Gå til innhold

Facebook og Google sensur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Oddvardm said:

Ok. Hvor tror du eventuelle emailer kommer fra? Ukraina er vel mest nærliggende å tro (hvis de er ekte da). Har disse blitt 'forwarded' vil kilden (hvem som lekket dem) kunne bli avslørt. Du kan vel tenke selv vel. Uansett så vil Biden's reaksjon være avgjørende. Hvis dette er bare oppspinn så vil de kreve artikkelen stoppet og en offentlig unskyldning. Hvis ikke så går den videre på sine egne ben.

Hæ?

Les lenken jeg la ved, du. Da skjønner du hva jeg snakket om. Eposter kommer fra avsender sin epost-konto. I dette tilfelle skal det visstnok være gmail. Foreløpig er det dog bare en pdf-fil og det kan hvem som helst lage.

Biden bør ikke gjøre noe. Denne saken er i ferd med å kollapse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er med og driver en ganske stor Facebook-gruppe, og vi har vært mye plaget med sensur fra Facebook i det siste. Vi har veldig streng moderering, og vi får likevel stadig beskjed om at innhold i gruppa har blitt faktasjekket og at det kan minke synligheten til gruppa.

Utenom disse "faktasjekkene" så har Facebook også ganske klare retningslinjer for hva man ikke har lov til å si om bl.a. COVID-19. Man har for eksempel ikke lov til å si "påstander om at COVID-19 ikke finnes, ikke er en pandemi eller ikke er farligere enn en vanlig influensa eller forkjølelse". Direkte sitat fra deres retningslinjer.

Vi fikk nylig en strike der de merket flere innlegg som i strid med retningslinjene, og at gruppa kunne bli stengt ned hvis det skjedde igjen. Kan ikke si noe om det var en glipp fra vår side siden Facebook bare slettet innleggene uten mulighet for oss til å se igjennom dem. Så det gjør det jo også vanskelig for oss å klage dersom de skulle ha begått en feilvurdering.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (37 minutter siden):

Hæ?

Les lenken jeg la ved, du. Da skjønner du hva jeg snakket om. Eposter kommer fra avsender sin epost-konto. I dette tilfelle skal det visstnok være gmail. Foreløpig er det dog bare en pdf-fil og det kan hvem som helst lage.

Biden bør ikke gjøre noe. Denne saken er i ferd med å kollapse.

Du vet virkelig ikke hva du snakker om gjør du vel?

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Oddvardm said:

Du vet virkelig ikke hva du snakker om gjør du vel?

Jo.

Denne eposten skal I følge NYPost være hentet direkte fra harddisken til Biden sin MacBook Pro. Som de i følge deres egen artikkel har fått av Bannon som igjen har fått den av Giuliani. Det er ingen kilder å beskytte da deres kilder står svart på hvitt i artikkelen.
 

Quote

 

But before turning over the gear, the shop owner says, he made a copy of the hard drive and later gave it to former Mayor Rudy Giuliani’s lawyer, Robert Costello.

Steve Bannon, former adviser to President Trump, told The Post about the existence of the hard drive in late September and Giuliani provided The Post with a copy of it on Sunday.

 

Dett er en falsk historie plantet av Giuliani.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (5 minutter siden):

Dett er en falsk historie plantet av Giuliani.

Hahahaha. Hvis det er tilfellet så er han tidenes mest idiotiske person med tidenes dummeste sjansespill, og det tviler jeg sterkt på.

For da ryker han rett inn i fengsel og får utallige søksmål på seg samtidig, og det burde du også forstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så bra at Twitter tar samfunnsansvar.

Og at idioter ikke får tweete løgner de burde visst er løgner, i hensikt å sabotere valget og påvirke mennesker som ikke korrigerer synspunkter når de blir korrigert, er bra.

 

Først svar på Twitter, for meg:

Sitat

LOL. You, an editor at the New York Post, one of the shittiest, overpriced papers in the nation, should realize that the "emails" were a complete fabrication. You should be embarrassed and fired.

...oppsummerer saken bra.

...

New York post misbruker sin posisjon som 'nyhetsformidler' til å poste saker de vet er fabrikkerte, under påskudd av pressefrihet, for å manipulere velgere på vegne av det republikanske partiet.

Dette er andre gang på kort jeg har observert dem poste bestilte angrep på Trump sin opposisjon, som om det som formidles var sant, uten å vise tegn til å forsøke å bekrefte eller avkrefte historiene -- gjøre jobben sin som journalister.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Så bra at Twitter tar samfunnsansvar.

Og at idioter ikke får tweete løgner de burde visst er løgner, i hensikt å sabotere valget og påvirke mennesker som ikke korrigerer synspunkter når de blir korrigert, er bra.

 

Først svar på Twitter, for meg:

...oppsummerer saken bra.

...

New York post misbruker sin posisjon som 'nyhetsformidler' til å poste saker de vet er fabrikkerte, under påskudd av pressefrihet, for å manipulere velgere på vegne av det republikanske partiet.

Dette er andre gang på kort jeg har observert dem poste bestilte angrep på Trump sin opposisjon, som om det som formidles var sant, uten å vise tegn til å forsøke å bekrefte eller avkrefte historiene -- gjøre jobben sin som journalister.

Red, hvorfor blir de ikke saksøkt hvis de ikke har noe å fare med? Et slikt person angrep som dette her, og på en president kandidats sønn til og med burde provosere sterke kontrakrefter hvis den var usann burde den ikke? Hele DNC maskineriet burde jo slå inn med full tyngde mot NYP. Allikevel skjer det ikke. Hva tenker du om det?

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (4 timer siden):

Denne eposten skal I følge NYPost være hentet direkte fra harddisken til Biden sin MacBook Pro. Som de i følge deres egen artikkel har fått av Bannon som igjen har fått den av Giuliani. Det er ingen kilder å beskytte da deres kilder står svart på hvitt i artikkelen.

Godt argument. Beklager tidligere sleivete kommentar. Hvis du ser på orginal artikkelen er det et beslags dokument fra FBI som ble gjengitt. Hvis det er ekte (som jeg tror det er) hefter det ikke en 'gag order' med det dokumentet. Derfor er vedkommende som har 'gjengitt' hard driven ikke skyldig i noe galt. Men hva om gjenngivelse av personlige emailer kan straffe forfølges hvis de gjengis i sin helhet? Julien Assange saken ringer bjeller for meg. Hva om det var folk på cc lista som ikke skal ut i offentligheten? Hva om .... mange grunner til å ikke offentligjøre metadataene. Men det som gjelder er om emailen er virkelig eller ei, og om det kan bevises i en rettsak med lukket bevisførsel ('sealed' som de sier Over there. Jeffry Epstein???). En litt enkel fremstilling, men tenk gjennom kildevern en gang til.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 timer siden):

Ganske utrolig. Flere som har blitt låst ute/miudlertidig sperret fordi de har delt NYPost historien, bl.a. McEnany.


 

Det er Demokratenes virkelige makt over mediene du nå ser utfolde seg i hele sin prakt. Men de tør ikke bruke rettsvesnet. Hvorfor ikke tror du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Så bra at Twitter tar samfunnsansvar.

Og at idioter ikke får tweete løgner de burde visst er løgner, i hensikt å sabotere valget og påvirke mennesker som ikke korrigerer synspunkter når de blir korrigert, er bra.

 

Først svar på Twitter, for meg:

...oppsummerer saken bra.

...

New York post misbruker sin posisjon som 'nyhetsformidler' til å poste saker de vet er fabrikkerte, under påskudd av pressefrihet, for å manipulere velgere på vegne av det republikanske partiet.

Dette er andre gang på kort jeg har observert dem poste bestilte angrep på Trump sin opposisjon, som om det som formidles var sant, uten å vise tegn til å forsøke å bekrefte eller avkrefte historiene -- gjøre jobben sin som journalister.

Det er helt latterlig hvor annerledes den pipen din hadde vært hvis dette gjaldt Trump sin sønn.
Hyklere er det verste jeg vet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt sykt at Twitter i det hele tatt tør. Altfor lenge har de på en eller annen måte klart å holde seg mellom definisjonen for "public space" og "distributor". Noe som har gjort det enkelt for de å unngå en del svært krevende lover og regler. Med denne aktive sensurering vil de bli presset inn i en kategori noe som kommer tilbake for å bite de i ræva senere.
Dette kan bli tidenes dårligste business-avgjørelse å ta i så fall. Kun tiden vil vise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sitere reddit.

Quote

Lemme get this straight. Hunter Biden, elbow deep in a conspiracy to make a fuckton of money by giving some Ukrainians access to his dad, drops off a water logged laptop at some random laptop shop. He then never returns to get it. The shop owner then decides to call the FBI to report this laptop and before they can take it, makes a copy of the hard drive. Upon realizing what he really has, very incriminating emails between the son of the vice president and some gas and power guys gives the hard drive to Rudy. Rudy then knowing he holds evidence of a crime hands the emails over to the newspaper and not the FBI. Then the newspaper reports these emails without doing even a modicum of research to see if the meeting alleged on the incriminating emails ever happened, which according to the vice presidents publicly available schedule, did not.

Am I getting the conspiracy right?

Kilde: https://www.reddit.com/r/politics/comments/jbbt9z/twitter_locks_account_of_kayleigh_mcenany_for/g8uxtaj/

Dei som trur det eksisterer eit hint av sannleik i denne saken er godt skjenkte, og eg ynskje gjerne prøve eit glas om dykk har til overs.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (9 minutter siden):

For å sitere reddit.

Kilde: https://www.reddit.com/r/politics/comments/jbbt9z/twitter_locks_account_of_kayleigh_mcenany_for/g8uxtaj/

Dei som trur det eksisterer eit hint av sannleik i denne saken er godt skjenkte, og eg ynskje gjerne prøve eit glas om dykk har til overs.

Som jeg har sagt mange ganger, hvorfor stopper ikke rettsvesnet i USA dette person angrepet? Det viser ponografiske bilder av Hunter Biden mens han bruker narkotika. Det må da kunne stoppes hvis det ikke er sant? Eller er det det? Emailer som 'selger' adgang til USA's visepresident oa. Og et råd til dere som ønsker å drikke. Alkohol dreper hjerneceller. Vi trenger dem alle.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Kva mekanikk tenker du skulle stoppe dette nøyaktig? Når og korleis ser du for deg at dette skulle stoppes?

Konspirasjonsteorien er dum, og om du trur på den fordi "men FBI stoppet den ikkje" seie det mykje om kor lav terskelen er for nokre for å tru på dei villeste ting, til tross for openbare og grove feil med teorien på eit grunnleggende nivå...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (31 minutter siden):

Kva mekanikk tenker du skulle stoppe dette nøyaktig? Når og korleis ser du for deg at dette skulle stoppes?

Konspirasjonsteorien er dum, og om du trur på den fordi "men FBI stoppet den ikkje" seie det mykje om kor lav terskelen er for nokre for å tru på dei villeste ting, til tross for openbare og grove feil med teorien på eit grunnleggende nivå...

Hvis det er meg du snakker til så er denne litt for avansert for meg. Kan du forklare hva du mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...