Gå til innhold

Hvem har rett i denne saken (QXL)


Anbefalte innlegg

Burde kanskje skjønt når det var en 18 åring og telefonen ble solgt så billig!

Litt dumt om folk ikke stoler på 18-åringer og... Jeg er 18, og har tenkt å selge litt på QXL :) Det burde være lettere å garantere sikkerhet for begge parter, f.eks. er vel postoppkrav en ganske grei måte?

Tror egentlig det ikke finnes fasitsvar på hvordan man kan unngå svindel. Betaler man forskudd, kan det hende at selger er svindler og ikke sender varen/sender en defekt vare og gir blanke f*** i kjøper. Eller hvis selger sender med postoppkrav, og det viser seg at kjøper gir blaffen i å hente varen. Da sitter jo selger med skjegget i postkassa. Men jeg er helt enig i at forskuddsbetaling er den mest usikre betalingsmåten. Så lenge selger er seriøs, kan jeg fint handle med en 18-åring jeg. Alder har lite å si for seriøsiteten. Og selgeren det er snakk om her, er jo 27 år!!!! Og snakker som en typisk fjortiss. Senk ham, Iceraven. Senk ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, stigfjel. Tror nok postoppkrav er den beste måten i mitt tilfelle, da jeg skal selge min første vare og jeg har på denne måten lav troverdighet hos kjøper. En ting jeg begynte å lure på når jeg så budene, var om det er mulig å velge kjøper. Har man en med masse plusspoeng som tilbyr 110 kroner, og en med 1 minuspoeng som tilbyr 111, så er det jo svært fristende å "tape" 1 krone mot å sikre seg en seriøs kjøper...

Lenke til kommentar
Hva med ikke å handle på QXL?

Helt enig.

Kjøpte en pc der engang. Pc-en kom, men ikke i god stand.

Selger skylte på posten og posten mente at selger ikke hadde pakket den forsvarlig.

 

Jeg fikk ikke noe igjen av posten og selger hadde self. godt konkurs.

 

Det er surt! Brukte komf. pengene mine... jaja...

 

Det er heller ikke mye penger å spare på å kjøpe fra QXL.

Endret av EspenDL
Lenke til kommentar
Helt enig, stigfjel. Tror nok postoppkrav er den beste måten i mitt tilfelle, da jeg skal selge min første vare og jeg har på denne måten lav troverdighet hos kjøper. En ting jeg begynte å lure på når jeg så budene, var om det er mulig å velge kjøper. Har man en med masse plusspoeng som tilbyr 110 kroner, og en med 1 minuspoeng som tilbyr 111, så er det jo svært fristende å "tape" 1 krone mot å sikre seg en seriøs kjøper...

Det er selvfølgelig sant, men problemet er at selger ikke kan styre budrunden. Og hvis man prøver seg på en cowboyløsning, kan han med ett minuspoeng gi selger en kraftig skrape og kanskje få reaksjoner fra QXL...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

folk...

de er bare ikke å stole på

 

hva med å opprette en svarteliste her på hw.no?

så kan de "skikkelige brukerne" surfe seg igjennom hver dag, å se om det er noen i området å banke opp ;) (dårlig spøk?)

 

Hadde det vært jeg som styrte.....

hadde staten tilbydd rettslig hjelp, kjappt og effektivt (og gratis), istedet for å bruke en masse penger på dyre middager, fansy hoteller (for noen ansatte i den offentlige sektor), og også hadde en spart inn en masse på å kutte ut goder til de som havner i fengsel, og faktisk skal bli straffet (som denne svindleren gjerne burde bli).

Lenke til kommentar

Synes denne er litt drøy også: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10...um=1&Catg=11767

 

Hvis jeg ikke tar helt feil får man samme PSU hos PSData for 167 kr http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details . Og "kjøp nå"-prisen på 230 kr!?!.

 

Og denne: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10...um=1&Catg=11767

 

Den har jeg virkelig lyst på... :D

Endret av nilsvn
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Det var da en voldsom 'bump'. Åtte måneder! [edit]litt sent ute ja...[/edit]

 

Han som var misfornøyd har vel rukket å sveise sammen et kabinett på egenhånd og dreie en strømkontakt ut av en plastbit siden denne tråden ble postet.

 

-Men det kan jo fortsatt være interessant å høre hvordan det gikk.

Endret av John P.
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...