Gå til innhold

TEST: Oculus Quest 2 256 GB VR-briller


Anbefalte innlegg

Når det gjelder Quest 2 og Facebook konto..

Det er vel slik at man kan logge VR Settet ut i fra en Facebook konto og inn på en annen, slik at det man kjøper av spill og slike ting følger personen og ikke VR settet?

I så fall så blir det jo omtrent som en mobiltelefon. Man logger inn på sin egen konto og så senere hvis man skal selge enheten, så logger den nye kjøperen inn med sin konto.

Fungerer det på samme måte med Quest 2, eller på en annne måte?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
arne22 skrev (2 minutter siden):

Når det gjelder Quest 2 og Facebook konto..

Det er vel slik at man kan logge VR Settet ut i fra en Facebook konto og inn på en annen, slik at det man kjøper av spill og slike ting følger personen og ikke VR settet?

I så fall så blir det jo omtrent som en mobiltelefon. Man logger inn på sin egen konto og så senere hvis man skal selge enheten, så logger den nye kjøperen inn med sin konto.

Fungerer det på samme måte med Quest 2, eller på en annne måte?

Samme, spillene følger kontoen. De forsvinner om man sletter kontoen, man kan ikke deaktivere kontoen og fortsette spille. 

Lenke til kommentar

OK. Men det betyr at man kan være flere om å dele det samme Quest 2 VR sett og så kan man bare logge ut og logge inn med ny konto?

Er det tungvint, at man må resette og reinstallere hele greia eller går det rilemelig lettvint?

(Skal ha ett sett Quest 2 til låns men har ikke startet opp med bruken ennå.)

Endret av arne22
Lenke til kommentar
42 minutes ago, arne22 said:

OK. Men det betyr at man kan være flere om å dele det samme Quest 2 VR sett og så kan man bare logge ut og logge inn med ny konto?

Er det tungvint, at man må resette og reinstallere hele greia eller går det rilemelig lettvint?

(Skal ha ett sett Quest 2 til låns men har ikke startet opp med bruken ennå.)

Ifølge denne artikkelen så kan man det ja:

https://www.roadtovr.com/multi-user-app-sharing-oculus-quest-2/

Men ikke helt enda. En oppdatering med denne muligheten kommer denne måneden.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Enceladus said:

Ifølge denne artikkelen så kan man det ja:

https://www.roadtovr.com/multi-user-app-sharing-oculus-quest-2/

Mange takk for innspill, men linken over gjelder vel "multiuser". Det jeg tenkte på var om man kunne resette hele greiene og starte forfra med ny konto. Googlet litt og det ser vel ut som at det er mulig.

How do I do a factory reset on my Oculus Quest?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg omsider fått kjørt igang Quest 2 og kikket på de demoprogrammene som fulgte med. Skjønner nå litt mer hva det går i og synes det er litt imponerende å se film på stort kinolerret.

Når det der i mot gjelder det med å få PC-skjermen opp i brillene, slik at jeg kan se innholdet i PC skjermen i brillene, så fungerer det ikke. Har kjøpt inn original lang kabel for å teste ut Oculus Link, men foreløpig så fungerer det ikke. Første PC jeg testet med hadde grafikkort innebygd i prosessor, så her fungerte det jo ikke i det hele tatt.

Neste PC jeg testet med skulle oppfylle minimumskravene, og ved installasjn av programvare så kom det bare OK hele veien. Når jeg koblet opp og klikket på meny for tilkobling til PC, så fungerte det allikevell ikke. Til sist så kom det opp en melding som sa at PC ikke oppfylte de siste reviderte systemkravene.

Jeg har ganske mange PC'er men ingen oppfyller kravene til grafikkytelse for å kunne kjøre Oculus Link. 

Så skal det også finnes en tråløs løsning som heter "Virtual Desktop". Jeg har fått med meg at man må ha er 5GHZ nettverk. Hva med krav til grafikkytelse, er det det samme kravet som for Oculus Link, eller kan det være at jeg kan klare meg med "enklere utstyr"?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...