Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (1 time siden):

Nei da tror jeg at de bare ønsker vårt beste, at inngrepene er ren omsorg, at vaksinen er helt trygg og den eneste løsningen, og at viruset kom fra en flaggermus.

Tipper portforbudet kommer til høsten.

Hvorfor skal et portforbud komme til høsten? Norge er jo mest sannsynlig helvaskinert til sommeren. Da er det ingenting som tilsier noe portforbud.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Winnowill said:

Hvorfor skal et portforbud komme til høsten? Norge er jo mest sannsynlig helvaskinert til sommeren. Da er det ingenting som tilsier noe portforbud.

Det finnes flere virus. Bare å spre noen nye det, eller satse på at det de har sluppet ut muterer videre.

Lenke til kommentar

Misslyckas inte Norge totalt hvis man ska tro på narrativet i tråden? Gates och kompani må vara rasande. Andra länder har lurat folket att de har många smittede och har klarat att kontroller folket med portförbud. I Norge har man relativt sett väldigt få smittede och regeringen kan inte ens få till ett enkelt portforbud. Är Norge konspirationens svarta får?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (41 minutter siden):

Det er en vesensforskjell mellom å tilby de som vaksinerer seg et armbånd de kan bære hvis de vil, og det å tvangsmerke individer. Etter logikken her, kan man jo også anse blodgivernåla, veteranarmbåndet eller svømmeknappen som et uttrykk for en konspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Det er en vesensforskjell mellom å tilby de som vaksinerer seg et armbånd de kan bære hvis de vil, og det å tvangsmerke individer. Etter logikken her, kan man jo også anse blodgivernåla, veteranarmbåndet eller svømmeknappen som et uttrykk for en konspirasjon.

Du forstår ikke. Ingen av de tingene du nevner gir én eneste fordel for den som bærer den, mens det gule armbåndet blir billetten inn i samfunnet igjen. 

Jeg skrev på KG for noen måneder siden at jeg ventet på de gule stjernene...de syns det var en latterlig tanke der inne..

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Det er en vesensforskjell mellom å tilby de som vaksinerer seg et armbånd de kan bære hvis de vil, og det å tvangsmerke individer. Etter logikken her, kan man jo også anse blodgivernåla, veteranarmbåndet eller svømmeknappen som et uttrykk for en konspirasjon.

For en teit sammenlikning. De prøver ulike metoder for å se hva som funker best slik at flest folk vaksinerer seg, men gjør ikke folk det frivillig så kommer det tvang. Ikke nødvendigvis fra myndighetene selv, men fra bedriftene som innfører slikt fordi dem ikke vil ta noen sjangse på ny nedstengning. Målet blir det samme : No jab, no fun.

Men alt dette handler ikke bare om vaksinen. Det handler om å trene opp mennesker mer og mer til å akseptere total overvåkning av våre liv. For å nå svare litt på noe du har spurt meg om tidligere : NWO eliten ser på oss vanlige mennesker som KVEG, som dyr dem eier og kan gjøre med akkurat som dem vil, og deres "nye" verdens orden vil ta dette til et nytt nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (32 minutter siden):

Du forstår ikke. Ingen av de tingene du nevner gir én eneste fordel for den som bærer den, mens det gule armbåndet blir billetten inn i samfunnet igjen. 

Jeg skrev på KG for noen måneder siden at jeg ventet på de gule stjernene...de syns det var en latterlig tanke der inne..

Leste du artikkelen du linket til? Du beskriver det som at armbåndet blir noe ala det samme som et vaksinepass. Det er det jo ingenting i artikkelen som tilsier.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (31 minutter siden):

For en teit sammenlikning. De prøver ulike metoder for å se hva som funker best slik at flest folk vaksinerer seg, men gjør ikke folk det frivillig så kommer det tvang. Ikke nødvendigvis fra myndighetene selv, men fra bedriftene som innfører slikt fordi dem ikke vil ta noen sjangse på ny nedstengning. Målet blir det samme : No jab, no fun.

Men alt dette handler ikke bare om vaksinen. Det handler om å trene opp mennesker mer og mer til å akseptere total overvåkning av våre liv. For å nå svare litt på noe du har spurt meg om tidligere : NWO eliten ser på oss vanlige mennesker som KVEG, som dyr dem eier og kan gjøre med akkurat som dem vil, og deres "nye" verdens orden vil ta dette til et nytt nivå.

At de prøver å få flest mulig til å ta vaksinen, er korrekt ja. Det er da også helt naturlig ut fra et ståsted om at vaksinene er trygge og det beste middelet i å bekjempe en pågående pandemi. At det kommer tvang hvis ikke tilstrekkelig antall tar den og at det er et ledd i å øke graden av overvåkning, er og blir en spekulasjon.

Sammenlikningen er teit, men det er argumentasjonen for at dette er et ledd i konspirasjonen også. Jeg kan like lett sette opp en tilsvarende argumentasjonsrekke for at blodgiverpin'en og veteranarmbåndet er et ledd i en tilsvarende konspirasjon, noe som vitner om at argumentasjonsrekka i utgangspunktet er elendig.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (52 minutter siden):

Men alt dette handler ikke bare om vaksinen. Det handler om å trene opp mennesker mer og mer til å akseptere total overvåkning av våre liv. For å nå svare litt på noe du har spurt meg om tidligere : NWO eliten ser på oss vanlige mennesker som KVEG, som dyr dem eier og kan gjøre med akkurat som dem vil, og deres "nye" verdens orden vil ta dette til et nytt nivå.

Nei, det handler om at regjeringer gjør det de mener er best i en krevende situasjon, men du og noen få andre helt uten grunnlag utover fantasy setter dette inn i en stor, verdensomspennende, konspirasjon som skal ha pågått i hundreår. 

Selvsagt har forskjellige lands styresmakter forskjellig vurdering av hva de mener er best, og noen tenker mer på egen makt og egen sikkerhet enn befolkningens beste når de avgjør dette. Men NWO-fantasien din er jo kun det - en fantasi du ikke på noen som helst måte har begrunnet eller bevist.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

snipp&snapp

Okay la oss si da at du har rett og at det er ingen global konspirasjon. Hvordan vil du da forsvare at mange av tiltakene blir værende selv etter at folk flest er vaksinert? Basert på det kjente politikere, blandt annet vår egen Erna Solberg, så bruker disse lederene de SAMME ordene fra WEF sin Great Reset plan om hvordan vi kan "build back better" i tiden etter Covid, viser at det er en koordinert agenda for verden. Kanskje ikke et bevis i seg selv at det er en ondsinnet plan, men en plan som ble laget bak lukkede dører uten at folket visste om den eller gav sitt samtykke. Likevel rulles denne ut globalt sett, og den er som jeg har sagt tidligere basert på FN sin Agenda 2030 om "bærekraftig utvikling". Så ingen konspirasjon, bare masse korrupte folk rundt om i verden da altså?

Men kanskje i følge deg og andre her, så gjør dem alt dette fordi dem er glad i oss og ønsker å skape en bedre verden, ikkesant? ;)

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Men NWO-fantasien din er jo kun det - en fantasi du ikke på noen som helst måte har begrunnet eller bevist.

Hva med din egen fantasi, om at regjeringene verden over gjør alt bare fordi dem bryr seg om oss... Vet ikke hvem som lever den største illusjonen jeg da menne.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Okay la oss si da at du har rett og at det er ingen global konspirasjon. Hvordan vil du da forsvare at mange av tiltakene blir værende selv etter at folk flest er vaksinert? Basert på det kjente politikere, blandt annet vår egen Erna Solberg, så bruker disse lederene de SAMME ordene fra WEF sin Great Reset plan om hvordan vi kan "build back better" i tiden etter Covid, viser at det er en koordinert agenda for verden. Kanskje ikke et bevis i seg selv at det er en ondsinnet plan, men en plan som ble laget bak lukkede dører uten at folket visste om den eller gav sitt samtykke. Likevel rulles denne ut globalt sett, og den er som jeg har sagt tidligere basert på FN sin Agenda 2030 om "bærekraftig utvikling". Så ingen konspirasjon, bare masse korrupte folk rundt om i verden da altså?

Det spørs helt på hvilke tiltak som ev. måtte bli værende det, hvor lenge og begrunnelsen. Det er vanskelig å svare spesifikt på, uten å ha noe konkret å forholde seg til.

Sitat

Men kanskje i følge deg og andre her, så gjør dem alt dette fordi dem er glad i oss og ønsker å skape en bedre verden, ikkesant?

Du bør lese innleggene mine nøyere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som ett rent akademiskt tanke ekspirement så kan man tänka sig att det 2019 uppkom ett nytt virus som spred sig över hela världen. Viruset är så pass farligt att folk dog och sjukvården fick problem. 

Vad skulle världens regeringar göra i det tänkta scenariet med tanke på tiltak, medisin, vaksiner, vaksinepass, ... etc?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (15 minutter siden):

Hva med din egen fantasi, om at regjeringene verden over gjør alt bare fordi dem bryr seg om oss... Vet ikke hvem som lever den største illusjonen jeg da menne.

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? For å sitere meg selv (med ekstra utheving): 

"Selvsagt har forskjellige lands styresmakter forskjellig vurdering av hva de mener er best, og noen tenker mer på egen makt og egen sikkerhet enn befolkningens beste når de avgjør dette. "

Hvordan i all verden får det det til å bli at jeg mener regjeringer verden over gjør alt bare fordi dem bryr seg om oss? Jeg skriver jo helt konkret det motsatte. 

Det virker som om du tror at det eneste alternativet til å svelge fantasien din rått, er å mene at alle styresmakter og maktpersoner er helt uegennyttige og bare snille - men det er jo en tullete stråmann INGEN her mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (54 minutter siden):

Okay la oss si da at du har rett og at det er ingen global konspirasjon. Hvordan vil du da forsvare at mange av tiltakene blir værende selv etter at folk flest er vaksinert?

Jeg reagerte også første gangen jeg hørte det men det var nok fordi jeg kun leste overskriften og ikke hørte nøye etter hva det var som faktisk ble sagt. Det er ingen som har sagt at vi skal ha tiltakene i all evighet etter vaksinen; eller jo det er noen som elsker å være i søkelyset og får for seg fikse ideer om at vi skal gjennomføre lockdowns og portforbud hver influensasesong eller opprettholde lockdowns så lenge det eksisterer så mye som en coronasmittet et eller annet sted i verden selv om det er ingen i eget land; men det er ikke politikerne som har ansvar for velgerne sier det; det er oppmerksomhetsyke nerder som liker følelsen av å være til stede nå som det skjer noe. Så til påstanden om at tiltak skal fortsette etter vaksineringen: det er ikke snakk om FOR ALLTID. Det er snakk om mens vaksineringen pågår. Fordi:

1)Vaksinen virker ikke umiddelbart i det man får stikket. Man skal, for de som har fulgt med ha to doser og effekten inntreffer noen uker etter dose nummer to

2)Vaksinen beskytter en selv mot alvorlig sykdom men gjør så langt man nå vet ikke at man selv ikke er smittebærende. Og i og med at ikke hele befolkningen kan vaksineres samtidig og synkront og at det er en langsom prosess må man fortsatt ha noen tiltak mens prosessen pågår.

Men når vaksinasjonsprosessen skyter fart og antallet syke og innlagte stuper vil tiltakene selvfølgelig fases ut. Det skjedde jo i sommer at tiltak ble lettet voldsomt på og at samfunnet praktisk talt ble gjenåpnet dog uten festivaler og det var mens vi var helt uten vaksiner men fordi smittetallene stupte. Ting vil gå tilbake til normalen og folk vil legge corona bak seg. Og vi har sett f.eks i Iseael at smittetallene stuper etter vaksineringen; med andre ord; det virker og da vil de snart gjenåpne.

Nå har forøvrig New Zealand og Isle of Man har 0-covidstrategi under pandemien og gjennom knallharde tiltak og konsekvent stengte grenser klart å slå ned smittefaren og der er livet tilbake til det normale. Ingen sosial avstand, ingen munnbind, stappfulle tribunder på fotballkamper og konserter og fulle restauranter og puber skjønt grensene deres til omverdenen er helt stengt både for inn- og utreise og kommer til å bli det så lenge pandemien vil vare ute i verden. Hvordan forklarer du DET med teorien om at vi skal leve med evig nedstenging etter pandemien? New Zealand og Isle of Man er bevisene på at det ikke er det. Eller mener du at det er områder for "de bestemt utvalgte". Er det coronatidens svar på Theresienstadt-propagandaen om du kjenner til historien om nazistens propagandafilm om "jødenes mønsterby"? Er det slik NZ og IoM oppfattes i de kretsene?

Men jeg regner med at når fotballtribunene fylles opp igjen og munnbindkrav fjernes vil konspirasjonsteoretikerne fortsatt tviholde på at de hadde rett; at "eliten" nå har fått kondisjonert befolkningen til å godta mer overvåkning og mer unntakstilstand for fremtidige kriser eller påståtte kriser. Det er jeg temmelig sikker på.

Ja, jeg vet at det er noen, ikke så mange i Norge riktignok, men i for eksempel Storbritannia som messer om at man for alltid skal leve som om det fortsatt er en coronapandemi; men dette er ikke politikerne som er valgt for å tjene befolkningen; det er synsere som media løper etter og stikker mikrofonen oppi trynet på for å få servert dystre og dystopiske fremtidsutsikter for å få klikk-overskrifter. Daily Mail er en avis som er notoriske i å løpe etter slike spådommer. Tidligere var de kjent som avisen som påstod at alt mellom himmel og jord ville føre til kreft; inkludert grønnsaker og jogging; nå er det skrekkhistorier om corona som selger.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Morromann said:

Hvordan forklarer du DET med teorien om at vi skal leve med evig nedstenging etter pandemien?

Hvor skrev jeg at vi skal ha evig lockdown?

Covid er ett skritt videre i NWO planen jeg har snakka om. Jeg skrev aldri at det er den siste. Menneskeskapte klimaendringer vil bli en stor greie de neste åra, og flere totalitære grep vil komme for å takle det, og igjen vil vi miste frihet og rettigheter. Bill Gates har allerede snakket om neste pandemi, og at folk vil da garantert ta vaksinen - mens han og kona gliste foran kamera. Tolk det på den måten du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...