Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Betroz skrev (1 minutt siden):

Hvor skrev jeg at vi skal ha evig lockdown?

 

OK, ikke lockdown men du skrev vitterlig om de som snakker om tiltak etter at de fleste er vaksinert. Sikter du da til noe som noen i regjeringen; for det er de som bestemmer, ikke synsere, har sagt? Eller sikter du til at noen har sagt at vi fortsatt må ha grensekontroll og reiserestriksjoner i forhold til land hvor pandemien fortsatt herjer, noe som er logisk. Kan du være mer spesifikk hva du sikter til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Morromann said:

OK, ikke lockdown men du skrev vitterlig om de som snakker om tiltak etter at de fleste er vaksinert. Sikter du da til noe som noen i regjeringen; for det er de som bestemmer, ikke synsere, har sagt? Eller sikter du til at noen har sagt at vi fortsatt må ha grensekontroll og reiserestriksjoner i forhold til land hvor pandemien fortsatt herjer, noe som er logisk. Kan du være mer spesifikk hva du sikter til?

Det var ikke Erna Solberg som sa det. Var et par SAGE vitenskaps synsere fra England. Synsere som regjeringa hører på. Bill Gates også synser om pandemien, og han hører mange på. Han og konas stiftelse, Bill & Melinda Gates Foundation sponser SYKT mye rundt om, og hvis du velger å tro at dem bare gjør det ut av hjertets godhet, vel hva kan jeg si.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 minutter siden):

Det var ikke Erna Solberg som sa det. Var et par SAGE vitenskaps synsere fra England. Synsere som regjeringa hører på. Bill Gates også synser om pandemien, og han hører mange på. Han og konas stiftelse, Bill & Melinda Gates Foundation sponser SYKT mye rundt om, og hvis du velger å tro at dem bare gjør det ut av hjertets godhet, vel hva kan jeg si.

Folk må få synse så mye de vil; men det er politikerne som bestemmer. Og selv om de lytter til eksperter har de IQ nok til ikke å gjennomføre noe som vil påføre ekstrem vrede hos befolkningen og det vil det om de ikke lar folk få friheten tilbake etter pandemien eller begynne å stenge ned samfunnet hver gang det er sesonginfluensa. Tullinger som synser har ytringsfrihet men de bestemmer ikke.

Jeg vet også at det er de som snakker om "klimalockdown". Hehe, de må gjerne prate om det men jeg kan love deg at det aldri blir noe av. Befolkningen vil aldri gå med på det og heller ikke politikerne. Kanskje noen i Grønn Ungdom men det stopper nok der.

Men jeg regner med at vi kommer til å oppleve et sterkere råkjør mot lokalsamfunn for å presse på heslige vindturbiner og demonisering og mistenkeliggjøring av vindkraftmotstandere og også en veldig sterk lobbyisme, initiert av WEF blant annet for å utvanne den norske allemannsretten.

Men jeg spurte deg hvordan du kan forklare at livet på New Zealand og Isle of Man stort sett er helt normalt og ikke gått inn i en evig nedstengingsdystopi. Skulle gjerne sett at du svarte på det.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Men jeg spurte deg hvordan du kan forklare at livet på New Zealand og Isle of Man stort sett er helt normalt og ikke gått inn i en evig nedstengingsdystopi. Skulle gjerne sett at du svarte på det.

Kan det tenkes at de to stedene, og forsåvidt Sverige også, var bevisst satt opp for å vise verdenen at Covid ikke var sentralt styrt? Da kan dem si at, "se ting ble gjort annerledes der".  Som jeg har nevnt på før, det er et psykologisk spill der de ser hva dem kan komme unna med. Jeg har også sagt at det er VI som gir dem den makten. Hvis nok mennesker sier NEI, så kollapser korthuset.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Betroz said:

Kan det tenkes at de to stedene, og forsåvidt Sverige også, var bevisst satt opp for å vise verdenen at Covid ikke var sentralt styrt? Da kan dem si at, "se ting ble gjort annerledes der".  Som jeg har nevnt på før, det er et psykologisk spill der de ser hva dem kan komme unna med. Jeg har også sagt at det er VI som gir dem den makten. Hvis nok mennesker sier NEI, så kollapser korthuset.

I kortet: Allt som sker i världen passar perfekt in i din teori helt oberoende av vad som sker...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
7 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Leste du artikkelen du linket til? Du beskriver det som at armbåndet blir noe ala det samme som et vaksinepass. Det er det jo ingenting i artikkelen som tilsier.

Den gule stjernen var heller  ikke noe pass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Betroz said:

Kan det tenkes at de to stedene, og forsåvidt Sverige også, var bevisst satt opp for å vise verdenen at Covid ikke var sentralt styrt? Da kan dem si at, "se ting ble gjort annerledes der".  Som jeg har nevnt på før, det er et psykologisk spill der de ser hva dem kan komme unna med. Jeg har også sagt at det er VI som gir dem den makten. Hvis nok mennesker sier NEI, så kollapser korthuset.

Jepp, men de fleste er dessverre hjernevasket. Så lenge det varer. En eller annen gang må det vel sprekke for folk.

Lenke til kommentar

Angående spørsmålene om hvordan kan en slik global konspirasjon kan fungere i praksis, og argumentene for det, samt video klipp fra Prins Phillip av England og andre, så kan denne siden være til hjelp
https://www.corbettreport.com/how-can-a-global-conspiracy-work-questions-for-corbett-074/

For de som genuint er opptatt av det. Dere som spør : "fortell med egne ord om alt som er på den linken", vil bli ignorert. Jeg klarer ikke å overbevise dere uansett om jeg har "smoking gun" bevis eller ei.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

Angående spørsmålene om hvordan kan en slik global konspirasjon kan fungere i praksis, og argumentene for det, samt video klipp fra Prins Phillip av England og andre, så kan denne siden være til hjelp
https://www.corbettreport.com/how-can-a-global-conspiracy-work-questions-for-corbett-074/

For de som genuint er opptatt av det. Dere som spør : "fortell med egne ord om alt som er på den linken", vil bli ignorert. Jeg klarer ikke å overbevise dere uansett om jeg har "smoking gun" bevis eller ei.

Å kun linke til lengre videoer er ikke diskusjon. Det er ikke så vanskelig å skrive med egne ord. Har du ikke det minste en tekst å linke til om du ikke vil skrive selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 timer siden):

Kan det tenkes at de to stedene, og forsåvidt Sverige også, var bevisst satt opp for å vise verdenen at Covid ikke var sentralt styrt? Da kan dem si at, "se ting ble gjort annerledes der".  Som jeg har nevnt på før, det er et psykologisk spill der de ser hva dem kan komme unna med. Jeg har også sagt at det er VI som gir dem den makten. Hvis nok mennesker sier NEI, så kollapser korthuset.

Eller kan det tenkes at det ikke er satt opp slikt i det hele tatt? Streifer den tanken deg i det hele tatt? Og når folk ser hvordan det er på New Zealand tenker folk at de gleder seg til de kan ha det slik også; ikke hva noen anti-sosiale nørder mener må være "new normal" i all evighet. 99% av alle jeg snakker med snakker med om hva de skal gjøre og ta igjen når denne dritten er over. Ikke en levende sjel ønsker seg noen "new normal". De ekspertene og gledesdreperne du snakker om i England er nettopp det; nørder. Men i coronaens tid har de fått skinne. Ubetydeligheter som ingen tidligere visste hvem var føler nå at de er en slags rockestjerner. Eller influencere. Følgerne deres på Twitter og YouTube har eksplodert. For dem er dette et momentum; de blir invitert på TV og intervjuet i alle kanaler og føler at de nå har en innflytelse de aldri tidligere har hatt. Selvfølgelig ønsker de derfor at dette skal pågå så lenge som mulig. Selvfølgelig vil de da komme med innvendinger med en gang det kommer gode nyheter om at smitte og dødsfall går ned og at vaksineringen virker. Det betyr jo at deres tid som de nye popstjernene er i ferd med å renne ut i sanden. Derfor roper de "men men, hva med influensasesongen; vil det ikke være en god ide bla bla"....The World Is A Stage. Jeg vet ikke hvilken poet som først skrev det men det passer. Jeg mener; noen av disse var kanskje en gang klassens nørd; den tykke gutten med tannregulering og store brilleglass som alltid rakk opp hånda men ikke var den mest populære i klasse; i coronapandemien har de fått en oppmerksomhet de bare kunne drømme om tidligere. Nørdenes hevn. Når pandemien fases ut og de ikke trengs lenger så er det som stjernen som har stått på en scene og likt å være i sentrum en lang stund; men så kommer siste forestilling; salen forlates; teppet går ned og de må trekke seg tilbake mens publikum kanskje går ut og tar en drink etter forestillingen. Stjernen innser at det er over og åpner en whisky. "Hva skal jeg gjøre nå"? Du skjønner, slik er det med new normal-nørdene også. Følgerne forsvinner fra Twitter-kontoene. De daglige oppringningene fra Daily Mail, BBC, ITV og andre medeier...slutt. De vet at tiden deres i rampelyset snart er over og prøver derfor desperat å overbevise om at "neida; vi må bruke munnbind og holde avstand i 40 år fremover" .

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

H.G Wells som døde i 1946 skrev da vel ingenting om coronapandemien?

Det påstod jeg heller ikke din luring. Linken min er en kilde til informasjon. Opp til deg om du vil forske mer på det. Du etterlyser mer debatt isteden, vel vi har prøvd det og kommer ingen vei. Jeg har innrømt før at jeg ikke er den beste/flinkeste til å debattere, og derfor legger jeg ut informasjon og linker - slik at folk i tråden KAN KOMME TIL SINE EGNE KONKLUSJONER. Jeg er ikke ute etter å vinne noen over til "min side"! :wee:

Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 minutter siden):

Det påstod jeg heller ikke din luring. Linken min er en kilde til informasjon. Opp til deg om du vil forske mer på det. Du etterlyser mer debatt isteden, vel vi har prøvd det og kommer ingen vei. Jeg har innrømt før at jeg ikke er den beste/flinkeste til å debattere, og derfor legger jeg ut informasjon og linker - slik at folk i tråden KAN KOMME TIL SINE EGNE KONKLUSJONER. Jeg er ikke ute etter å vinne noen over til "min side"! :wee:

Neida, jeg er innteresert i diskusjon jeg. Og jeg er åpen for at det er en kjerne av sannhet i NOEN av teoriene. Men at man muligens trekker feil konklusjoner ut av det man ser. Har du for eksempel tenkt tanken at kanskje konspirasjonsteoriene om covid-19 kan være det du kaller en "psy-op" for å ta fokuset vekk fra mer virkelige og alvorlige konspirasjoner, som planleggingen av nye krigseventyr i Washington og regimeskifteoperasjoner? Det er jo helt åpenbart for de som ikke lar seg lett manipulere av media og kliss at Biden-administrasjonen har planer om et nytt krigseventyr, slik USA alltid har og slett ikke usannsynlig at Iran er det neste målet deres. Skal ikke bli OT, men kanskje noen i "deep state" selv har satt ut konspirasjonsteorier om covid for å ta fokuset vekk fra deres egne onde krigsplaner. Slik at noen ser en annen vei enn de skal.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
8 minutes ago, Morromann said:

Neida, jeg er innteresert i diskusjon jeg. Og jeg er åpen for at det er en kjerne av sannhet i NOEN av teoriene. Men at man muligens trekker feil konklusjoner ut av det man ser. Har du for eksempel tenkt tanken at kanskje konspirasjonsteoriene om covid-19 kan være det du kaller en "psy-op" for å ta fokuset vekk fra mer virkelige og alvorlige konspirasjoner, som planleggingen av nye krigseventyr i Washington og regimeskifteoperasjoner? Det er jo helt åpenbart for de som ikke lar seg lett manipulere av media og kliss at Biden-administrasjonen har planer om et nytt krigseventyr, slik USA alltid har og slett ikke usannsynlig at Iran er det neste målet deres. Skal ikke bli OT, men kanskje noen i "deep state" selv har satt ut konspirasjonsteorier om covid for å ta fokuset vekk fra deres egne onde krigsplaner. Slik at noen ser en annen vei enn de skal.

Deep state har alltid holdt på med kriger og kaos, det elsker de. Så begge deler er nok i deres regi.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (58 minutter siden):

Angående spørsmålene om hvordan kan en slik global konspirasjon kan fungere i praksis, og argumentene for det, samt video klipp fra Prins Phillip av England og andre, så kan denne siden være til hjelp
https://www.corbettreport.com/how-can-a-global-conspiracy-work-questions-for-corbett-074/

For de som genuint er opptatt av det. Dere som spør : "fortell med egne ord om alt som er på den linken", vil bli ignorert. Jeg klarer ikke å overbevise dere uansett om jeg har "smoking gun" bevis eller ei.

Kastet akkurat bort 46min og 1sek av livet mitt.

Det starter med at videoen skal svare på et spørsmål fra en seer som er overbevist om at det eksisterer en global konspirasjon, og som lurer på hvordan man kan forklare at en slik konspirasjon kan fungere og ikke bli avslørt.

Innledningsvis drar han frem noen sitater fra eldre bøker med spådommer for hvordan kunstige hormoner og elektroder kan modifisere atferd i fremtiden. Så er det en del hvor han drar frem at enkelte rike/mektige personer har problematisert overbefolkning og diskutert dette, med sitater/videoer hvor de påpeker at de er bekymret for overbefolkning. Deretter en rant om hvordan de som er kritiske aldri vil la seg overbevise. Så er det noe om hvordan Erich - som har vært rådgiver for bla Obama - var med å skrive en bok om tiltak mot overbefolkning på 70-tallet. Mer om hvordan elektroder kan brukes til å modifisere atferd, at det er noe som blir forsket på, og hvordan noen har problematisert det og at andre ser det som en mulighet. Mer ranting om kritikken mot konspirasjonsteoretikere. Ranting mot "klimahysterikere". Ranting om hvordan kritikere tror på MSM. Så en del om fallende fertilitet hos menn og hvordan dette ikke får nok oppmerksomhet, tolker det som at han mener at et bevis for konspirasjonen er at andre - i hans øyne tullete/konstruerte - kriser får masse oppmerksomhet, men ikke dette. Mer kritikk mot hvordan skeptikere avfeier informasjon, spesifikt det som beskriver Bill Gates og hvordan han har tjent penger på å bygge opp et monopol rundt forskning på behandling av malaria. Så er det påstander om at konspirasjonen egentlig ligger helt åpent fremme for oss alle. Deretter en del om hvordan 9/11 whistleblowers viser hvordan en konspirasjon kan skje og at noen forteller om det, men blir ignorert. Så hvordan NSA-skandalen beviser at det eksisterer konspirasjoner. Så går han over til å snakke om hvordan millioner av mennesker kan være med på en slik konspirasjon, og der er argumentet at ikke alle må kjenne til den. Noe snakk om hvordan det har eksistert flere ordener tidligere hvor kun en liten kjerne kjenner til hele "planen" og denne "løken" i konspirasjonsorg'en som Betroz også har tatt opp i diskusjonen. En video med en Griffin som snakker om Rhodes, Rockefeller, Bildeberger, Royal Institute of Foregin Affairs, etc og hvordan sentrale maktpersoner ønsker å kontrollere verden. Så avslutningsvis et hjertesukk om at det er tidkrevende å besvare kritiske spørsmål fordi det er så mye materiale som må legges frem, men at hvis man får til en diskusjon med folk om dette, så skal man visst klare å overbevise dem.

Hvordan han i dette liksom mener å besvare spørsmålet og på noe som helst vis kan sies å argumentere for at en global konspirasjon eksisterer, er beyond me.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (9 timer siden):

De vet at tiden deres i rampelyset snart er over og prøver derfor desperat å overbevise om at "neida; vi må bruke munnbind og holde avstand i 40 år fremover" .

Her argumenteres det for at de som er fullvaksinerte må fortsette å bruke munnbind som alle andre:

https://www.nrk.no/norge/fhi_-fullvaksinerte-kan-ikke-leve-som-for-pandemien-1.15379188

Fordi det er mennesker med svakt immunforsvar som ikke kan ta vaksinen, og deres pårørende beveger seg rundt ute i samfunnet. Jaja, så da er en fortsatt en "granny killer" selv om en har tatt vaksinen flere ganger. 

Og det vil alltid være mennesker med svakt immunforsvar som ikke kan ta vaksinen. Så da kan de benytte situasjonen til å få alle til å bruke munnbind permanent?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Selv om man nå begynner å få en viss vaksinasjonsdekning i befolkningen, er det fortsatt et fåtall som er vaksinert. Dvs. at selv om vaksinen medfører at en person har mindre risiko for å overføre smitte til andre, er det fortsatt så mange som ikke er vaksinert, at man må opprettholde tiltakene frem til man har bedre vaksinedekning. Dette for å sikre at andelen smitte i befolkningen er tilstrekkelig lav til at risikoen blir lav for at uvaksinerte personer i risikogruppen blir utsatt for smitte. Det handler i bunn og grunn om at R-tallet må holdes lavt med andre tiltak frem til vaksineringen får denne effekten.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Morromann said:

Har du for eksempel tenkt tanken at kanskje konspirasjonsteoriene om covid-19 kan være det du kaller en "psy-op" for å ta fokuset vekk fra mer virkelige og alvorlige konspirasjoner, som planleggingen av nye krigseventyr i Washington og regimeskifteoperasjoner?

Godt poeng, og ja det har jeg, men ikke for å dekke for krigsplaner. Mens alt pågår så rulles smartsystemet med A.I. rundt om i verden. Det ultimate kontrol system. Skal ikke se bort ifra at Biden angriper Iran heller. Jeg bare henger meg ikke opp i teateret de spiller med USA vs Iran, USA vs Russland ol. Slikt er spill for galleriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...