Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pc Lynet skrev (7 minutter siden):

De har trekt pengene fra meg, ikke reservert.

Kjipe folk! De har ikke lov til det, og ser ikke at det står noe om trekk ved bestillingstidspunkt i kjøpsbetingelsene hos Dustin så du kan evt sende de en klage. I betingelsene står det "I forbindelse med at ordren ekspederes fra Dustin homes lager får kunden melding med en ordrebekreftelse om at ordren er på vei, samt faktura. Bindende avtale er inngått ved utsendelse av ordrebekreftelse til kunden." Dette er i strid med det man finner hos Forbrukertilsynet om at bindende avtale er inngått ved bestilling, men at Dustin hevder at bindende avtale ikke er inngått før utsendelse av ordrebekretelse (når varer sendes ut) kan du bruke til din fordel i denne saken. Hvilket grunnlag har de for å trekke penger om de mener det ikke er inngått en bindende avtale enda?

Er for de nyeste bestillingene de har gjort det hos meg, EVGA 3060 Ti FTW3 Ultra. Jeg er redd de sletter mine MSI 3060 Ti Ventus 2X-bestillinger til 5k pr stk om jeg begynner å diskutere så her får det bare stå. Jeg var i kontakt med kundeservice da jeg bestilte MSIene så det skal være ok, men man vet aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tkorsvold skrev (44 minutter siden):

Grrr. Nå er mitt Zotac 3080-kort (bestilt på launch day) utsatt til juni. Og 3080 TUC OC (bestilt 21.9) utsatt til april. Da blir det varsel til komplett om heving og dekningskjøp.

Begge kortene var forøvrig "på lager". 

Prøvde å snakke med support for å spørre om det var med vilje å ikke ha en tydelig kø. Jeg er redd for at de selger mang kort på bedrift siden og bruker mange i ferdibyggete pcer for å ikke levere til launch pris før de må.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pc Lynet said:

Med tanke på at de får inn ca 20 kort i måneden er 200+ ikke få 😜

På proshop har en den fordel at en kan sjekke hvor mange som har bestilt og kan legge inn forhåndsbestilling på de kortene som det er få i kø og om en holder seg oppdatert/følger med så ser en hvilke varer som kommer oftest og kan legge inn bestilling på de kortene en har best sjanse for å få....

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

Kilde som henviser til at det er drivere?

Sitat

Halving Hash Rate

RTX 3060 software drivers are designed to detect specific attributes of the Ethereum cryptocurrency mining algorithm, and limit the hash rate, or cryptocurrency mining efficiency, by around 50 percent.

That only makes sense. Our GeForce RTX GPUs introduce cutting-edge technologies — such as RTX real-time ray-tracing, DLSS AI-accelerated image upscaling technology, Reflex super-fast response rendering for the best system latency, and many more — tailored to meet the needs of gamers and those who create digital experiences.

https://blogs.nvidia.com/blog/2021/02/18/geforce-cmp/

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Willy99 said:

Prøvde å snakke med support for å spørre om det var med vilje å ikke ha en tydelig kø. Jeg er redd for at de selger mang kort på bedrift siden og bruker mange i ferdibyggete pcer for å ikke levere til launch pris før de må.

Hvis du vet om/kjenner flere som venter på de samme kortene så kan dere gå sammen om gruppesøksmål ?

Da er det en fordel å ha bevis for at de faktisk har solgt ferdig pc med disse kortene...  kan hende komplett kan unskylde seg med at dette er oem kort ?

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
Willy99 skrev (7 minutter siden):

Jeg er redd for at de selger mang kort på bedrift siden

kan avkrefte det. heller motsatt, 3070 kortene som pleie dukke opp med ujevne mellomrom på komplett.no har ikke vært mulig å kjøpe på komplettbedrift de gangen jeg har sjekket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, idleman_2 said:

Hvis du vet om/kjenner flere som venter på de samme kortene så kan dere gå sammen om gruppesøksmål ?

Da er det en fordel å ha bevis for at de faktisk har solgt ferdig pc med disse kortene...  kan hende komplett kan unskylde seg med at dette er oem kort ?

De har egne kvoter med kort til prebuildts, dersom de bryter avtalene der så er det visstnok megadyrt for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (18 minutter siden):

Hvis du vet om/kjenner flere som venter på de samme kortene så kan dere gå sammen om gruppesøksmål ?

Da er det en fordel å ha bevis for at de faktisk har solgt ferdig pc med disse kortene...  kan hende komplett kan unskylde seg med at dette er oem kort ?

This is not Amerika, heldigvis. Komplett må få lov til å selge pcer. Helt greit at de holder av kort til seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...