Gå til innhold

ANMELDELSE: Mafia: Definitive Edition


Anbefalte innlegg

On 10/1/2020 at 8:13 PM, Rotekoppp said:

Spilte originalen. Skulle holdt meg til minnene, dette var triste greier å spille igjen nå.

1/3 for de som forventet noe mer enn originalen

1/3 for de som forventet det samme som originalen

3/3 for de som er fanbois

tror det var mer riktig jeg ;)

Og -10 for kverulerende drittposter 😁

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 hours ago, Isbilen said:

Det beste med det originale spillet var kanskje den kompromissløse bilfysikken, og hvis denne er intakt, kan jeg være troende til å gi dette en sjanse. Ellers venter jeg på salget. Hva er dommen her?

Du kan velge ny eller gammel fysikk på bilene. Hvis du mener fysikken på hvordan biler blir skadet, er det nok samme som før det også ja. En ny vri er at de har lagt til motorsykler.

Lenke til kommentar

År 2020 - Tusener av reviews på et nytt spill man kun har prøvd i et par timer. Dette har virkelig fått meg til å tenke mitt, når jeg så hvor mange som hadde lagt igjen reviews på steam kun et par timer etter release. Selv i skrivende stund er spillet kun en skarve uke gammelt...

Personlig har jeg spilt ferdig storymode, og har nærmere 80% av achievements, samtidig som jeg forsøker å få med alt av wanted-plakater også. Holder nå på med å dekke alt av gater og bakgater, til fots(målet er å finne alt som kan finnes, i tillegg til å fysisk få sett så mye som mulig). Da får man et helt annet perspektiv på dette spillet, hvilket man også vil gjøre i det virkelige liv, i stede for å bare kjøre hit og dit.

Spillutviklerne har gjort en ny vri på denne utgivelsen, og etter å ha latt det ligge litt så må jeg ærlig si at jeg liker hva jeg ser, og har sett. Jeg vet at jeg personlig kommer til å komme tilbake til dette igjen og igjen, akkurat slik jeg har gjort med mafia 2. Bare selve kjøringen er verdt pengene i seg selv, fordi det har en helt unik følelse man kun får i dette spillet. Legger man til stemningen man kan endre gjennom vær/tid på døgnet, så kan man ha nok av moro. Jeg liker også at man kan justere hvor aktive politiet skal være, i tillegg til kjørefysikken.

For meg handler disse spillene mest om stemningen, snarere enn kuler og krutt. Det er totalen som teller for min del.

Lenke til kommentar

Akkurat fullført storyen. Knallbra spill med solid historie. Hadde glemt det meste fra jeg spilte det på xbox back in the days så var trivelig å spille igjen.

Er en del bugs og man merker at dette ikke er så veldig finpolert. Om politiet ønsker å arrestere deg er det bare å klatre på taket til politibilen så blir de bare stående der. (som vist på slutten her)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

De har forsøkt å balansere politiet, så de ikke skal benytte unødig makt. Om det kun er snakk om en liten forseelse, så velger de altså ikke å skyte, men heller velge kommunikasjon. Ettersom dette er et spill, så vi det bli visse rariteter man kan presse frem.

Dette er nok lagt inn spesielt da politiet over dammen har mer enn litt motvind i disse tider. Man ser bare mer og mer politisk/samfunnspolitisk spill innen spillbransjen, så dette er neppe noen tilfeldighet.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, OrangeGiraffe said:

De har forsøkt å balansere politiet, så de ikke skal benytte unødig makt. Om det kun er snakk om en liten forseelse, så velger de altså ikke å skyte, men heller velge kommunikasjon. Ettersom dette er et spill, så vi det bli visse rariteter man kan presse frem.

Dette er nok lagt inn spesielt da politiet over dammen har mer enn litt motvind i disse tider. Man ser bare mer og mer politisk/samfunnspolitisk spill innen spillbransjen, så dette er neppe noen tilfeldighet.

Joda du har vel kansje ett poeng der, men det ser veldig merkelig ut. 

De har jo måtte endre en del på dialogen til han mekanikern og siden han vistnok sa no greier i orginalen som ikke lenger sømmer seg å si. men fant ikke ut nå hvor jeg leste det.

Lenke til kommentar

Bra story, bra grafikk. Mangler ordentlig finpuss. Blir veldig likt 3'eren, mye rusk. Skulle tatt seg litt bedre tid. Forsåvidt enig i slutt-karakter. Mafia 3, to late remasters (2,3) pluss en ok Mafia 1 remake, som egentlig burde ha vært dritbra mtp grunn-fundamentet. Blir lenge til jeg rører Mafia eller alt annen fra 2K igjen, middelmådig & totalt mangel på kreativitet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jammen svinger folks meninger om dette spillet i alle rettninger. Nå er jeg snart gjennom spillet selv, men ikke helt.

Leste anmeldelsen her på nytt og ble først sjokert over karakteren. Men har tenkt litt over det og blæ, veit ikke helt. Om man ser slik på det: I steden for å spille orginalen, kan man spille dette. Man får det samme spillet med mye bedre grafikk og fysikk. Om man tenker slik så er jo spillet en fantastisk opplevelse og gjør akkurat det man forventer.

Det at det ikke er 1000 distraherende ting å gjøre synes jeg er flott. Men om man ser på Mafia med helt nye øyne, så kan jeg se noe av kritikken til historien. Ingen tvil om at dette var banebrytende god historie når orginale mafia kom som også holder seg helt greit i dag. Men banebrytende er den ikke. Som noen påpeker, så gjør hoppingen i tid, at man ikke blir så godt kjent med karakterene som man kunne ønske. Skulle helst ønsket at spillet var minst dobbelt så langt og tok seg bedre tid til de små øyblikkene. Men det er jo likevel en veldig trofast gjennfortelling av orginalen, så ser ikke noen grunn til å klage på den.

Synes skytefølelsen er ganske så godt, og kjøringen er veldig god. Det som gnager meg mest akkurat nå, er kanskje at spillet starter så rolig og realistisk, men utvikler seg fort til kjempestore urealistiske krigscener midt i byen.

Hadde det ikke vært en remake ville jeg tenkt det likevel fortjente en 7 av 10. Som en trofast remake av orginalen er det i alle fall 8 av 10.

Jeg støtter likevel tanken på at man kunne utvidet historien litt med noen få ekstra kapitler. Men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...