Jump to content
iR' BR34K

TEST: Oculus Quest 2 256 GB VR-briller

Recommended Posts

29 minutes ago, Merko said:

Vurderer kjøp, men usikker på 64GB vs 256. Tar spillene mye plass?

Nei, feks tar the walking dead saints and sinners på PC 31gig, men tar 12 gig på quest,  og det tror jeg er det største spillet på quest nå. Youtube programmet tar hele 650mb, noe jeg syns var fryktelig mye. 

Onwards på pc tar vel rundt 10-15gig. Mens på quest tar den 2.5gig.

Edited by Gunfreak
  • Like 1

Okai. Så du vil anslå at man like godt kan gå for 64GB? Man spiller vel kanskje et spill til man er lei av det, så avinstallerer man. På en annenside så er det jo greit med å være litt fremtidssikker med mer plass.. Vanskelig :p 

Vurderte også 1 hver av de som julegave, da sparer man jo litt om 64GB er nok men

Med mindre du skal ha mange dusin spill samtidig og faktisk laste ned HD filmer til headsettet, tror jeg 64 holder, det var det jeg gikk for. QUEST spill kan jo kanskje med tiden bli større, men ser ut som VR generasjonene bare er 1-2 år. Så innen nye spill kommer som tar kjempe plass har sikkert quest 3 eller 4 kommet. Og om du kobler den til PCen med kabel eller wifi har jo ikke lagringa på questen noe å si.

• Like 1

21 hours ago, seth_vacn said:

Har lyst på VR, men aner ikke hvilket jeg skal kjøpe meg, har aldri prøvd det før heller, men det virker kjempemorro!

Jeg vil anbefale å vente til vi vet hva Sony kommer med og når.

• Like 1

Bone skrev (17 minutter siden):

Ville bare si at jeg er veldig fornøyd med min Oculus Quest 2. :w00t: 

Da er vi to. Var noe annet hen quest 1. Skal sjekke mitt litt ut i dag i dcs med link. Trenger meg en f-16 tur. 

Oculus Quest 2 er bare helt magisk!

Skulle vært litt bedre batteri, men funker fett med en powerbank i baklomma og ledning opp :)

Ellers kan facebook snuse meg i hue og ræva, håper dem koser seg max :)

Hei, takk for dine betraktninger,. Jeg har sittet litt på gjerdet, men nå blir det en Quest 2 på din anbefaling(!). Min vei inn i VR er via dk2, rift, så HP reverb g1, og deler dine betraktninger om HP. Supert til sitt bruk, håpløs kabel.. Med unntak av oppløsning har jeg vært superfornøyd med Oculus-produktene. Ser mange kritiserer Quest 2 når det gjelder headstrap, men kunne tenke meg å holde igjen litt på investeringen. Bør jeg tenke 256 og elite headstrap (primært for roomscale, multiplayer-opplevelser fps, kommer til å koble til pc over wifi og spille via den hvis de gode spillene kommer der). Og - det er litt å spare ved å bestille direkte fra Oculus, mva er ikludert i prisen, ikke sant? Noen som har synspunkter/innspill? (bestillingen går i dag :-) )

Trenger ikke 250 saken, men skal du spille FPS må du nesten ha elite strappen. Ellers vil brillene ikke sitte bra på hode. Når du beveger deg fort.

• Like 1