var mer brukt enn selger ville oppgi. Dette er ordrett en del av svaret jeg fikk (ikke hele).

 

jada lokket spriker det har det gjort siden første gang jeg tok det

av.. jeg vil se deg lage samme type lokk i så tynt valset stål og se kor stivt du får det..da må du heller ikke klage til meg, men til gud for at han puttet deg på en planet med slike fysiske lover,.

 

 

Dette er jo ikke hovedpoenget i min klage til selger, mitt hovedpoeng er at han ikke oppgir riktige fakta om vesentlige mangler. Litt slitasje kan jeg alltids leve med, men jeg må jo stille spm. ved feil beskrivlse av varen.

 

 

Jeg har spurt om han kan være seriøs, dvs ikke bli irritert. Det klarer han ikke. Jeg har nå sendt han enda en mail, der jeg sier at jeg vil ta det opp med forbrukerrådet + QXL. Ennå ikke fått noe svar på denne mailen (regner egentlig ikke med noe svar).

 

 

Høres bra ut at folk er enig med meg, det virker jo som om jeg tenker riktig og ikke han...

 

 

Når det gjelder det å legge ut URL til auksjonen...kan jeg gjøre det? Jeg mener, jeg har jo ingen interesse av å "sverte" selger egentlig...men han har faktisk over 30+ karakterer på qxl, så han har jo solgt mye før, dog mest andre artikler som finlandshetter etc...

 

 

Vil bare si at det er kjempefint av dere å kommer med tips om hvordan jeg skal ordne denne saken, tusen hjertelig takk til alle :thumbs::love:

Lenke til kommentar

Nå har jeg sendt en mail til QXL kundesupport (de er meget hjelpsomme der fra før av erfaring).

 

Dette er hva jeg skrev:

 

Hei,

 

Den 20/12-03 så la jeg inn et "kjøp nå" bud på en Amiga på QXL.

 

Gjenstandsnummer: 10342001

 

Jeg spurte selger om detaljerte spesifikasjoner, noe jeg også fikk på det meste som omhandlet maskinen.

 

Han sa blandt annet at kabinettet var å betegne som nytt.

 

I ettertid så har det kommet frem en del vesentlige opplysninger som selger ikke ga informasjon om under auksjonen.

 

1. Selger ga ingen opplysninger om at det faktisk manglet museport på maskinen, han sa at denne kunne jeg få kjøpt for 60,-. Dette stemmer ikke, den koster pr. dags dato 223,- + frakt. Selger opplyser om dette før jeg får Amigaen i posten. Jeg godtar jo dette, siden jeg allerede har kjøpt den.

 

2. Jeg ba selger TESTE Amigaen FØR han sendte den i posten til meg. Selger tester Amigaen og sier at den virker som den skal. Samtidig så unnlater han å informere om at det ikke medfølger strømkontakt til Amiga'en. Denne strømkontakten er det heller ikke mulighet for å skaffe noe sted, da dette er en spesialplugg som følger med Amiga'en når den er ny. Jeg har med andre ord ingen mulighet til å teste maskinen, eller få den til å virke på noen måte. Det selger har gjort er å bruke sin egen strømforsyning til en annen Amiga han bruker selv. Han vet med andre ord utmerket godt at jeg ikke kan få den til å fungere.

 

3. Selger sender hele Amiga'en innpakket i et lag bobleplast + gråpapir med posten. Når pakken kommer til min postbutikk den 31/12-03. Så reagerer de kraftig på at den har blitt sendt på denne måten. Når jeg spør selger om hvorfor han har brukt en slik dårlig innpakning, så sier han at dette var den innpakingen som hans postkontor i Bergen anbefalte. Kabinettet har flere merker i lakken + at det er en bulk på toppen. Det ser med andre ord ikke nytt ut mer, kabinettet bærer også prek av dårlig lagring, det er missfarget på siden og er fult av støv.

 

Jeg har prøvd å få til en avtale med selger via mail (dere kan få mailene om dere vil), men han er lite villig til samarbeid på noen måte. Han betrakter kjøpt som "ferdig" og vil ikke ha noe mer med denne saken å gjøre. Selv om han bevisst ikke har nevnt vesentlige mangler ved varen før avsending.

 

Jeg har også prøvd å holde en saklig tone med selger, men han har til svar gitt utrykk for at han ikke har noe mer å si i denne saken. Jeg har opplyst han om diverste § i kjøpsloven. Deribalndt § 19 som omhandler auksjonssalg. Denne overser han bare og sier at det ikke er hans problem at jeg ikke får Amiga'en til å fungere.

 

Har dere noen ideer om fremgangsmåte i slike saker? Jeg vil kontakte forbrukerrådet imorgen og forhøre meg om mine rettigheter i denne saken.

 

Jeg har jo selvsagt allerede gitt selger en + karakter her på QXL, da han virket meget seriøs (har 32+ karakterer fra før) helt til jeg mottok varen og begynte å stille spørsmål ved den. Da har han kun svart på en meget useriøs og lite hjelpsom måte.

 

Håper dere kan hjelpe meg!

 

Med vennelig hilsen,

 

Åsmund Jørgensen

 

Dette er vel dekkende ville jeg tro? Hvis ikke, så kan jeg jo svare på mailen jeg får fra kundeservice..

Lenke til kommentar

Du har rett her! Bare stå på. Håper QXL anmelder han, for det er jo tydelig at han bare var ute etter å svindle..

 

Hvis det kan være til noen hjelp så kan du få en AT psu av meg, jeg vet dog ikke om den har spesial "pluggen" du snakker om. Det er en standard AT-strømforsyning..250W. Betaler du frakt så er den din..

Lenke til kommentar

Det fulgte med en AT psu, men ikke strømkontakten.

 

Jeg fikk en mail fra vedkommende idag.

 

Alltid koslig med mail :laugh:

 

Jeg sier for n`te gang.. det var ingen bloody riper i det ******* kabinettet er du tung i

hodet eller? de ripene skjønner vel du også er komt under frakt? evnt bulk..

i såffal har du problem og ta opp med posten om..

det mangler ikke en dritt.. (jeg ser vekk fra museporten) det er et spørsmål om lodding..

det ligger inn under det jeg beskrev som puzzle..

 

damen min er sekreter i et juristfirma og har fri rettshjelp gjennom der. sjefen der er en

kompis av meg og har snakket med ham om dette han ler av deg for og si det litt

simpelt.. du velger jo og ikke høre etter det er ditt problem.. jeg har tilbudt meg mer en

rimelig og hjelpe og jeg har fortalt deg før du betalte meg en ******* kr (jeg har mailene)

at den ikke var oppe og gikk.. du har ingen ting på meg.. ingen ting.. sorry mac sånn er

det..

 

og nå har du gjort meg så sur at jeg ikke ønsker hjelpe deg for du er en grineunge..

så lykke til.. ha en fortsatt god helg og ikke plag meg med svada..

 

Jeg har spurt etter de mailene han nevner. Men har ennå ikke fått noen av de (jeg har de jo selv). Nevner aldri noe om puzzle heller.

 

Her er utdrag fra en mail før han sendte varen (navn etc er sladdet)

 

 

>===== Original Message From "xxxxx xxxxxx " =====

>hei.. jeg har hatt fyr i den nå.. alt ser ok ut.. "skulle noe bli ødelagt i

posten" så gir jeg

>deg 2 ukers retur rett (vel ikke en angrefrist men en ødlagt on delivery

garranti "altså du

>får igjen dine penger")den gjelder bare på selve amigaen og toweret siden det

var det

>du bydde på ellers har jeg sagt at om monitoren ikke virker så har du oxo en

retur rett

>på den der jeg dekker porto og noen 100 lapper.. det andre stuffet gir jeg

ingen garranti

>på.. det er bare freebees..

>

>xxxx..

>

>(jeg sender deg en mail med kontonr og porto kostnader seint i kveld..)

>

>> ------- Original Message -------

>>

>> From : iceraven

>> Date : Sun, 21 Dec 2003 17:03:38 +0100

>>

>>Du kunne ikke tenkt deg å starte den da...bare se til at den virker?

>

>Er litt kjekt å ha slikt iorden før noe eventuelt sendes avgårde (om det ikke

>skulle fungere)

>

>Hilsen,

>

>Åsmund

Lenke til kommentar

Har akkurat ringt og snakket med personen. Han blånektet for 14d returrett også. Han ble faktisk ganske sint...da vi siterte mailen hans. Blir interessant dette her...dessverre så har han vært så dum at han har trukket inn et advokatfirma (mindre smart) + at han har trukket inn uskyldige som får lide.

 

Jeg vil jo selvfølgelig kontakte advoktaten som "lo" av mine krav :wow:

 

Personlig så tror jeg ikke han har snakket med noen advokat.

 

Vi får se imorgen, nå skal jeg på jobb. :cool: ( :thumbdown: )

Lenke til kommentar

få onkelen eller tanten din til å skrive et brev og stemple det fra

advokatfirmaet sitt. send ham brevet og si at han vil bli anmeldt

om han ikke overfører pengene dine til din konto innen 10 arbeidsdager

(eller noe slikt). om det ikke skjer noe, så får du gå rettens vei. husk

at du gjør selger en tjeneste her, bedre å bli strammet opp på den

måten enn å bli skutt ballene av med en pompehagle (nei, det har

ikke skjedd meg:) )

Endret av capy
Lenke til kommentar
Vel her har han gitt deg 2 ukers returrett skriftlig , da har han jo tapt i utgangspunktet.

:yes:

 

----

Han fyren motsier seg hele tiden. Hvis han er så dum å trekke inn advokat i denne saken så har jo han driti på traget.

 

At han blir sint er jo et tegn på at han ikke vil ha noe med deg å gjøre.

 

Få sendt et brev fra onkelen din eller tanten din så ser vi hvem som er mest redd. Eller for den del få forbrukerrådet eller noe den duren til å sende han et brev. Hvis han blånekter forsatt går det jo mot en rettsak og han taper enda masse penger! Da må han dekke alle saksomkostninger. Du kan jo bare legge fram alle mailene dine så har du bevis på alt. Retten gidder vel ikke å bruke lang tid på dette. Det som tar tid er å få lagt fram alle mailene og få dømt denne duden slik at han kan få lide over salget sitt av den dårlige varene.

 

Et lag med boble plast og et lag med gråpapir hjelper svært lite. skulle han absolutt bruke bobleplast måtte det minst 6lag for å ta i mot støtten den kan få i posten.

 

I tillegg sier jo han fyren at du får ta opp skadene som har skjedd med posten. Men trådstarter sier jo postbutikken hans at dem skjokkert over å se hvor dårlig innpakket dem var.

 

Gleder meg ihvertfall til å høre åssen det går i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...